ACCES GRATUIT
Noul Cod de procedura civila
Citarea si comunicarea actelor de procedura se va face si prin fax sau e-mail
Citarea si comunicarea actelor de procedura va fi posibila, la cererea partii interesate, si prin telefax sau posta electronica , conform noului proiect de Cod de procedura civila. Totodata, partea interesata poate cere, pe cheltuiala proprie, comunicarea actelor de procedura si prin intermediul executorilor judecatoresti sau prin servicii de curierat rapid.
Articolul continuă mai jos
Potrivit noului Cod de procedura civila, comunicarea citatiilor si a tuturor actelor de procedura se va face, din oficiu, prin agentii procedurali ai instantei sau prin orice alt salariat al acesteia, precum si prin agenti ori salariati ai altor instante, in ale caror circumscriptii se afla cel caruia i se comunica actul.
In cazul in care acest tip de comunicare nu este posibila, aceasta se va face prin posta, cu scrisoare recomandata, cu continut declarat, la care se ataseaza dovada de primire/procesul-verbal.
Proiectul noului Cod de procedura civila stabileste ca, la cererea partii interesate si pe cheltuiala sa, comunicarea actelor de procedura sa poata fi facuta in mod nemijlocit prin
executori judecatoresti, sau prin
servicii de curierat rapid.
Mai mult, comunicarea citatiilor si a altor acte de procedura, se va putea face de grefa instantei si
prin telefax, posta electronica sau prin alte mijloace ce asigura transmiterea textului actului si confirmarea primirii acestuia, daca partea a indicat instantei datele corespunzatoare in acest scop.
In vederea confirmarii, instanta, odata cu actul de procedura, va comunica un formular care va contine: denumirea instantei, data comunicarii, numele grefierului care asigura comunicarea si indicarea actelor comunicate; formularul va fi completat de catre destinatar cu data primirii, numele in clar si semnatura persoanei insarcinate cu primirea corespondentei si va fi expediat instantei prin telefax, posta electronica sau prin alte mijloace.
Judecatorii vor verifica efectuarea procedurilor de citare si comunicare dispuse pentru fiecare termen si, cand este cazul, vor lua masuri de refacere a acestor proceduri, precum si pentru folosirea altor mijloace ce pot asigura instiintarea partilor pentru infatisarea la termen.
Proiectul noului Cod de procedura civila a fost aprobat in sedinta Guvernului din 25 februarie si a fost trimis la Parlament, pentru dezbatere si adoptare.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)