Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 256, din 17 aprilie 2009.
Avand in vedere:
— Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operational de ajutor comunitar din partea Fondului Social European in conformitate cu obiectivul „Convergenta” in Romania;
— Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006;
— Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca;
— Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Ordonanta Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 249/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 249/2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”;
— Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de functii privind implementarea Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”,
in baza art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba schema de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor”, aferenta Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, axa prioritara 3 „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, domeniul major de interventie 3.2 „Formare si sprijin pentru intreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii”, prevazuta in anexa.
Art. 2. — Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. — Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Directia generala Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”, va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, Alexandru Petru Fratean,
secretar de stat
Bucuresti, 26 martie 2009.
Nr. 310.
Anexa
Schema de Ajutor Minimis
„Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor”
I. Dispozitii generale
Art. 1. — (1) Prezenta procedura instituie o schema transparenta de ajutor de minimis denumita „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor!”, aferenta Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007— 2013”, axa prioritara 3 „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, domeniul major de interventie 3.2 „Formare si sprijin pentru intreprinderi pentru promovarea adaptabilitatii”.
(2) Acordarea ajutorului de minimis in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate in Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.
(3) Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schema de ajutor de minimis nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana in conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene
nr. 1998/2006.
II. Baza legala
Art. 2. — Prezenta schema de ajutor de minimis este elaborata in conformitate cu:
a) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006;
b) Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operational de ajutor comunitar din partea Fondului Social European in conformitate cu
obiectivul „Convergenta” in Romania;
c) Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile
in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”;
f) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de functii privind implementarea Programului operational sectorial
„Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”;
g) Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca.
III. Definitii
Art. 3. — In sensul prezentei scheme de ajutor de minimis urmatorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei de ajutor de minimis — Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” sau prin organismele intermediare;
b) furnizor de ajutor de minimis — Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”;
c) intreprindere — orice entitate implicata intr-o activitate economica, indiferent de forma juridica a acesteia, inclusiv persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, asociatii familiale, parteneriate sau asociatii, care desfasoara activitati economice, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, care transpune Recomandarea CE nr. 361/2003 privind definirea microintreprinderilor si a intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124/2003, denumita in continuare Recomandarea CE 361/2003;
d) rata de actualizare — rata de referinta stabilita de Comisia Europeana pentru Romania pe baza unor criterii obiective si publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe internet;
e) produse agricole — produsele enumerate in anexa I la Tratatul CE, cu exceptia produselor pescaresti;
f) transformarea produselor agricole — o operatiune asupra produsului agricol in urma careia rezulta, de asemenea, un produs agricol, cu exceptia activitatilor agricole necesare prepararii unui produs animal sau vegetal pentru prima vanzare;
g) comercializare de produse agricole — detinerea sau expunerea in vederea vanzarii, oferirea spre vanzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piata, cu exceptia primei vanzari, de catre un producator primar catre revanzatori sau operatori si a oricarei activitati constand in prepararea unui produs in vederea primei vanzari; o vanzare de catre un producator primar catre consumatorii finali este considerata comercializare, in cazul in care se desfasoara in localuri distincte, rezervate acestei activitati;
h) bolile profesionale — afectiunile care se produc ca urmare a exercitarii unei meserii sau profesii cauzate de agenti nocivi fizici, chimici ori biologici caracteristici locului de munca, precum si de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului, in procesul de munca;
i) lucrator — persoana angajata de catre un angajator potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
j) angajator — persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii;
k) loc de munca — locul destinat sa cuprinda posturi de lucru, situat in cladirile intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv orice alt loc din aria intreprinderii si/sau unitatii la care lucratorul are acces in cadrul desfasurarii activitatii;
l) securitate si sanatate in munca — ansamblul de activitati institutionalizate avand ca scop asigurarea celor mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca.
IV. Obiectivul schemei de ajutor de minimis
Art. 4. — Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis il constituie cresterea calitatii angajarii si imbunatatirea conditiilor de munca prin asigurarea securitatii si protectiei sanatatii la locul de munca, prevenirea riscurilor profesionale, informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca, precum si asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
V. Domeniul de aplicare
Art. 5. — Prezenta schema de ajutor de minimis nu se aplica:
a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in productia primara a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in transformarea si comercializarea produselor agricole, prevazute in anexa nr. 1 la Tratatul CE, in urmatoarele
cazuri:
— atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;
— atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatori primari;
d) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii marfurilor nationale in locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul carbunelui, in sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor;
h) ajutoarelor acordate intreprinderilor in dificultate, asa cum sunt acestea definite in Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
VI. Conditii de eligibilitate pentru activitati
Art. 6. — Activitatile eligibile in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt activitati si interventii pentru:
(i) asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca;
(ii) prevenirea bolilor profesionale;
(iii) informarea si instruirea lucratorilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
(iv) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca.
VII. Conditii de eligibilitate pentru beneficiari
Art. 7. — Pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta schema de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite in Romania si isi desfasoara activitatea in Romania;
b) sunt eligibile pentru finantare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru POS DRU si ale Ghidului solicitantului;
c) nu sunt in stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente intre creditori sau nu se afla intr-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;
d) nu inregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale, prevazute de legislatia in vigoare;
e) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata in ultimii 3 ani de catre nicio instanta de judecata, din motive profesionale sau etic-profesionale;
f) reprezentantul legal al intreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicare in organizatii criminale sau in alte activitati ilegale, in detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;
g) reprezentantul legal al intreprinderii nu furnizeaza informatii false;
h) nu sunt „intreprinderi in dificultate”, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate (publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004);
i) sunt direct responsabile de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat;
j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro in cazul intreprinderilor care activeaza in sectorul transporturilor).
Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;
l) indeplineste si alte conditii specificate in cererea de propuneri de proiecte si in Ghidul solicitantului, fara a aduce atingere prevederilor in materie de ajutor de minimis.
VIII. Conditii de eligibilitate ale proiectelor
Art. 8. — Criteriile de eligibilitate ale proiectelor sunt urmatoarele:
a) proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2;
b) grupul/grupurile-tinta si activitatile proiectului sunt in concordanta cu conditiile axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2 si ale cererii de propuneri de proiecte;
c) bugetul proiectului respecta limitele prevazute de prezenta schema de ajutor de minimis;
d) proiectul respecta prevederile comunitare si nationale privind informarea si publicitatea;
e) proiectul respecta perioada maxima de implementare si perioada de transmitere a cererilor de finantare;
f) proiectul este implementat in Romania.
Art. 9. — Verificarea indeplinirii conditiilor de eligibilitate se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis in conformitate cu Ghidul solicitantului.
IX. Selectia si evaluarea proiectelor
Art. 10. — Selectia si evaluarea proiectelor se efectueaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis in conformitate cu Ghidul solicitantului.
X. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
Art. 11. — (1) Masurile de sprijin acordate intreprinderilor in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se acorda in baza unei cereri de finantare, insotita de documentele solicitate in cererea de propuneri de proiecte si in Ghidul solicitantului.
(2) Masurile de sprijin acordate in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis constau in finantare nerambursabila din fonduri comunitare si nationale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa in scris intreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat in baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia1.
Art. 12. — (1) Valoarea minima a unei cereri de finantare este de 10.000 euro (echivalentul in lei), fara a se depasi valoarea maxima a ajutorului prevazuta la art. 12 alin. (2).
(2) Valoarea maxima a finantarii acordate prin aceasta schema de ajutor de minimis este de 200.000 de euro (echivalentul in lei) pentru o intreprindere pe durata a 3 (trei) exercitii fiscale.
(3) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de catre beneficiarul ajutorului de minimis.
(4) Plafonul stabilit va fi exprimat sub forma financiara, ca valoare bruta, inainte de deducerea taxelor sau a altor obligatii fiscale.
Art. 13. — Activitatile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finantate numai daca au fost initiate dupa semnarea contractului de finantare incheiat intre administratorul schemei de ajutor de minimis si beneficiar.
Art. 14. — In cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, ajutorul de minimis se va acorda sub forma de finantare nerambursabila, esalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizata folosindu-se o rata egala cu rata de referinta stabilita de Comisia Europeana la momentul acordarii ajutorului de minimis.
Art. 15. — (1) Pentru a beneficia de finantare nerambursabila in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, beneficiarul va da o declaratie privind ajutoarele de minimis primite in acel an
fiscal si in ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a intreprinderii, faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de trei ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali si anul fiscal in curs), fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro
pentru intreprinderile care activeaza in domeniul transporturilor), echivalent in lei.
(3) In cazul in care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi pe o perioada de 3 ani consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro
pentru intreprinderile care activeaza in domeniul transporturilor), An 2009 2010 TOTAL Lei 50.000.000 42.065.250 92.065.250 echivalent in lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei de ajutor de minimis, nici chiar pentru acea fractiune din ajutor care nu depaseste acest plafon.
(4) Administratorul schemei de ajutor de minimis va verifica daca solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleasi cheltuieli eligibile.
(5) Ajutoarele de minimis acordate in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat in sensul art. 87 (1) din Tratatul CE acordate pentru aceleasi costuri eligibile, daca un astfel de cumul genereaza o intensitate a ajutorului de stat care depaseste intensitatea maxima stabilita in fiecare caz printr-un regulament privind exceptarile in bloc sau printr-o decizie adoptata de Comisia Europeana.
XI. Cheltuieli eligibile
Art. 16. — Cheltuielile eligibile in cadrul schemei de ajutor de minimis sunt detaliate in Ghidul solicitantului, in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008.
XII. Durata schemei de ajutor de minimis
Art. 17. — Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica de la data lansarii pana la 31 decembrie 2010, in limita fondurilor alocate pentru aceasta schema de ajutor de minimis.
XIII. Bugetul schemei de ajutor de minimis
Art. 18. — (1) Sursa de finantare pentru prezenta schema de ajutor de minimis este Programul operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, domeniul major de interventie 3.2 „Formare si sprijin pentru intreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii”. Contributia Comunitatii Europene la finantarea acordata este de 85%, restul de 15% fiind din contributia publica nationala.
(2) Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis care va fi acordat in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, pe intreaga durata de aplicare a acesteia, este de
Art. 19. — Numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis este de 124 de intreprinderi.
XIV. Modalitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis
Art. 20. — (1) Administratorul schemei lanseaza cererea de propuneri de proiecte. Tipul cererii de propuneri de proiecte este „cerere deschisa de proiecte cu depunere continua”.
(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, intreprinderile trebuie sa inainteze o cerere de finantare administratorului schemei de ajutor de minimis, in conformitate cu Ghidul solicitantului.
(3) Cererea de finantare va fi insotita de o declaratie pe propria raspundere prin care beneficiarul certifica faptul ca nu este indeplinita nicio conditie pentru a fi considerat intreprindere in dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/2004.
(4) Inainte de primirea ajutorului, intreprinderea beneficiara trebuie sa transmita administratorului schemei de ajutor de minimis o declaratie pe propria raspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleasi cheltuieli eligibile, precum si cu privire la ajutoarele de minimis primite in cursul anului fiscal curent si al celor 2 ani fiscali anteriori.
(5) Verificarea conditiilor de eligibilitate ale activitatilor, proiectelor si cheltuielilor se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis, inainte de acordarea facilitatii.
Administratorul asigura, sub orice forma, publicitatea listei documentelor ce dovedesc indeplinirea conditiilor de eligibilitate si a altor conditii specifice.
(6) In cazul in care proiectul este eligibil pentru a primi o finantare in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis si este selectat pentru finantare in urma procesului de evaluare, administratorul schemei de ajutor de minimis comunica in scris intreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat si caracterul acestuia de ajutor de minimis, facand referire expresa la Regulamentul CE nr. 1998/2006, prin mentionarea titlului acestuia si a numarului de publicare in
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(7) Intreprinderea incheie cu administratorul schemei de ajutor de minimis un contract de finantare.
(8) In cazul in care intreprinderea nu este eligibila sa primeasca o alocare specifica in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis ii comunica in scris acest lucru.
XV. Efecte si beneficii
Art. 21. — Prin aplicarea prezentei scheme de ajutor de minimis se vizeaza obtinerea urmatoarelor efecte si beneficii:
a) cresterea numarului de cursanti certificati pentru actualizarea si imbunatatirea competentelor in domeniul sanatatii si securitatii la locul de munca;
b) cresterea securitatii si protectiei sanatatii lucratorilor;
c) prevenirea bolilor profesionale;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca;
e) cresterea numarului de lucratori informati cu privire la securitatea si sanatatea in munca.
XVI. Reguli privind transparenta
Art. 22. — (1) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa in scris intreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat in baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia 2.
(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicata integral pe pagina de internet a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale — Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial dezvoltarea resurselor umane, la adresa http://www.fseromania.ro
XVII. Reguli privind raportarea si monitorizarea ajutorului de minimis
Art. 23. — Raportarea si monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate in baza prezentei scheme de ajutor de minimis se fac in conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
Art. 24. — Furnizorul de ajutor de minimis pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme de ajutor de minimis pe o durata de cel putin 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata in baza schemei de ajutor de minimis. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara in domeniul ajutorului de minimis.
Art. 25. — (1) Furnizorul are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate in derulare, si de a dispune masurile care se impun in cazul incalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema de ajutor de minimis sau prin legislatia nationala ori europeana aplicabila la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, in formatul si in termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel national.
(3) In cazul in care exista indoieli serioase cu privire la datele transmise de catre furnizor, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
(4) In cazul in care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite Consiliului Concurentei valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor si corectiile legale, anularile, recalcularile, recuperarile, rambursarile se raporteaza Consiliului Concurentei pana la data de 31 martie a anului urmator anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema de ajutor de minimis in termen de 15 zile de la data adoptarii acesteia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
Art. 26. — Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, in termen de 20 de zile lucratoare sau in termenul fixat in cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor prezentei scheme de ajutor de minimis.
Art. 27. — Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis are obligatia de a pune la dispozitia furnizorului de ajutor de minimis, in formatul si in termenul solicitate de acesta, toate datele si informatiile necesare in vederea indeplinirii procedurilor de raportare si monitorizare ce cad in sarcina furnizorului conform art. 25 si 26.
Comentarii articol (0)