În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul României adopta prezenta hotarâre.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Ministerul Justitiei este organul de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, care asigura elaborarea, coordonarea si aplicarea strategiei si a programului de guvernare în vederea bunei functionari a justitiei ca serviciu public si vegheaza la stricta aplicare a legii, în conformitate cu principiile democratice ale statului de drept.
(2) Ministerul Justitiei are sediul în municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 2. - Relatiile Ministerului Justitiei cu Consiliul Superior al Magistraturii, instantele judecatoresti si Ministerul Public sunt stabilite prin lege.
CAPITOLUL II
Functiile si principalele atributii ale Ministerului Justitiei
Art. 3. - Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul Justitiei îndeplineste urmatoarele functii:
a) elaboreaza strategia prin care se asigura fundamentarea si elaborarea programului de guvernare în domeniul justitiei;
b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura realizarea cadrului normativ si institutional necesar pentru organizarea si functionarea întregului sistem al justitiei, pe baza strictei aplicari a dispozitiilor prevazute de Constitutie si de celelalte acte normative;
c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern si extern în domeniul sau de activitate;
d) de autoritate centrala româna în domeniul cooperarii si asistentei judiciare internationale, potrivit tratatelor internationale la care România este parte;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura controlul asupra aplicarii unitare si respectarii reglementarilor legale privind organizarea si functionarea institutiilor si unitatilor care îsi desfasoara activitatea sub autoritatea sau în subordinea sa;
f) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau potrivit dispozitiilor legale.
Art. 4. - În exercitarea functiilor prevazute la art. 3 si pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul Justitiei îndeplineste urmatoarele atributii principale:
I. în domeniul elaborarii de strategii si programe si al prevenirii si combaterii criminalitatii si coruptiei:
1. stabileste masurile ce urmeaza a fi cuprinse în programul de guvernare si în programul legislativ al Guvernului în domeniul justitiei;
2. elaboreaza, coordoneaza si monitorizeaza implementarea strategiilor, programelor si planurilor de prevenire a criminalitatii si coruptiei; analizeaza si evalueaza rezultatele, efectele si impactul produs de strategiile, programele si planurile de prevenire a criminalitatii si coruptiei;
3. initiaza si dezvolta programe cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale, cu atributii în domeniul studierii si prevenirii criminalitatii si coruptiei;
4. elaboreaza strategii si programe în concordanta cu documentele Organizatiei Natiunilor Unite, ale Organizatiei pentru Securitate si Cooperare în Europa si ale Consiliului Europei, cu normele dreptului comunitar, precum si cu procedurile jurisdictiilor internationale acceptate;
5. negociaza, implementeaza si monitorizeaza programele internationale de asistenta tehnica si financiara pentru sistemul justitiei, prevenirea criminalitatii si coruptiei;
II. în domeniul elaborarii, avizarii proiectelor de acte normative si sintetizarii practicii instantelor judecatoresti:
1. elaboreaza proiectele de acte normative care au legatura cu domeniul de activitate al Ministerului Justitiei; participa la sustinerea proiectelor de legi în cadrul comisiilor parlamentare si în plenul celor doua Camere;
2. constituie, potrivit legii, comisii de elaborare a proiectelor de coduri si alte acte normative complexe ce intereseaza domeniul justitiei, fiind autorizat, în exclusivitate, sa editeze si sa publice editiile oficiale ale acestora;
3. participa, în conditiile legii, la elaborarea unor proiecte de acte normative din programul altor ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale sau locale;
4. analizeaza concordanta actelor normative cu acquisul comunitar, în special sub aspectul garantarii accesului liber la justitie si al respectarii drepturilor omului si a libertatilor fundamentale;
5. analizeaza si avizeaza din punct de vedere al legalitatii proiectele de acte normative elaborate de celelalte ministere si de organele de specialitate ale administratiei publice centrale, care se supun spre adoptare Guvernului, cu exceptia proiectelor de hotarâri ale Guvernului cu caracter individual prevazute de Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative spre adoptare, aprobat prin Hotarârea Guvernului nr. 50/2005;
6. examineaza si face propuneri referitoare la adaptarea legislatiei pentru asigurarea compatibilitatii cu obligatiile asumate prin conventii internationale la care România este parte; contribuie la activitatea de armonizare a legislatiei în procesul de integrare europeana si euroatlantica;
7. efectueaza studii, analize si documentari privind necesitatea initierii, completarii sau modificarii unor acte normative din domeniul justitiei; organizeaza si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si perfectionare a legislatiei din domeniul sau de activitate;
8. organizeaza si efectueaza lucrarile de statistica judiciara si cele privind evolutia fenomenului judiciar; face propuneri, în conditiile legii, de promovare a unor recursuri în interesul legii si întocmeste, în acest sens, studii de practica judiciara;
9. realizeaza sinteze privind practica judiciara pe ramuri de drept si pe institutii ale dreptului, în vederea informarii specialistilor, dar si a opiniei publice cu privire la modul de interpretare si de aplicare a dispozitiilor legale de larg interes;
10. editeaza buletine informative, culegeri de acte normative si de practica judiciara, precum si alte materiale din domeniul sau de activitate;
III. în domeniul dreptului international si al cooperarii judiciare internationale:
1. îndeplineste atributiile ce îi revin în calitate de autoritate centrala româna în domeniul cooperarii judiciare internationale, potrivit instrumentelor juridice internationale la care România este parte;
2. elaboreaza studii privind dezvoltarea cadrului juridic bilateral si multilateral în domeniul justitiei;
3. îndeplineste formalitatile prevazute de legislatia în vigoare în vederea aprobarii, negocierii si semnarii tratatelor bilaterale în domeniul cooperarii judiciare internationale si în alte materii interesând domeniul justitiei;
4. elaboreaza proiectele actelor normative prevazute de legislatia în vigoare în vederea ratificarii/aderarii/aprobarii tratatelor bilaterale si multilaterale în domeniul cooperarii judiciare internationale si în alte materii interesând domeniul justitiei, încheiate la nivel de stat, guvernamental sau departamental;
5. participa la reuniunile internationale în domeniul sau de competenta;
6. urmareste respectarea obligatiilor asumate de România prin conventiile adoptate sub egida Organizatiei Natiunilor Unite, Consiliului Europei, Conferintei Internationale de Drept International Privat si altor organizatii internationale, precum si a întelegerilor bilaterale interesând domeniul justitiei, la care România este parte;
7. examineaza modul în care se respecta drepturile si libertatile fundamentale ale omului în administrarea justitiei si în care sunt duse la îndeplinire obligatiile asumate de România prin instrumentele juridice internationale în aceasta materie si face, când este cazul, propuneri de îmbunatatire a legislatiei;
8. realizeaza studii privind jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene;
IV. în domeniul integrarii europene si euroatlantice:
1. asigura coordonarea unitara a procesului de stabilire a obiectivelor ce intra în competenta sa, specifice aderarii la Uniunea Europeana, urmareste realizarea acestora, întocmind documentele programatice în relatia cu structurile Uniunii Europene;
2. asigura relatia cu structura juridica a NATO, participând la negocierea documentelor cu caracter normativ ce se elaboreaza sub egida Aliantei NordAtlantice;
3. asigura pregatirea exercitarii competentei de reprezentare a statului român în fata Curtii Europene de Justitie de la Luxemburg;
V. în domeniul protectiei victimelor si reintegrarii sociale a infractorilor:
1. coordoneaza, în conditiile legii, activitatea serviciilor de protectie a victimelor infractiunilor si reintegrare sociala a infractorilor si exercita controlul asupra acestor activitati;
2. exercita atributiile care îi revin în ceea ce priveste selectia, recrutarea si pregatirea profesionala a personalului serviciilor de protectie a victimelor infractiunilor si reintegrare sociala a infractorilor, precum si cariera acestuia;
3. elaboreaza metodologii necesare punerii în aplicare a legislatiei în vigoare, formuleaza standarde si modele de bune practici în domeniu;
#PAGEBREAK#
VI. în domeniul supravegherii executarii pedepselor:
1. conduce, îndruma si verifica activitatea privind executarea pedepselor privative de libertate aplicate condamnatilor si a unor masuri educative aplicate minorilor si asigura conditiile pentru respectarea drepturilor si îndatoririlor prevazute de lege pentru aceste categorii de persoane;
2. verifica modul de punere în executare a hotarârilor judecatoresti prin care s-au luat masuri de siguranta cu caracter medical;
3. întocmeste lucrari pregatitoare si face propuneri în legatura cu cererile de gratiere si de comutare a pedepselor;
4. efectueaza lucrarile necesare pentru informarea Înaltei Curti de Casatie si Justitie, în vederea solutionarii cererilor de stramutare a cauzelor, în conditiile stabilite de lege;
VII. în domeniul asigurarii si perfectionarii personalului din aparatul propriu si din unitatile subordonate:
1. exercita atributiile care îi revin potrivit legii privind numirea personalului propriu, a asistentilor judiciari, a personalului Institutului National de Criminologie, al Institutului National de Expertize Criminalistice, al Administratiei Nationale a Penitenciarelor si unitatilor subordonate acestuia, al Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie si a celuilalt personal din sistemul justitiei;
2. organizeaza, coordoneaza si îndruma, în conditiile legii, activitatea de selectare, formare, pregatire si perfectionare profesionala a personalului din aparatul propriu si din unitatile subordonate;
3. întocmeste, potrivit legii, lucrarile necesare pentru acordarea gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezerva si mentinerea în functie a personalului militar din sistemul justitiei;
4. propune, în conditiile legii, acordarea de decoratii civile si militare;
5. îndeplineste atributiile prevazute de lege în legatura cu functionarii publici cu statut special din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor;
VIII. în domeniul organizarii, coordonarii si controlului, potrivit legii, al unor profesii liberale si activitati conexe:
1. îndeplineste atributiile care îi sunt stabilite prin lege cu privire la notarii publici, executorii judecatoresti, executorii bancari si executorii organizatiilor cooperatiste de credit;
2. autorizeaza operatorii si agentii Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare si îndeplineste atributiile stabilite prin lege, în calitate de autoritate de supraveghere a Arhivei;
3. autorizeaza interpretii si traducatorii folositi de Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justitiei, instantele judecatoresti, organele de urmarire penala, birourile notarilor publici si de avocati;
4. coordoneaza, în conditiile legii, activitatea de autorizare si evidenta a expertilor criminalisti care pot fi recomandati de parti sa participe la efectuarea expertizei criminalistice;
5. coordoneaza, îndruma si controleaza din punct de vedere administrativ si metodologic activitatea de expertiza tehnica judiciara; organizeaza examenele pentru atribuirea calitatii de expert tehnic judiciar si testeaza specialistii, în conditiile legii; asigura perfectionarea pregatirii profesionale a expertilor tehnici judiciari si a specialistilor;
6. coordoneaza, îndruma si controleaza activitatea Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe lânga tribunale;
7. gestioneaza Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial si îndeplineste atributiile privind verificarea disponibilitatii de denumire, în conditiile legii;
IX. în domeniul informatizarii:
1. elaboreaza Strategia de informatizare a sistemului judiciar si ia masuri pentru actualizarea periodica si implementarea acesteia;
2. implementeaza programele guvernamentale de informatizare în unitatile sistemului judiciar;
3. coordoneaza, îndruma si verifica din punct de vedere tehnic, metodologic si profesional activitatea informatica a instantelor si unitatilor subordonate;
4. evalueaza activitatea profesionala a conducerii compartimentelor informatice din institutiile subordonate, precum si a personalului informatic din instante, în conditiile legii;
5. organizeaza colective de lucru în domeniul informatic la instante si unitatile subordonate, stabileste scopul si sarcinile acestora, verifica si controleaza modul de îndeplinire al obiectivelor;
6. asigura introducerea metodelor moderne în materie de documentare, în concordanta cu cerintele actuale ale tehnicii în domeniul informational;
7. emite norme tehnice obligatorii pentru instantele judecatoresti si institutiile subordonate ministerului;
X. în domeniul gestionarii patrimoniului:
1. asigura buna organizare si administrare a justitiei ca serviciu public;
2. asigura conditiile materiale necesare în vederea desfasurarii activitatii instantelor judecatoresti, a aparatului propriu si a unitatilor subordonate ministerului;
3. fundamenteaza si elaboreaza proiectul bugetului de stat pentru activitatea proprie, a institutiilor aflate sub autoritatea sa si a unitatilor subordonate; repartizeaza alocatiile bugetare ordonatorilor secundari de credite si controleaza modul de folosire a acestora;
4. coordoneaza si îndruma activitatea economica, de investitii si administrativa a instantelor judecatoresti, a aparatului propriu si a unitatilor subordonate ministerului;
5. organizeaza si asigura, în conditiile legii, exercitarea activitatilor de audit public intern;
6. asigura tiparirea si difuzarea timbrului judiciar, potrivit prevederilor legale;
XI. alte atributii:
1. asigura secretariatul comisiei pentru analiza cererilor privind acordarea cetateniei române si a celor privind renuntarea la cetatenia româna;
2. ia masuri si asigura conditiile necesare acordarii asistentei medicale, potrivit legii, magistratilor si personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei; coordoneaza si controleaza activitatea de asistenta medicala la locurile de detinere;
3. asigura conditiile de odihna, tratament si de recuperare a starii de sanatate a magistratilor, a familiilor acestora si a personalului auxiliar de specialitate, economic, administrativ si de serviciu din sistemul justitiei; asigura gestionarea bazei materiale aflate în administrare, formata din case de odihna, de tratament, cluburi, unitati hoteliere si alte dotari destinate acestui scop; executa lucrari de întretinere si reparatii;
4. exercita atributiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu privire la Regia Autonoma "Multiproduct", aflata în coordonarea sa;
5. îndeplineste orice alte atributii stabilite prin lege sau prin hotarâri ale Guvernului, precum si însarcinarile încredintate de primul-ministru.
Art. 5. - În exercitarea atributiilor sale, Ministerul Justitiei colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu Consiliul Superior al Magistraturii, Uniunea Nationala a Barourilor din România, Uniunea Nationala a Notarilor Publici, Uniunea Nationala a Executorilor Judecatoresti, precum si cu alte autoritati publice, cu asociatiile magistratilor si alte asociatii profesionale sau organizatii neguvernamentale.
CAPITOLUL III
Conducerea Ministerului Justitiei
Art. 6. - (1) Conducerea Ministerului Justitiei se exercita de catre ministrul justitiei.
(2) Ministrul justitiei îndeplineste, în domeniul de activitate al Ministerului Justitiei, atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si atributiile specifice prevazute în Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, cu modificarile ulterioare, Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, cu modificarile ulterioare, si în Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.
(3) Ministrul justitiei conduce întreaga activitate a ministerului si îl reprezinta în raporturile cu alte ministere si organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu alte autoritati, institutii publice si organizatii centrale si locale, precum si cu persoane juridice si fizice, din tara si din strainatate.
(4) În exercitarea atributiilor sale ministrul justitiei emite ordine si instructiuni.
Art. 7. - Ministrul justitiei este ordonator principal de credite. Presedintii curtilor de apel sunt ordonatori secundari de credite, iar presedintii tribunalelor sunt ordonatori tertiari de credite.
Art. 8. - (1) În activitatea de conducere a ministerului ministrul justitiei este ajutat de 3 secretari de stat, numiti, potrivit legii, prin decizie a primului-ministru. Functia de ministru si functia de secretar de stat sunt functii de demnitate publica, potrivit legii.
(2) Secretarii de stat coordoneaza activitatile stabilite potrivit structurii organizatorice a Ministerului Justitiei. Atributiile si responsabilitatile acestora se stabilesc prin ordin de catre ministrul justitiei.
Art. 9. - (1) Ministerul Justitiei are un secretar general si un secretar general adjunct, numiti în conditiile legii.
(2) Secretarul general coordoneaza buna functionare a compartimentelor si activitatilor cu caracter functional din cadrul ministerului si asigura legatura operativa dintre ministru si conducatorii tuturor compartimentelor din minister si unitatile subordonate. De asemenea, îndeplineste si celelalte atributii prevazute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Secretarul general poate îndeplini si alte însarcinari prevazute de regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori încredintate de ministrul justitiei.
(4) Responsabilitatile secretarului general adjunct se stabilesc de ministrul justitiei, la propunerea secretarului general. Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general.
Art. 10. - (1) Ministrul justitiei poate delega, în conditiile legii, unele dintre atributiile sale secretarilor de stat ori secretarului general sau secretarului general adjunct.
(2) Pentru lucrarile din activitatea curenta ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii ministerului, delegarea altor atributii din competenta ministrului justitiei poate fi dispusa prin ordin al acestuia, pe categorii de lucrari.
Art. 11. - (1) Pe lânga ministrul justitiei functioneaza, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Presedintele Colegiului ministerului este ministrul justitiei.
(4) Colegiul ministerului se întruneste, la cererea ministrului justitiei, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
(5) În lipsa ministrului justitiei, atributiile presedintelui Colegiului ministerului se exercita de unul dintre secretarii de stat, desemnat de ministrul justitiei.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Structura organizatorica a Ministerului Justitiei
Art. 12. - (1) Pentru realizarea atributiilor ce îi revin, Ministerul Justitiei dispune de un aparat propriu organizat pe compartimente de activitate.
(2) Structura organizatorica a Ministerului Justitiei este prevazuta în anexa nr. 1.
(3) În cadrul directiilor prevazute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului justitiei se pot organiza servicii, birouri sau colective temporare si se poate stabili numarul posturilor de conducere ale acestora, în conditiile legii.
Art. 13. - (1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Justitiei este de 324, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Personalul aferent fiecarui compartiment din structura organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 14. - (1) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din structura organizatorica a Ministerului Justitiei se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Atributiile si raspunderile functiilor din structura Ministerului Justitiei se stabilesc prin fisele posturilor, anexe la regulamentul de organizare si functionare.
Art. 15. - Institutiile publice din sistemul justitiei, finantate de la bugetul de stat, sunt prevazute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinteaza si se organizeaza potrivit legii.
CAPITOLUL V
Unitatile subordonate si cele aflate în
coordonarea Ministerului Justitiei
Art. 16. - Unitatile aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Justitiei sunt prevazute în anexa nr. 3.
Art. 17. - (1) Institutul National de Expertize Criminalistice, institutie publica cu personalitate juridica, functioneaza în subordinea Ministerului Justitiei, în temeiul Hotarârii Guvernului nr. 368/1998.
(2) Structura organizatorica a Institutului National de Expertize Criminalistice si a laboratoarelor interjudetene se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare a institutului, aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Conditiile si modul în care se efectueaza expertiza criminalistica, precum si competenta teritoriala a laboratoarelor interjudetene se stabilesc prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 18. - (1) Administratia Nationala a Penitenciarelor, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, constituita în temeiul Legii nr. 293/2004, functioneaza în subordinea Ministerului Justitiei.
(2) Organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Penitenciarelor sunt stabilite prin hotarâre a Guvernului.
(3) Repartizarea posturilor prevazute pentru Administratia Nationala a Penitenciarelor si pentru unitatile sale subordonate pe categorii, grade profesionale si coeficienti de ierarhizare se face prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 19 - (1) Spitalul "Prof. dr. Constantin Angelescu" functioneaza în subordinea Ministerului Justitiei, ca unitate cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii prin sistemul asigurarilor sociale de sanatate, alte venituri proprii si din bugetul de stat, în conditiile legii.
(2) Pentru acordarea asistentei medicale ambulatorii si stabilirea diagnosticului, a recomandarilor terapeutice si tratamentului ambulatoriu functioneaza Centrul Medical de Diagnostic si Tratament Ambulatoriu, unitate cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii prin sistemul asigurarilor sociale de sanatate, alte venituri proprii si din bugetul de stat, în conditiile legii.
Art. 20. - (1) Directia Generala de Protectie si Anticoruptie, structura specializata, cu personalitate juridica, functioneaza în subordinea Ministerului Justitiei, în temeiul Hotarârii Guvernului nr. 637/2004.
(2) Structura organizatorica a Directiei Generale de Protectie si Anticoruptie este stabilita prin regulamentul de organizare si functionare a acesteia, aprobat prin ordin al ministrului justitiei, cu avizul prealabil al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
Art. 21. - (1) În scopul asigurarii pe baze stiintifice a prevenirii si controlului criminalitatii functioneaza, în subordinea Ministerului Justitiei, Institutul National de Criminologie, organ de specialitate cu personalitate juridica, finantat de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucuresti.
(2) Directorul si directorul adjunct ai Institutului National de Criminologie sunt numiti prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Functiile de director si director adjunct al Institutului National de Criminologie pot fi ocupate de magistrati sau de personal asimilat magistratilor, detasat prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Pe perioada detasarii persoanele prevazute la alin. (3) îsi pastreaza calitatea de magistrat sau de asimilat al acestuia.
(5) Organizarea si functionarea Institutului National de Criminologie se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
(6) Personalul de specialitate al Institutului National de Criminologie este format din consilieri juridici si specialisti în domeniul sociologiei, psihologiei, informaticii, statisticii, precum si din specialisti din alte domenii.
Art. 22. - (1) Serviciile de protectie a victimelor si reintegrare sociala a infractorilor functioneaza pe lânga fiecare tribunal si sunt coordonate de catre directia de specialitate din Ministerul Justitiei, în temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea si functionarea serviciilor de reintegrare sociala a infractorilor si de supraveghere a executarii sanctiunilor neprivative de libertate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 129/2002, cu modificarile ulterioare, si al Legii nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor.
(2) Serviciile de protectie a victimelor si reintegrare sociala a infractorilor sunt finantate din bugetul Ministerului Justitiei, prin ordonatorii tertiari de credite.
Art. 23. - (1) Oficiul National al Registrului Comertului functioneaza în subordinea Ministerului Justitiei, în temeiul Legii nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Structura organizatorica si modul de functionare ale Oficiului National al Registrului Comertului si ale oficiilor registrului comertului de pe lânga tribunale, precum si numarul maxim de posturi ale acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 24. - (1) În subordinea Ministerului Justitiei functioneaza Centrul de Pregatire a Magistratilor, a Grefierilor si a Celuilalt Personal din Sistemul Justitiei - Sovata, unitate cu personalitate juridica. Baza materiala a acestuia se utilizeaza si pentru realizarea obiectivului prevazut la art. 4 pct. XI.3. Finantarea centrului se face din venituri proprii, constituite din încasarea contravalorii serviciilor prestate.
(2) Organizarea si functionarea centrului, precum si constituirea surselor de finantare si modul de utilizare a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se aplica în mod corespunzator si Complexului "Flamingo" din Eforie-Sud, aflat în subordinea Ministerului Justitiei.
Art. 25. - Ministerul Justitiei coordoneaza activitatea Regiei Autonome "Multiproduct".
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 26. - Ministerul Justitiei are în dotare un parc auto propriu, precum si un parc auto pentru activitatile specifice, stabilit potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 27. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 28. - Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri se abroga Hotarârea Guvernului nr. 736/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 7 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Comentarii articol (0)