In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 596, de vineri, a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 961/2009 privind aprobarea Ghidului-cadru pentru elaborarea standardelor minime de calitate si a standardelor minime de cost pentru serviciile publice descentralizate.
Ghidul a fost aprobat in sedinta de miercuri a Guvernului.
Pe baza criteriilor stabilite, ministerele vor stabili exact necesarul minim de cheltuieli si personal in domeniile pe care le gestioneaza, urmand ca standardele elaborate de fiecare minister in parte sa fie analizate in prima lectura, la 1 septembrie, iar pana la 30 septembrie sa fie finalizate.
Ministerele care au aceasta obligatie sunt Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Sanatatii, Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National, Ministerul Mediului, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Ministerul Tineretului si Sportului - adica acele ministere care au servicii deconcentrate in teritoriu.
Prin procesul descentralizarii, aceste servicii vor trece ca si competente sub adminstratia locala, a precizat primul-ministru Emil Boc, dand ca exemplu Directiile Judetene.
Pe baza criteriilor stabilite miercuri de Guvern, standardele minime de cost intocmite de fiecare minister vor stabili cate persoane trebuie sa lucreze la nivelul serviciilor publice descentralizate si ce atributii va avea fiecare persoana in parte in raport cu cetateanul.
“Vom da autoritatilor care sunt cel mai aproape de cetatean dreptul de a lua decizii in numele si in folosul cetatenilor. Este cazul ca nu de la Bucuresti sa se ia deciziile care vizeaza, practic, cele mai importante aspecte ale comunitatilor locale si pe care comunitatile locale stiu cel mai bine sa le gestioneze”, a declarat seful Executivului.
Selectia personalului din aceste servicii descentralizate se va face la nivel local, Guvernul pastrandu-si atributiile de control asupra modului in care se respecta aceste standarde. Astfel nu vor mai exista probleme precum supradimensionarea unor servicii, in timp ce in alte sectoare se inregistreaza deficit de personal.
“Se va realiza in primul rand echilibru si vom face economii substantiale de bani, iar acei bani vor merge spre investitii, spre dezvoltarea tarii. Din nefericire, in toti acesti ani, o buna parte din banii publici care trebuiau sa vina spre dezvoltare si investitii au fost transferati spre sectoare cu pierderi inutile din sectorul bugetar, care a crescut exponential ajungandu-se la aceasta obezitate birocratica”, a mentionat primul-ministru Emil Boc, la finalul sedintei de Guvern de miercuri.
De asemenea, premierul a precizat ca niciun transfer de competente nu se va face fara un transfer de resurse financiare, asa cum s-a facut in trecut, cand administratiile locale primeau prin legi atributii, fara a li se da si resursele financiare necesare pentru punerea in aplicare a acestor competente.
Comentarii articol (0)