Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a efectuat, in luna octombrie, peste 11 mii de actiuni de control, aplicand amenzi contraventionale de peste 15 milioane de lei, dupa cum reiese dintr-un comunicat de presa al institutiei, publicat luni.
Potrivit ANPC, cifrele lunii octombrie 2009 se prezinta astfel:
- peste 11.000 de actiuni de control;
- numar de sanctiuni aplicate: 7.596
- amenzi aplicate de peste 15 milioane de lei;
- peste 4.300 de reclamaþii;
- 50 de suspendari temporare a activitatii.
De asemenea, in domeniul serviciilor bancare au fost inregistrate, la nivel national, peste 300 de reclamatii, in urma carora au fost aplicate amenzi contraventionale in valoare de 100.000 de lei.
ANPC a intreprins actiuni tematice de control, care s-au desfasurat la nivel national. Astfel, institutia a verificat:
- Calitatea si modul de comercializare a produselor alimentare in supermarketuri;
- Comercializarea painii si a produselor de panificatie;
- Calitatea si modul de comercializare a gemurilor, jeleurilor si marmeladelor;
- Respectarea legislatiei privind combaterea efectelor consumului produselor din tutun in discoteci;
- Respectarea modului de distributie a produselor alimentare prin Programul guvernamental lapte-corn;
- Modul de comercializare a produselor de pescuit;
- Modul de comercializare a produselor pentru constructii;
- Respectarea conditiilor de introducere pe piata a masinilor de spalat rufe de uz casnic;
- Modul de comercializare a produselor in magazinele de tip „orice produs...”;
- Respectarea prevederilor legale privind deseurile de echipamente electrice si electronice;
- Verificarea respectarii securitatii utilizatorilor de echipamente electrice de joasa tensiune.
“In luna octombrie, activitatea ANPC s-a concentrat asupra celor doua functii majore: aceea de supraveghere a pietei de bunuri si servicii din Romania, dar si aceea de a educa si informa consumatorii”, se arata in comunicatul de presa.
Recomandari ANPC:
“Cititi intotdeauna eticheta produsului alimentar pe care vreti sa-l cumparati. Verificati data durabilitatii minimale precum si lista ingredientelor. In cazul produselor nealimentare, verificati informatiile obligatorii despre modul de utilizare si asamblare.
Daca sunteti in situatia de a semna un contract de prestari servicii, credit sau asigurare, nu va grabiti. Cititi cu atentie toate clauzele contractului. Trebuie sa fie un echilibru intre drepturile si obligatiile partilor. Fiti sigur ca v-au fost explicate toate detaliile legate de termenele de plata, costurile totale ale creditului si ca aceste detalii sunt scrise in contract exact asa cum v-au fost prezentate. Este recomandabil ca orice neclaritate sa o lamuriti cu un consultant sau o persoana avizata neimplicata in contract. In cazul in care informatiile mentionate lipsesc, sunt incomplete sau neclare, nu achizitionati produsul.
Cea mai eficienta metoda de a "sanctiona" un operator economic ce comercializeaza produse neconforme este aceea de a-i limita vanzarile. Sesizarea autoritatilor competente - ANPC in acest caz - este la fel de importanta, dar nu tot atat de eficienta, fie si numai prin faptul ca se petrece de obicei doar dupa ce consumatorul a fost prejudiciat.”, recomanda Constantin Cerbulescu, presedinte ANPC.
Comentarii articol (0)