Unitatea de Imprimare Rapida (UIR) va asigura tiparirea centralizata a celor 68,8 milioane de acte administrativ-fiscale emise intr-un an de catre cele 41 de directii generale ale finantelor publice judetene, de Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili si de Directia Generala a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti.
Unitatea de Imprimare Rapida isi va desfasura activitatea in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a judetului Valcea.
In prima faza, in Unitatea de Imprimare Rapida vor fi tiparite: notificari privind nedepunerea in termen a declaratiilor de impozite, taxe si contributii, notificari privind modul de completare a declaratiilor de impozite, taxe si contributii, somatii de plata si titluri executorii.
“Birocratia excesiva aduce costuri suplimentare atat mediului de afaceri cat si statului, influenteaza in mod negativ concurenta si impiedica intrarea pe piata a noilor companii. Ministerul Finantelor Publice va continua implementarea de noi instrumente, in special instrumente bazate pe tehnologia informatiei care sa asigure o comunicare mai coerenta si eficienta intre guvern, cetateni si mediul de afaceri”, a declarat Gheorghe Pogea, ministrul finantelor publice.
Presedintele ANAF, Sorin Blejnar considera ca ”Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin infiintarea Unitatii de Imprimare Rapida, eficientizeaza activitatea inspectorilor fiscali, prin eliminarea muncii manuale de emitere, tiparire, implicuire, transport la unitatile postale si arhivare a documentelor".
”In acelasi timp, punand in functiune Unitatea de Imprimare Rapida cream o baza de date centrala unica, orientanta spre consultare si asiguram o reducere substantiala a costurilor efectuate lunar de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, cum ar fi cele cu organizarea licitatiilor de achizitie a consumabilelor: hartie, piese schimb imprimante, toner" , a adaugat presedintele ANAF.
Comentarii articol (2)