Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a lansat spre consultare publica un proiect de decizie prin care propune modificarea si completarea regimului de autorizare generala a furnizarii serviciilor postale.
Autorizarea generala este regimul juridic ce stabileste drepturile si obligatiile furnizorilor de servicii postale, furnizarea acestor servicii fiind permisa in baza notificarii Autoritatii cu privire la intentia furnizorului de a presta astfel de activitati, notificare realizata prin completarea formularului-tip stabilit si actualizat de autoritatea de reglementare.
Proiectul de decizie propune unele masuri de eficientizare a procedurii de autorizare, clarifica unele aspecte legate de regimul de autorizare generala, urmarind totodata consolidarea concurentei pe piata serviciilor postale si eliminarea unor prevederi care duceau la o "dubla contabilizare" a furnizorilor si indicatorilor de piata.
De asemenea, proiectul de decizie are in vedere si evolutia legislatiei comerciale, precum si reglementarea regimului aplicabil persoanelor juridice straine care intentioneaza sa furnizeze servicii postale pe teritoriul Romaniei.
Astfel, decizia propusa va reglementa regimul de autorizare aplicabil persoanelor straine care doresc sa furnizeze servicii postale in Romania, avand in vedere si situatia acelor solicitanti care au sediul principal al comertului in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European.
Alte modificari privesc regimul persoanelor fizice autorizate, al intreprinderilor individuale si al intreprinderilor familiale pentru care s-a modificat procedura de autorizare si inregistrare si in consecinta trebuie actualizate documentele ce atesta inregistrarea si autorizarea acestora, inscrisuri care trebuie depuse la ANCOM inainte de a incepe furnizarea serviciilor postale.
Prin proiectul de decizie supus consultarii publice sunt reglementate si doua noi cazuri de incetare a dreptului de a furniza servicii postale, respectiv, intrarea in faliment a furnizorului si dizolvarea ori incetarea, in orice alt mod, a existentei acestuia si este detaliata procedura suspendarii dreptului de a furniza toate sau anumite categorii de servicii postale ca sanctiune, stabilindu-se faptul ca aceasta va putea fi dispusa, prin decizie a presedintelui ANCOM, pentru un termen de cel mult 6 luni.
ANCOM considera de asemenea necesara modificarea textului, in vederea clarificarii anumitor prevederi legate de prestarea serviciilor de colectare, respectiv, de livrare a trimiterilor postale, aceste servicii putand fi efectuate si de catre terti, in numele si pe seama furnizorului de servicii postale, in baza unui contract incheiat in forma scrisa.
Masura propusa este necesara deoarece ANCOM a constatat ca prevederile care obliga furnizorii de servicii postale sa incheie contractele avand ca obiect colectarea sau livrarea trimiterilor postale doar cu alti furnizori de servicii postale genereaza o crestere artificiala a numarului furnizorilor, prin autorizarea unor persoane care presteaza, in numele si pe seama altui furnizor, anumite servicii de colectare, respectiv, livrare a trimiterilor postale.
______
Proiectul de Decizie poate fi consultat AICI.
Comentarii articol (0)