Situatia prezentata de user
O persoana intentioneaza sa rezerve un nume pentru firma sa.
Intrebarile userului
1. Un user precizeaza ca, la rezervarea denumirii firmei, este necesar ca cererea sa fie insotita si de alte documente, avand in vedere ca pe cererea standard exista o sectiune "opis documente depuse pentru obtinerea acordului".
La ce se refera aceasta sectiune?
2. In cazul in care vor fi doi asociati in cadrul unui SRL, cum se completeaza declaratia pe proprie raspundere?
Numai pentru persoana care va fi administrator?
La fel se completeaza celelalte formulare?
Raspunsurile si explicatiile userilor pe aceasta tema
Un utilizator considera ca, pentru rezervarea denumirii firmei, este nevoie de formularul standard de la Oficiul Registrului Comertului si o copie dupa cartea de identitate. De asemenea, acesta precizeaza declaratia se completeaza de ambii asociati, dar numai administratorul va da specimenul de semnatura.
O alta persoana spune ca nu a gasit nimic legat de opis, adaugand ca cererea se refera si la alte aspecte cum ar fi verificarea disponibilitatii numelui firmei, autorizarea si inmatriculare, schimbarea denumirii, a sediului profesional in alt judet.
Un alt user considera ca rezervarea de denumire poate fi facuta de orice persoana in nume propriu chiar daca aceasta nu va avea calitatea de asociat sau administrator in societatea respetiva si nu este nevoie de copie CI. Pentru a putea face astfel rezervarea de denumire se mentioneaza pe cerere "in calitate de FONDATOR".
Referitor la "opis", utilizatorul considera ca nu este necesara nicio mentiune, iar la cerere se anexeaza doar chitanta pentru a dovedi achitatarea sumei de 50 RON (taxa de rezervare). De asemenea, acest user recomanda respectivei persoane sa aleaga mai multe denumiri, intrucat este posibil ca unele sa fie rezervate de alta societate.
Persoana aceasta mentioneaza si aspectul referitor la declaratia model 2 (pantru autorizarea obiectelor de activitate dorite), aceasta se va face in numele administratorului.
Celelalte formulare se fac tot in numele administratorului si se va specifica persoana imputernicita (daca este cazul) si poate fi semnata de catre imputernicit (avocat sau orice alta persoana imputernicita sa inregistreze societatea - cu procura speciala).
Totodata, acest adauga si faptul ca daca se va ocupa administratorul de infiintarea societatii nu este nevoie de procura. Este suficienta cartea de identitate.
Si un alt utilizator considera ca nu este nevoie de nici un document suplimentar pentru rezervarea denumirii societatii. Pe de alta parte, acesta adauga faptul ca rezervarea de la ORC nu ofera niciun fel de protectie, fiind doar o denumire de firma comerciala declarata.
Daca se vrea protectia denumirii comerciale, ar trebui ceruta o marca inregistrata la OSIM.
Acesta mai prezinta doua aspecte:
Opisul de documente se completeaza doar daca exista o denumire inregistrata si protejata la OSIM (si in acest fel se dovedeste ca acea persoana este proprietarul acelei denumiri) putand face in acest caz rezervarea, chiar daca exista si alte firme cu aceeasi denumire.
Declaratia pe proprie raspundere, denumita si declaratie de onorabilitate, se da fie in fata referentului ORC, fie in fata unui avocat sau notar. Toti asociatii dau declaratii, inclusiv administratorul.
Un alt utilizator aduce in prim-plan faptul ca din luna februarie, rezervarile de denumire se fac doar la nivel national. Ca efect colateral, considera acest user, nu se mai poate obtine o rezervare nici pentru o denumire rezervata anterior la nivelul unui anumit judet.
Asteptam si opinia ta pe Forumul Avocatnet.ro!
Comentarii articol (0)