ACCES GRATUIT
Parlamentul European
Etichetarea pneurilor va duce la un consum de combustibil mai redus
Incepand din noiembrie 2012, toate pneurile noi de masini care se vor vinde in Europa vor fi clasificate si etichetate dupa criterii precum eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil, gradul de aderenta la terenul umed si silentiozitate, se precizeaza intr-un comunicat emis miercuri de Parlamentul European (PE).
Articolul continuă mai jos
Incepand cu noiembrie 2012, furnizorii de pneuri C1, C2, si C3 (pentru autoturisme, autovehicule utilitare usoare si autovehicule grele pentru transport de marfuri) trebuie sa indice clasa de eficienta a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare si valoarea masurata a acestuia precum si, daca este cazul, clasa de aderenta pe teren umed in materialele tehnice promotionale, inclusiv pe paginile de internet ale acestora. Aceasta cerinta nu se aplica pneurilor resapate, pneurilor profesionale de teren pneurilor proiectate sa fie montate numai la vehicule destinate exclusiv curselor.
Toate pneurile C1 si C2 produse dupa 1 iulie 2012 trebuie sa detina un autocolant sau o eticheta atunci cand acestea sunt furnizate magazinelor sau unui service auto.
"Noul sistem de etichetare este o masura simpla cu avantaje clare atat pentru mediu, cat si pentru consumatori iar costurile pentru producatori ar trebui sa fie minime, a explicat raportorul PE, Ivo Belet.
Similar cu etichetarea electrocasnicelor, etichetarea pneurilor se va baza pe coeficientul de rezistenta, cu scara de la „A” (verde, performanta buna) la „G” (rosu). In afara de mentionarea eficientei consumului de combustibil, etichetarea va oferi informatii despre performanta pneurilor la teren umed si despre zgomotul exterior de rulare in decibeli.
Masura a fost luata si pe fondul preocuparilor fata de reducerea emisiilor de gaze. In acest sens se precizeaza ca aproximativ 25 % din emisiile totale de CO2 provin din transportul rutier si ca pneurile determina intre 20 si 30 % din consumul total de combustibil al vehiculelor. In aceste conditii o mai mare durabilitate a pneurilor ar trebui, asadar, considerata ca facand parte din abordarea integrata privind reducerea consumului de combustibil si a emisiilor provenite din transportul rutier.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)