"Comisia Europeana a constatat ca ordonanta de urgenta incalca legislatia europeana si, ca atare, noi trebuie sa intram in legalitate", a declarat, luni, seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Puscas, citat de agentia Mediafax.
Triplarea taxei de poluare pentru autovehicule a fost prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 218/2008, care se aplica de la 15 decembrie 2008.
Prin acelasi act normativ, au fost exceptate de la obligatia de plata a taxei pe poluare autoturismele cu norma de poluare euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 de centimetri cubi, precum si utilitarele cu norma de poluare euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in statele membre ale UE. Suspendarea taxei in cazul acestor categorii de autovehicule se va aplica pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv.
In schimb, suspendarea taxei nu se aplica si in cazul autoturismelor cu norma de poluare euro 4 a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 de centimetri cubi, precum si al utilitarelor cu norma de poluare euro 4, inmatriculate pentru prima data in afara Uniunii Europene si care se inmatriculeaza in Romania.
O noua procedura de infringement?
In cazul nerespectarii legislatiei Uniunii Europene, CE poate declansa procedura de incalcare a dreptului comunitar (n.r. procedura de infringement) impotriva statelor membre, care se poate finaliza cu un proces la Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE).
Romania nu ar fi la prima abatere de acest gen, in privinta taxei pentru autovehicule. La sfarsitul anului trecut, Executivul european a deschis procedura de infringement impotriva Romaniei, pe motiv ca vechea taxa de prima inmatriculare, aplicata intre 1 ianuarie 2007 si 1 iulie 2008, reprezenta o discriminare fata de autovehiculele second-hand importate din alte state membre.
La acea data, CE a dat un termen de doua luni pentru modificarea legislatiei nationale, pentru a nu fi chemata in fata CJCE.
Comentarii articol (8)