CAPITOLUL I Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Personalul Politiei Comunitare se compune din functionari publici si personal contractual. (2) Functionarul public din Politia Comunitara este înarmat, poarta uniforma în timpul serviciului si exercita atributiile specifice stabilite prin lege. Art. 2. - (1) Functionarul public din Politia Comunitara este învestit cu exercitiul autoritatii publice, pe timpul si în legatura cu îndeplinirea atributiilor si îndatoririlor de serviciu, în limitele competentelor stabilite prin lege.
(2) Autoritatea functiei nu poate fi exercitata în interes personal.
Art. 3. - Functionarul public din Politia Comunitara îsi desfasoara activitatea profesionala în interesul comunitatii locale, pentru asigurarea ordinii si linistii publice, pazei si protectiei obiectivelor de interes public, local si privat de pe raza de competenta, actioneaza în sprijinul institutiilor statului si executa orice alte activitati date în competenta, exclusiv pe baza si în executarea legii, cu respectarea principiilor impartialitatii, nediscriminarii, proportionalitatii si gradualitatii.
Art. 4. - (1) Functionarul public din Politia Comunitara este obligat sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului, Constitutia si legile tarii, juramântul, angajamentul de serviciu, prevederile normelor interne si sa îndeplineasca dispozitiile legale ale superiorilor ierarhici privind activitatea sa profesionala.
(2) Functionarul public din Politia Comunitara raspunde, în conditiile legii, pentru modul în care îsi executa atributiile de serviciu.
Art. 5. - Functionarii publici de conducere din cadrul Politiei Comunitare raspund pentru legalitatea dispozitiilor date personalului din subordine si sunt obligati sa verifice daca acestea au fost întelese corect si sa controleze modul de îndeplinire a acestora.
Art. 6. - Calitatea de functionar public din Politia Comunitara se dobândeste si se pierde în conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare.
CAPITOLUL II Structura organizatorica si categorii de functionari publici
Art. 7. - (1) La nivelul municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, oraselor si comunelor, Politia Comunitara se organizeaza, dupa caz, ca serviciu public ori ca structura fara personalitate juridica - directie, serviciu, birou sau compartiment - în cadrul aparatului propriu de specialitate al consiliilor locale, în conditiile legii.
(2) În functie de necesitati, consiliile locale, municipale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti pot aproba organizarea structurilor de Politie Comunitara pe domenii de activitate, astfel:
a) ordine publica, paza bunuri si valori;
b) instruire.
Art. 8. - (1) Functiile din Politia Comunitara se clasifica dupa cum urmeaza:
a) clasa I cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent;
b) clasa a II-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii superioare de scurta durata, absolvite cu diploma;
c) clasa a III-a cuprinde functiile publice pentru a caror ocupare sunt necesare studii medii liceale, absolvite cu diploma.
(2) Functionarii publici din Politia Comunitara, numiti în functiile publice prevazute pentru clasele a II-a si a III-a, pot ocupa numai functii publice de executie.
Art. 9. - (1) Dupa nivelul atributiilor, functionarii publici din cadrul Politiei Comunitare pot fi functionari publici de conducere sau functionari publici de executie.
(2) Functionarii publici de conducere din cadrul Politiei Comunitare sunt numiti în una dintre urmatoarele functii publice:
a) director executiv;
b) director executiv adjunct;
c) sef serviciu;
d) sef birou.
Art. 10. - (1) Functionarii publici de executie din cadrul Politiei Comunitare sunt numiti în functia publica specifica de agent comunitar.
(2) Functia publica de executie de agent comunitar este structurata pe grade profesionale, astfel:
a) superior, ca nivel maxim;
b) principal;
c) asistent;
d) debutant.
Art. 11. - (1) Functionarii publici din Politia Comunitara pot fi numiti debutanti sau definitivi, în conditiile legii. (2) La terminarea perioadei de stagiu, activitatea functionarilor publici debutanti din Politia Comunitara se evalueaza în conformitate cu procedura de evaluare a activitatii functionarilor publici debutanti.
CAPITOLUL III Selectionarea, pregatirea si numirea politistilor comunitari
Art. 12. - Statutul de functionar public în cadrul Politiei Comunitare se dobândeste în conditiile legii.
Art. 13. - (1) La înfiintarea Politiei Comunitare, personalul acesteia va fi angajat din rândul gardienilor publici care vor fi testati din punct de vedere psihologic si medical de catre institutii specializate, iar profesional, de catre o comisie de specialisti stabilita prin hotarâre a consiliului local, municipal, orasenesc sau al sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, la propunerea primarului.
(2) La testari pot participa toti gardienii publici care îndeplinesc conditiile prevazute în prezentul regulament.
(3) În vederea participarii la testari, solicitantii întocmesc o cerere adresata primarului sau persoanei desemnate de acesta, dupa caz.
(4) Testarea profesionala se realizeaza în scris, pe baza tematicii stabilite si aduse la cunostinta publica prin afisare sau publicare în mass-media locale, în conditiile legii.
(5) Pentru persoanele declarate admise, primarul emite dispozitii de numire în functia publica, respectiv de încadrare a personalului contractual, în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor testarii si de solutionare a acestora.
Art. 14. - Pentru functiile neocupate în conditiile art. 13 se organizeaza concurs conform prevederilor legale.
Art. 15. - Persoana care se înscrie la concurs si urmeaza sa fie numita pe o functie publica în cadrul Politiei Comunitare, indiferent de rasa, nationalitate, sex, religie, avere sau origine sociala, trebuie sa îndeplineasca conditiile generale legale prevazute pentru functionarii publici si conditiile specifice de ocupare a functiei publice pentru care se organizeaza concurs.
Art. 16. - (1) Functiile publice vacante din cadrul Politiei Comunitare se ocupa prin promovare, transfer, redistribuire sau concurs, în conditiile legii. (2) Conditiile de organizare si desfasurare a concursului sau examenului se stabilesc prin hotarâre a consiliului local, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 17. - (1) Concursul va cuprinde trei etape, astfel:
a) selectarea dosarelor de înscriere;
b) lucrare scrisa/teste-grila, pentru verificarea cunostintelor necesare îndeplinirii atributiilor functiei sau postului;
c) interviu.
(2) Conditiile generale, conditiile specifice, precum si bibliografia concursului se stabilesc în conformitate cu dispozitiile legale referitoare la organizarea si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea functiilor publice.
Art. 18. - Ocuparea postului de catre personalul contractual se face prin sustinerea unei probe practice si a interviului, în raport cu cerintele stabilite prin fisa postului, conform prevederilor legale aplicabile personalului contractual.
Art. 19. - (1) Dosarele candidatilor se întocmesc, în conditiile legii, diferentiat pentru functionarii publici sau personalul contractual, dupa caz.
(2) Documentele privind organizarea si desfasurarea concursului, lucrarile candidatilor la probele sustinute si procesul-verbal cuprinzând punctajul obtinut se îndosariaza separat, pentru fiecare concurs.
Art. 20. - (1) Dosarele întocmite conform prevederilor art. 19, în cazul candidatilor admisi, se completeaza cu copia procesului-verbal cuprinzând punctajul obtinut.
(2) Dosarele candidatilor respinsi se restituie acestora, la cerere, pe baza de semnatura.
Art. 21. - (1) Candidatii declarati admisi au obligatia sa se prezinte în vederea numirii în functia publica în termen de 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut de lege pentru solutionarea contestatiilor.
(2) Dosarele candidatilor admisi se prezinta primarului de catre comisia de concurs, însotite de propunerea de numire. Primarul emite dispozitia de numire în functia publica în termen de 15 zile lucratoare de la data la care candidatii au fost declarati admisi.
(3) Neprezentarea candidatilor în vederea numirii atrage decaderea din dreptul de a fi numiti în functiile publice pentru care au candidat. În acest caz, este notificat urmatorul candidat din lista cuprinzând punctajele finale ale concursului, cu conditia ca acesta sa fi obtinut punctajul final minim necesar promovarii concursului.
Art. 22. - (1) Dupa prezentarea în vederea numirii, functionarii publici din Politia Comunitara urmeaza un curs de formare, cu durata de 3 luni, organizat în centrele proprii ale Politiei Comunitare sau în institutiile de învatamânt ale Ministerului Administratiei si Internelor, conform planificarii.
(2) La terminarea cursurilor, functionarii publici din Politia Comunitara obtin certificate de absolvire.
(3) Contravaloarea cursurilor de formare se suporta din bugetul primariei la care a fost numit în functia publica.
Art. 23. - (1) La numirea în functia publica, functionarii publici din Politia Comunitara depun juramântul de credinta în fata sefului Politiei Comunitare, în prezenta superiorului ierarhic si a unui coleg.
(2) Juramântul are urmatorul continut: "Jur sa respect Constitutia, drepturile si libertatile fundamentale ale omului, sa aplic în mod corect si fara partinire legile tarii, sa îndeplinesc constiincios îndatoririle ce îmi revin potrivit functiei, sa respect normele de conduita profesionala si civica si sa pastrez secretul profesional. Asa sa-mi ajute Dumnezeu." Formula de încheiere va respecta libertatea convingerilor religioase.
(3) Refuzul depunerii juramântului prevazut la alin. (2) atrage revocarea actului administrativ de numire în functie.
(4) Juramântul de credinta este semnat de catre functionarul public din Politia Comunitara, de seful Politiei Comunitare, superiorul ierarhic, precum si de catre colegul asistent.
(5) Juramântul de credinta este contrasemnat de primar, se pastreaza la dosarul personal al functionarului public din Politia Comunitara, iar o copie se înmâneaza acestuia.
(6) Prevederile alin. (1)-(5) se aplica si functionarilor publici din Politia Comunitara proveniti din rândul gardienilor publici.
Art. 24. - (1) Functionarii publici din Politia Comunitara nou-încadrati sunt obligati sa încheie angajamente de serviciu pentru o perioada de 3 ani.
(2) Angajamentul se încheie în forma scrisa si cuprinde clauze pentru ambele parti, referitoare la drepturi si obligatii, conditiile de pregatire si perioada pentru care functionarul public se obliga sa desfasoare activitati în cadrul Politiei Comunitare.
(3) Dupa semnare, angajamentul va fi inclus în dosarul personal al fiecarui functionar public din Politia Comunitara.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica si pentru functionarii publici din Politia Comunitara proveniti din rândul gardienilor publici.
Art. 25. - Daca functionarului public din Politia Comunitara numit în functia publica îi înceteaza raporturile de serviciu din motive imputabile acestuia, înaintea expirarii perioadei prevazute în angajamentul de serviciu, acesta este obligat sa restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate cu pregatirea sa, proportional cu perioada ramasa neefectuata pâna la expirarea termenului prevazut la art. 24 alin. (1).
Art. 26. - (1) Functionarii publici din Politia Comunitara au dreptul la uniforma de serviciu si echipament de protectie specific locului si conditiilor de desfasurare a serviciului, care se acorda gratuit din fondurile primariei.
(2) Articolele din care se compune uniforma si durata maxima de uzura sunt prevazute în anexa nr. 1.
(3) Descrierea uniformei de serviciu, a legitimatiei de serviciu si a însemnelor distinctive de ierarhizare ale personalului Politiei Comunitare este prevazuta în anexa nr. 2.
(4) Uniforma si însemnele distinctive se poarta numai în timpul executarii serviciului.
CAPITOLUL IV Atributiile personalului Politiei Comunitare
Art. 27. - În vederea îndeplinirii atributiilor ce îi revin, conform legii, Politiei Comunitare, personalul de conducere, de coordonare, de paza si de ordine raspunde de organizarea si functionarea pazei unitatilor stabilite prin hotarâre a consiliului local sau preluate pe baza de contract de prestari de servicii, participa la asigurarea climatului de ordine si liniste publica, a sigurantei persoanelor, integritatii corporale, vietii sau bunurilor cetatenilor ori ale domeniului public, urmareste respectarea regulilor de comert stradal si a curateniei localitatilor, conform competentelor stabilite prin legi, hotarâri ale consiliilor locale sau prin dispozitii ale primarilor.
Art. 28. - (1) Directorul executiv îsi îndeplineste atributiile în mod nemijlocit sub autoritatea si controlul primarului, este sef al întregului personal din subordine si are urmatoarele atributii:
a) organizeaza, planifica si conduce întreaga activitate a Politiei Comunitare;
b) întreprinde masurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzator;
c) asigura cunoasterea si aplicarea întocmai de catre întregul personal a prevederilor legale;
d) raspunde de pregatirea profesionala a personalului din subordine;
e) coordoneaza activitatea de preluare a obiectivelor în paza si urmareste îndeplinirea întocmai a clauzelor prevazute în contractele de prestari de servicii încheiate;
f) aproba planurile de paza întocmite pentru obiectivele preluate pe baza de contract de prestari de servicii;
g) studiaza si propune unitatilor beneficiare de paza introducerea amenajarilor tehnice si a sistemelor de alarmare împotriva efractiei;
h) analizeaza trimestrial activitatea Politiei Comunitare si indicatorii de performanta stabiliti de consiliul local;
i) asigura informarea operativa a consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si a politiei locale despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activitatii Politiei Comunitare;
j) colaboreaza cu alte organe ale statului cu atributii privind asigurarea climatului de ordine si liniste publica, siguranta persoanelor, integritatea corporala, viata, bunurile acestora ori ale domeniului public, curatenia si combaterea comertului stradal neautorizat;
k) asigura ordinea interioara si disciplina în rândul personalului din subordine, având dreptul sa propuna acordarea de recompense si aplicarea de sanctiuni în conditiile legii;
l) studiaza si propune consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti adoptarea de masuri, în cadrul obiectului de activitate, menite sa asigure realizarea de beneficii suplimentare, cum ar fi: întretinerea si repararea mijloacelor tehnice de paza si a sistemelor de alarmare împotriva efractiei, asigurarea pazei transporturilor de valori importante, înfiintarea si deservirea dispeceratelor de zona pentru semnalarea patrunderilor prin efractie si altele asemenea;
m) propune spre aprobare consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti tarifele la care se vor executa prestarile de servicii pentru beneficiari;
n) îndeplineste orice alte atributii stabilite prin lege.
(2) În exercitarea atributiilor ce îi revin directorul executiv emite decizii cu caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine.
Art. 29. - (1) Directorul executiv adjunct se subordoneaza directorului executiv si are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea de aprovizionare, repartizare, întretinere si pastrare, în conditii de siguranta, a armamentului si munitiei din dotare;
b) urmareste modul de echipare a personalului cu uniforme si însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea si utilizarea corespunzatoare a acestora;
c) întreprinde masuri de aprovizionare si mentinere în stare de functionare a aparaturii de paza si alarmare, radiocomunicatii si a celorlalte amenajari destinate serviciului de paza si ordine;
d) mentine legatura permanenta cu beneficiarii privind modul în care se desfasoara activitatea de paza, semnaleaza neregulile referitoare la îndeplinirea obligatiilor contractuale si propune masurile necesare pentru cresterea eficientei pazei;
e) analizeaza contributia functionarilor publici din Politia Comunitara la apararea ordinii si linistii publice, la constatarea contraventiilor în domeniile prevazute de lege si ia masuri de îmbunatatire a acesteia;
f) organizeaza si executa controale tematice si inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atributiile de serviciu de catre functionarii publici din Politia Comunitara;
g) organizeaza sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;
h) organizeaza activitatile de protectie a muncii, de prevenire si stingere a incendiilor.
(2) În lipsa directorului executiv, directorul executiv adjunct exercita prerogativele acestuia.
Art. 30. - Conducatorul compartimentului ordine publica, paza bunuri si valori se subordoneaza directorului executiv si directorului executiv adjunct si are urmatoarele atributii specifice, în functie de responsabilitatile încredintate:
a) organizeaza, planifica, conduce si controleaza activitatea personalului Politiei Comunitare privind asigurarea pazei bunurilor, participarea la apararea ordinii si linistii publice, a vietii si integritatii persoanelor;
b) participa, la solicitare, la încheierea contractelor de prestari de servicii cu beneficiarii din zona de competenta, întocmeste planurile de paza, asigura cunoasterea prevederilor acestora si punerea lor în practica, mentine legatura permanenta cu beneficiarii, urmarind modul de desfasurare a activitatilor specifice, si ia masuri de remediere a neregulilor constatate;
c) urmareste ca în planurile de paza sa se prevada toate punctele vulnerabile patrunderii în obiectiv, amenajarile tehnice necesare, sistemele de alarmare împotriva efractiei, obligativitatea cu privire la mentinerea lor în stare de functionare si raspunderea concreta în cazul nerealizarii lor;
d) asigura cunoasterea si aplicarea întocmai de catre functionarii publici din Politia Comunitara din subordine a prevederilor legale ce reglementeaza activitatea de paza, asigurarea ordinii si linistii publice, regulile de convietuire sociala, integritatea corporala a persoanelor, curatenia si comertul stradal si a normelor de protectie a muncii;
e) constata contraventiile date în competenta, aplica sanctiunile potrivit legii si tine evidenta acestora;
f) conduce pregatirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilita;
g) stabileste reguli cu privire la predarea-primirea armamentului si munitiei, portul si folosirea acestora în timpul serviciului, precum si întretinerea si asigurarea deplinei lor securitati când nu se afla asupra personalului;
h) informeaza de îndata conducerea Politiei Comunitare despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitatea de paza si aparare a ordinii publice si tine evidenta acestora;
i) analizeaza lunar activitatea personalului din subordine;
j) întreprinde masuri eficiente pentru ca întregul personal sa execute corespunzator sarcinile ce îi revin, sa aiba o comportare civilizata, sa respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense si sanctiuni corespunzatoare.
Art. 31. - (1) Conducatorul compartimentului instruire este subordonat directorului executiv si directorului executiv adjunct si are urmatoarele atributii:
a) întocmeste planul de pregatire profesionala a personalului, coordoneaza activitatea de elaborare a temelor, urmareste modul de desfasurare a pregatirii si tine evidenta rezultatelor obtinute;
b) asigura cunoasterea armamentului din dotare, conditiile de pastrare si întretinere a acestuia si instruieste personalul dotat cu armament cu privire la modul de folosire;
c) sesizeaza de îndata sefii ierarhici si structurile Inspectoratului General al Politiei Române competente, potrivit legii, despre cazurile de pierdere, deteriorare, distrugere sau folosire a armamentului din dotare;
d) întocmeste zilnic nota cu principalele evenimente si o prezinta sefului Politiei Comunitare ori adjunctului acestuia.
(2) La structurile Politiei Comunitare care nu au constituit compartiment instruire, atributiile prevazute la alin. (1) sunt îndeplinite de directorul executiv sau de directorul executiv adjunct al Politiei Comunitare.
Art. 32. - Functionarii publici de executie din Politia Comunitara au urmatoarele atributii specifice:
a) sa se prezinte la serviciu în conditii corespunzatoare pentru îndeplinirea îndatoririlor ce le revin si sa nu consume bauturi alcoolice pe timpul executarii sarcinilor de serviciu;
b) la intrarea în serviciu sa verifice locurile si punctele vulnerabile, existenta si starea încuietorilor, a amenajarilor tehnice si a sistemelor de paza si alarmare si sa ia, în caz de nevoie, masurile care se impun;
c) sa cunoasca prevederile legale privind accesul în obiective si regulile stabilite în planurile de paza;
d) sa supravegheze ca persoanele carora li s-a permis accesul în incinta, pe baza documentelor stabilite, sa se deplaseze numai în locurile pentru care au primit permisiunea de acces;
e) sa nu paraseasca postul încredintat decât în situatiile si conditiile prevazute în consemnul postului;
f) sa verifice obiectivul încredintat spre paza, cu privire la existenta unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. În cazul în care acestea s-au produs, sa ia primele masuri de salvare a persoanelor si a bunurilor, precum si pentru limitarea consecintelor acestor evenimente si sa sesizeze organele competente;
g) în cazul savârsirii unei infractiuni flagrante ia masuri de conducere si de predare a faptuitorului structurilor Inspectoratului General al Politiei Române competente potrivit legii. Daca faptuitorul a disparut, asigura paza bunurilor, nu permite patrunderea în câmpul infractional a altor persoane si anunta unitatea de politie competenta, întocmind totodata proces-verbal cu cele constatate;
h) sa constate contraventiile date în competenta si sa aplice sanctiunile potrivit legii; i) sa faca uz de armamentul din dotare numai cu respectarea stricta a prevederilor legale.
Art. 33. - Pe timpul patrularii pe raza sectoarelor municipiului Bucuresti, municipiilor, oraselor si comunelor, personalul Politiei Comunitare poate folosi autovehicule cu însemnul distinctiv "POLITIA COMUNITARA".
Art. 34. - Pe timpul executarii serviciului, functionarului public din Politia Comunitara îi este interzis:
a) sa încredinteze arma altei persoane;
b) sa întreprinda actiuni care nu au legatura cu îndeplinirea îndatoririlor de serviciu;
c) sa încredinteze fara aprobarea superiorului ierarhic paza postului unei alte persoane;
d) sa paraseasca postul înainte de ora stabilita prin consemn sau înainte de a fi schimbat, atunci când serviciul de paza se executa pe mai multe schimburi.
Art. 35. - Atributiile personalului încadrat pe functii tehnico-economice si în alte specialitati administrative se stabilesc de directorul executiv.
CAPITOLUL V Valorificarea patrimoniului, solutionarea drepturilor si obligatiilor nascute din contracte
Art. 36. - (1) Patrimoniul Corpului Gardienilor Publici constituit pâna la intrarea în vigoare a Legii nr. 371/2004 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, administrat de fiecare corp la nivel judetean, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, inclusiv centrele de pregatire, se preiau în conditiile legii de catre consiliile judetene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
(2) Inventarierea patrimoniului se realizeaza de comisii constituite la nivelul fiecarui judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, din reprezentanti ai consiliului si ai gardienilor publici.
(3) Patrimoniul inventariat potrivit prevederilor alin. (2) se repartizeaza autoritatilor administratiei publice locale, pentru înfiintarea Politiei Comunitare, în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a Legii nr. 371/2004.
Art. 37. - (1) Comisiile constituite conform art. 36 alin. (2) se pronunta si asupra drepturilor si obligatiilor nascute din contractele încheiate de Corpul Gardienilor Publici pâna la intrarea în vigoare a Legii nr. 371/2004.
(2) Drepturile si obligatiile mentionate la alin. (1) se preiau de catre structurile Politiei Comunitare, în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a Legii nr. 371/2004, în limita efectivului existent.
(3) În situatia în care efectivele Politiei Comunitare sunt insuficiente, obiectivele asigurate cu paza de gardienii publici vor fi asigurate cu alte sisteme de paza, conform legii.
Art. 38. - Asigurarea tehnico-materiala a structurilor Politiei Comunitare la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale se va desfasura conform reglementarilor proprii, stabilite prin hotarâri ale consiliilor locale.
Art. 39. - Politia Comunitara este autorizata sa achizitioneze, sa detina si sa foloseasca arme letale si arme neletale, precum si munitia corespunzatoare, pentru înarmarea personalului propriu, în conditiile prevazute de lege.
CAPITOLUL VI Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 40. - Prevederile Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale celorlalte acte normative în vigoare referitoare la functionarii publici se aplica în mod corespunzator functionarilor publici din Politia Comunitara, în masura în care prin legea de organizare si functionare a acesteia nu se dispune altfel.
Art. 41. - (1) Personalul Politiei Comunitare îsi îndeplineste atributiile în mod nemijlocit sub autoritatea si controlul primarului si nu poate primi însarcinari din partea altor persoane.
(2) Primarul poate delega prerogativele ce îi revin unei persoane desemnate prin dispozitie.
Art. 42. - Personalul Politiei Comunitare poate înfiinta si se poate asocia în organizatii sindicale sau în alte organizatii, în conditiile legii.
Art. 43. - Personalul Politiei Comunitare beneficiaza de salarizarea functionarilor publici sau a personalului contractual, în functie de categoria din care face parte, potrivit legii.
Art. 44. - Pâna la definitivarea preluarii de catre Politia Comunitara a patrimoniului, a drepturilor si obligatiilor nascute din contractele încheiate de Corpul Gardienilor Publici, în termenul prevazut de lege, vor fi mentinute normele actuale referitoare la salarizare, raporturile financiar-contabile cu institutiile administratiei centrale si locale si cu personalul de conducere si executie existent.
Comentarii articol (55)