Decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii nr. 891/2009 privind modificarea si completarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 771, din 11 noiembrie 2009.
In temeiul prevederilor art. 10 alin. (2) pct. 30, art. 11 alin. (1) si art. 12 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2009 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, precum si ale art. 15, 16 si 18 din Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 642/2002,
cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii emite prezenta decizie.
Art. I. — Decizia presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 4 septembrie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
„(3) Nu au obligatia de a transmite notificarea prevazuta la alin. (1) persoanele care furnizeaza urmatoarele servicii:
a) transport si livrare a trimiterilor postale proprii personal de catre expeditorul acestora;
b) transport si livrare a trimiterilor postale proprii ale expeditorului prin intermediul unui sediu secundar al acestuia, in cazul in care trimiterile in cauza se refera la activitatea expeditorului si urmaresc nemijlocit satisfacerea unui interes al acestuia legat de activitatea in cauza;
c) transport si livrare a unei singure trimiteri postale a expeditorului, efectuate cu titlu gratuit si in mod nemijlocit de catre o persoana fizica imputernicita de expeditor in acest scop;
d) colectare, sortare, transport si livrare a trimiterilor postale in cadrul unui serviciu organizat pentru uzul exclusiv al autoritatilor publice, in conformitate cu prevederile legale;
e) transport si livrare cu titlu gratuit a inscrisurilor care insotesc bunurile transportate si livrate impreuna cu acestea.”
2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. — (1) Solicitantul persoana romana care are calitatea de comerciant va anexa la formularul-tip urmatoarele documente, care fac parte integranta din notificare:
a) certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului al persoanei juridice sau, dupa caz, al persoanei fizice autorizate, al asociatiei familiale autorizate, al intreprinderii individuale ori al intreprinderii familiale, in copie;
b) actul constitutiv, cu toate modificarile si completarile ulterioare, insotit de certificate de inscriere mentiuni, in copie, sau un certificat constatator eliberat in acest scop de catre oficiul registrului comertului cu cel mult 15 zile inainte de transmiterea notificarii;
c) dovada calitatii de reprezentant legal al solicitantului a persoanei mentionate in formularul-tip al notificarii, in copie;
d) actul de identitate al solicitantului persoana fizica autorizata, in copie;
e) conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, semnate si stampilate de reprezentantul solicitantului.
(2) Solicitantul persoana juridica romana care nu are calitatea de comerciant va anexa la formularul-tip urmatoarele documente, care fac parte integranta din notificare:
a) certificatul de inregistrare fiscala, in copie, precum si certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor sau in Registrul federatiilor, dupa caz, in copie;
b) actul de infiintare, cu toate modificarile si completarile ulterioare, in copie;
c) dovada calitatii de reprezentant legal al solicitantului a persoanei mentionate in formularul-tip al notificarii, in copie;
d) conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, semnate si stampilate de reprezentantul solicitantului.
(3) Solicitantii persoane straine cu sediul principal in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European, care intentioneaza sa furnizeze servicii postale in Romania, in conditiile dreptului de stabilire, precum si solicitantii persoane straine cu sediul principal intr-un stat tert vor anexa la formularul-tip documentele prevazute la alin. (1) sau (2), dupa caz.
(4) In cazurile prevazute la alin. (1)—(3), daca este cazul, solicitantii pot depune dovada calitatii de reprezentant al solicitantului a persoanei imputernicite sa reprezinte solicitantul in relatia cu ANCOM.
(5) Solicitantii persoane straine cu sediul principal in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European, care intentioneaza sa furnizeze servicii postale in Romania, cu caracter temporar, in conditiile libertatii de a furniza servicii, vor anexa la formularul-tip urmatoarele documente:
a) documentele echivalente celor prevazute la alin. (1) lit. a) si b) sau la alin. (2) lit. a) si b), dupa caz;
b) desemnarea adresei de contact de pe teritoriul Romaniei pentru desfasurarea partiala sau integrala a activitatii de furnizare de servicii postale pe teritoriul Romaniei, unde se transmite corespondenta legata de aceasta activitate, inclusiv in relatia cu ANCOM;
c) desemnarea unei persoane imputernicite sa angajeze raspunderea solicitantului in relatia cu ANCOM si adresa de contact aleasa a acesteia de pe teritoriul Romaniei;
d) actul de identitate sau certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului al persoanei juridice ori, dupa caz, al persoanei fizice autorizate, al intreprinderii individuale sau al intreprinderii familiale al persoanei prevazute la lit. c) ori documente echivalente, in copie;
e) conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, semnate si stampilate de reprezentantul solicitantului;
f) un document din care sa rezulte perioada pentru care se intentioneaza furnizarea de servicii postale pe teritoriul Romaniei.
(6) Solicitantul poate indica in cuprinsul formularului-tip al notificarii data estimativa a inceperii furnizarii fiecarui serviciu postal. Data estimativa reprezinta data de la care solicitantul va dobandi, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 5 alin. (1), drepturile si obligatiile prevazute de regimul de autorizare generala pentru fiecare serviciu postal.
(7) In cazul in care solicitantul nu a indicat nicio data estimativa ori a indicat o data estimativa anterioara datei realizarii notificarii, acesta dobandeste drepturile si obligatiile prevazute de regimul de autorizare generala pentru serviciile indicate in notificare de la data realizarii notificarii in conditiile art. 5 alin. (1).
(8) Toate documentele intr-o limba straina transmise ANCOM de catre un solicitant trebuie insotite si de o traducere in limba romana.”
3. La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) In cazul prevazut la alin. (2), notificarea este considerata realizata la data transmiterii catre ANCOM a documentelor care atesta indeplinirea cerintelor, prevederile art. 4 alin. (6) si (7) aplicandu-se in mod corespunzator.”
4. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. — (1) Solicitantul care a realizat notificarea in conditiile prevazute de prezenta decizie este considerat furnizor de servicii postale, denumit in continuare furnizor, si dobandeste drepturile si obligatiile specifice prevazute de regimul de autorizare generala pentru serviciile postale indicate in notificare, de la data prevazuta la art. 4 alin. (6) si (7), dupa caz.”
5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 7. — In termen de 7 zile de la data realizarii notificarii, ANCOM elibereaza si transmite solicitantului un certificat-tip care atesta ca acesta beneficiaza de dreptul de a furniza serviciile postale indicate in notificare, precum si data de la care se naste dreptul de a furniza fiecare dintre aceste servicii postale, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) si (7), dupa caz.”
6. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 9. — (1) Dreptul de a furniza servicii postale, precum si celelalte drepturi si obligatiile prevazute de regimul de autorizare generala inceteaza in urmatoarele cazuri:
a) la cererea furnizorului, prin transmiterea, in original, a cererii-tip prevazute in anexa nr. 4, insotita de dovada calitatii de reprezentant al solicitantului, daca acesta este altul decat reprezentantul solicitantului mentionat in formularul-tip al notificarii;
b) de la data intrarii in faliment in conditiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) in cazul aplicarii sanctiunii retragerii acestui drept;
d) la data dizolvarii ori a incetarii, in orice alt mod, a existentei furnizorului.
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) lit. a) isi produce efectele de la data transmiterii catre ANCOM sau de la o data ulterioara prevazuta in cuprinsul acesteia. ANCOM va confirma in scris furnizorului incetarea dreptului de a furniza unele sau toate serviciile postale si va emite un nou certificat-tip in cazul in care furnizorul nu a renuntat la dreptul de a furniza toate serviciile postale.
(3) Retragerea dreptului de a furniza toate sau anumite categorii de servicii postale se dispune prin decizie a presedintelui ANCOM, in conditiile legii, se comunica furnizorului si se publica pe pagina de internet a ANCOM. Persoana careia i s-a aplicat sanctiunea retragerii dreptului de a furniza servicii postale nu mai poate dobandi dreptul de a furniza servicii postale pe o perioada de 3 ani de la retragerea dreptului.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), furnizorii de serviciu universal nu pot renunta, pe perioada desemnarii, la dreptul de a furniza serviciile postale pentru care au fost desemnati furnizori de serviciu universal.”
7. Dupa articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 91, cu urmatorul cuprins:
„Art. 9
1. — (1) Dreptul de a furniza toate sau anumite categorii de servicii postale se suspenda in urmatoarele cazuri:
a) la cererea furnizorului, in caz de inactivitate temporara, insotita de o copie a incheierii judecatorului-delegat sau a hotararii judecatoresti irevocabile, dupa caz;
b) in cazul aplicarii sanctiunii suspendarii acestui drept, prin decizie a presedintelui ANCOM, care se comunica furnizorului si se publica pe pagina de internet a ANCOM.
(2) Pe perioada suspendarii dreptului de a furniza servicii postale potrivit alin. (1) lit. a) se suspenda toate drepturile si obligatiile furnizorului in relatia cu ANCOM, precum si cu alte persoane fizice sau juridice, legate de activitatea de furnizare de servicii postale.
(3) Incetarea inactivitatii temporare a furnizorului produce renasterea drepturilor si a obligatiilor prevazute de regimul de autorizare generala, in urma transmiterii catre ANCOM a unei copii a incheierii judecatorului-delegat sau a hotararii judecatoresti irevocabile, dupa caz, privind reluarea activitatii furnizorului.
(4) Sanctiunea suspendarii dreptului de a furniza servicii postale se dispune de catre ANCOM pentru o perioada de cel mult 6 luni.
(5) Pe perioada suspendarii dreptului de a furniza servicii postale potrivit alin. (1) lit. b), furnizorul are in relatia cu ANCOM, precum si cu alte persoane fizice sau juridice obligatiile prevazute de autorizatia generala si de alte prevederi legale, legate de activitatea de furnizare de servicii postale.
(6) Incetarea sanctiunii suspendarii dreptului de a furniza servicii postale produce renasterea drepturilor prevazute de regimul de autorizare generala. Daca, dupa expirarea perioadei de suspendare, furnizorul nu elimina cauzele care au determinat luarea acestei masuri, ANCOM va putea dispune retragerea dreptului de a furniza servicii postale.”
8. La articolul 10 alineatul (2), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
„e) mentiuni privind suspendarea sau incetarea dreptului de a furniza servicii postale.”
9. In anexa nr. 1 la punctul 1.1, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„e) serviciul de publicitate prin posta — serviciu postal avand ca obiect un numar de minimum 500 de trimiteri postale interne sau internationale depuse la acelasi punct de acces, in acelasi timp, care urmeaza sa fie transportate si livrate la adresa indicata de expeditor pe trimiterea in sine sau pe ambalajul acesteia, constand exclusiv in materiale de reclama, marketing sau publicitate, care contin mesaje identice, cu exceptia numelui, adresei si a numarului de identificare ale destinatarului, precum si a altor modificari care nu altereaza natura mesajului.
Nu constituie publicitate prin posta chitantele, facturile, situatiile financiare si alte mesaje avand un continut diferit, precum si trimiterile care contin, in afara de publicitate prin posta, si alte trimiteri in acelasi ambalaj;”.
10. La anexa nr. 1, punctul 3.8.1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„3.8.1. Furnizorul are dreptul de a incheia contracte avand ca obiect prestarea de catre terti a unor servicii de colectare, sortare, transport si livrare a trimiterilor postale. Colectarea si livrarea trimiterilor postale nu se pot realiza decat direct de catre un furnizor de servicii postale sau indirect, prin intermediul unui tert care exercita aceste activitati in numele si pe seama furnizorului de servicii postale, pe baza unui contract incheiat in forma scrisa cu acesta.”
11. La anexa nr. 1, dupa punctul 3.8.1 se introduce un nou punct, punctul 3.8.11, cu urmatorul cuprins:
„3.8.11. Furnizorul de servicii postale raspunde fata de utilizatori pentru prestarea serviciului postal in conditiile pct. 3.8.1.”
12. La anexa nr. 1, punctul 3.13.1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„3.13.1. Furnizorul are obligatia de a inscriptiona in mod lizibil toate trimiterile postale introduse in reteaua sa postala cu:
a) denumirea sau marca sa comerciala;
b) data acceptarii trimiterilor postale inregistrate; sau
c) data colectarii trimiterilor postale neinregistrate, cu exceptia trimiterilor postale care fac obiectul serviciului de publicitate prin posta francate cu amprente obtinute cu presa de imprimerie sau un alt procedeu de imprimare ori de timbrare.”
13. In anexa nr. 1 la punctul 3.21.1, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) de a transmite o copie a contractului avand ca obiect colectarea sau livrarea trimiterilor postale, in termen de 15 zile de la incheiere;”.
14. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
15. Anexa nr. 3 se abroga.
Art. II. — Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii,
Marius Catalin Marinescu
Bucuresti, 3 noiembrie 2009.
Nr. 891.
__
Nota Avocatnet.ro:
-Anexele vi le prezentam ca fisier atasat. (Fisier ".jpeg")
Comentarii articol (0)