Ordinul Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 279/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind recrutarea, promovarea in functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 856, din 9 decembrie 2009.
In temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1), (2) si (4), art. 76 si art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
vazand si art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba Regulamentul privind recrutarea, promovarea in functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si va fi disponibil spre consultare publicului la sediile parchetelor, prin grija compartimentelor de informare publica si relatii cu presa.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul nr. 236/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. — Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie va lua masurile necesare pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor
prezentului ordin.
p. Procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie,
Gabriela Scutea
Bucuresti, 7 decembrie 2009.
Nr. 279.
ANEXA
Regulament privind recrutarea, promovarea in functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public
CAPITOLUL I
Dispozitii comune
Art. 1. — (1) Personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public este numit prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe baza de concurs, organizat in conditiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante de executie de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si parchetelor de pe langa curtile de apel se ocupa prin concurs organizat de catre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 2. — (1) Ocuparea functiilor de conducere de catre personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentului regulament.
(2) Posturile de conducere care urmeaza a se vacanta se publica pe pagina de internet a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu 10 de zile inainte de data expirarii mandatelor.
(3) Promovarea si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public se fac in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prezentului regulament.
CAPITOLUL II
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de executie de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public
Art. 3. — (1) Recrutarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor pentru ocuparea posturilor vacante de executie din cadrul Ministerului Public se face numai prin concurs, conform legii si prezentului regulament.
(2) Concursul se organizeaza ori de cate ori este cazul.
(3) Conditiile de participare si conditiile de desfasurare a concursului, constand in: data si locul organizarii concursului, numarul posturilor vacante stabilite pentru concurs, modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, tematica si bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs, precum si alte date necesare desfasurarii acestuia, se aproba prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea Sectiei de resurse umane si documentare, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului.
(4) Conditiile de participare si conditiile de desfasurare a concursului se afiseaza de indata la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si se publica pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a parchetelor de pe langa curtile de apel, prin grija Sectiei de resurse umane si documentare.
(5) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de organizare a concursului si comisia de solutionare a contestatiilor se constituie prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie cu cel putin 40 de zile inainte de data desfasurarii concursului.
(6) Comisiile sunt formate din cate 4 membri, desemnati din randul procurorilor, personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor sau personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii, la propunerea procurorului sef al Sectiei de resurse umane si documentare. Pentru comisia de organizare a concursului se va numi si un presedinte supleant, care va inlocui presedintele numit in cazul prevazut la art. 12 alin. (16).
(7) Secretariatul comisiei de elaborare a subiectelor, comisiei de organizare a concursului si comisiei de solutionare a contestatiilor se asigura de catre Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 4. — Poate fi numita intr-o functie de executie de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are cetatenie romana si domiciliul in Romania;
b) are studii superioare juridice;
c) are o vechime de cel putin 8 ani in functiile de judecator, procuror, magistrat-asistent, judecator financiar, judecator financiar inspector, procuror financiar, procuror financiar inspector, avocat, notar, asistent judiciar, jurisconsult, consilier juridic sau in functii de specialitate juridica in aparatul Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului Poporului, Curtii de Conturi, Consiliului Legislativ;
d) are o buna reputatie;
e) este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea functiei;
f) nu are antecedente penale;
g) nu a desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este definita aceasta prin lege;
h) a promovat concursul organizat potrivit prezentului regulament.
Art. 5. — Concursul consta in 3 etape, dupa cum urmeaza:
a) verificarea dosarelor de inscriere;
b) proba scrisa, constand in verificarea cunostintelor teoretice la urmatoarele discipline: drept civil, dreptul muncii, drept procesual civil, drept procesual penal, drept administrativ
si organizare judiciara;
c) interviul.
Art. 6. — (1) In vederea participarii la concurs, in termen de 20 de zile de la data publicarii anuntului cuprinzand conditiile de desfasurare a concursului, candidatii depun la secretariatul comisiei de organizare a concursului dosarul de inscriere, care va contine in mod obligatoriu:
a) copia actului de identitate;
b) formularul de inscriere;
c) copiile diplomelor de studii, ale foilor matricole si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari;
d) copia carnetului de munca sau, dupa caz, o adeverinta care sa ateste vechimea in munca si, respectiv, in specialitate;
e) curriculum vitae;
f) cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala de la medicul de familie care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare;
h) declaratia pe propria raspundere autentificata la notar sau adeverinta care sa ateste ca nu au desfasurat activitati de politie politica.
(2) Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) se prezinta insotite de documentele originale si se certifica spre conformitate de secretariatul comisiei de concurs.
(3) Formularul de inscriere la concurs se pune la dispozitia candidatilor prin secretariatul comisiei de organizare a concursului.
Art. 7. — (1) In termen de 5 zile de la data expirarii termenului de depunere prevazut la art. 6 alin. (1), comisia de organizare a concursului verifica dosarele de inscriere pe baza indeplinirii conditiilor de participare prevazute la art. 4 si 6.
(2) Rezultatele verificarii dosarelor de inscriere se afiseaza, cu mentiunea „admis” sau „respins”, la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si pe site-ul acestuia, in termenul prevazut la alin. (1).
(3) In termen de 24 de ore de la afisarea rezultatelor, candidatii respinsi pot depune contestatie la secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor. Contestatiile se solutioneaza in termen de 24 de ore.
(4) Rezultatele solutionarii contestatiilor sunt definitive si se afiseaza, in termen de 24 de ore de la solutionare, la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si pe site-ul acestuia.
(5) Pot sustine proba scrisa candidatii ale caror dosare de inscriere au fost admise de catre comisia de organizare a concursului si cei ale caror contestatii au fost admise.
(6) Comisiile de elaborare a subiectelor au urmatoarele atributii:
1. elaboreaza subiectele pentru testele-grila, care trebuie sa respecte urmatoarele criterii:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a fi tratate in timpul stabilit;
c) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
e) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probei de concurs;
2. predau comisiei de organizare a concursului, cu cel putin 12 ore inainte de desfasurarea probelor scrise, subiectele si baremele de evaluare si notare, in plicuri sigilate.
Art. 8. — (1) Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari sau in rezolvarea unor teste-grila.
(2) Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc de comisia de elaborare a subiectelor cu cel mult o zi lucratoare inaintea sustinerii probei, pe baza tematicii si a bibliografiei de concurs,
astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor, in concordanta cu specificul posturilor pentru care se organizeaza concursul.
(3) Se stabilesc cel putin 3 seturi de subiecte, care se semneaza de fiecare membru al comisiei de elaborare a subiectelor si se inchid in plicuri sigilate purtand stampila Sectiei de resurse umane si documentare.
(4) Durata probei scrise se stabileste de comisia de organizare a concursului in functie de gradul de dificultate si complexitate al subiectelor, dar nu poate depasi 4 ore.
Art. 9. — (1) Intrarea candidatilor in salile de concurs se va face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate.
(2) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(3) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii vor primi coli de hartie avand stampila Sectiei de resurse umane si documentare. Se va putea folosi numai cerneala de culoare albastra sau pix cu pasta de culoare albastra.
(4) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii inscriu numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila Sectiei de resurse umane si documentare.
(5) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfacut de un candidat care va semna si procesul-verbal incheiat la sfarsitul sustinerii probei scrise.
(6) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, in salile de concurs au acces numai membrii comisiilor.
(7) La expirarea timpului prevazut pentru sustinerea probei scrise, candidatii sunt obligati sa predea lucrarea, semnand borderoul special intocmit in acest sens. Ultimii 3 candidati raman in sala pana la predarea ultimei lucrari.
(8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se poate face numai cu un insotitor dintre membrii comisiilor.
(9) Orice frauda sau incercare de frauda dovedita se sanctioneaza cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri, comisia de organizare a concursului consemneaza in procesulverbal intocmit conform art. 13 constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea „frauda”.
Art. 10. — (1) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de elaborare a subiectelor.
(2) Baremul de corectare pentru proba scrisa se afiseaza cu 15 minute inainte de incheierea probei, la sediul parchetului.
(3) In termen de 24 de ore de la afisare, candidatii pot face contestatii la barem, care se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in cel mult 24 de ore de la expirarea
termenului de contestare. Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se afiseaza de indata la sediul parchetului si se publica pe pagina web.
(4) Proba scrisa se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.
(5) Nota finala la proba scrisa este media aritmetica a notelor acordate de catre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.
(6) Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7,00 (sapte).
(7) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea interviului.
Art. 11. — (1) Rezultatele obtinute la proba scrisa, cu mentiunea „admis” sau „respins”, se afiseaza la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si pe pagina web a acestuia, in termen de 48 de ore, dar care sa asigure ramanerea a cel putin 24 de ore pana la sustinerea urmatoarei probe, dupa rezolvarea unor eventuale contestatii.
(2) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa pot depune contestatie la secretariat in termen de 24 de ore de la data afisarii rezultatelor.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, coltul lucrarii se lipeste din nou.
(4) Contestatiile se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de 48 de ore de la inregistrare. Nota obtinuta la contestatii nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(5) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 12. — (1) Candidatii declarati admisi la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice vor sustine un interviu, in cel mult 5 zile de la data sustinerii probei scrise, in baza planului de interviu.
(2) Planul de interviu se stabileste de membrii comisiei de elaborare a subiectelor si va contine elemente care sa evidentieze in persoana candidatului:
a) abilitatile de comunicare;
b) factorii care motiveaza sau demotiveaza candidatul;
c) gandirea sintetica;
d) rezistenta la stres si comportamentul in situatiile de criza;
e) cunostintele teoretice.
(3) Pentru verificarea cunostintelor teoretice, tematica si bibliografia sunt aceleasi ca si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice.
(4) Planul de interviu se intocmeste in termen de doua zile de la publicarea rezultatelor probei scrise si va contine pentru fiecare element cel putin 5 intrebari, iar pentru cunostintele teoretice minimum 3 intrebari pentru fiecare candidat.
(5) Planul de interviu va cuprinde posibile variante de raspuns susceptibile de punctaj maxim, respectiv variantele de raspuns susceptibile de punctaj minim.
(6) Se vor intocmi bilete de concurs, semnate de presedintele si secretarul comisiei de elaborare a subiectelor, cuprinzand intrebari legate de fiecare obiectiv al interviului.
(7) Planul de interviu si biletele de concurs se pastreaza pana in ziua interviului in plic sigilat, semnat de toti membrii comisiei de elaborare a subiectelor si purtand stampila Sectiei de resurse umane si documentare.
(8) Desigilarea plicului se efectueaza in prezenta comisiei de elaborare a subiectelor si a unui reprezentant al candidatilor, ales ad-hoc.
(9) Interviul se inregistreaza audio. In acest sens, in cuprinsul formularului de inscriere la concurs candidatii isi vor exprima acordul in vederea inregistrarii interviului, urmand ca aceasta inregistrare sa fie pusa la dispozitia comisiei de solutionare a contestatiilor, daca este cazul.
(10) Planul interviului se afiseaza la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si pe pagina web a institutiei dupa incheierea interviului.
(11) Interviul se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de organizare a concursului. Nota finala a interviului este media aritmetica a notelor acordate.
(12) Candidatii sunt considerati admisi la proba interviului daca obtin minimum nota 7.
(13) Rezultatele interviului pot fi contestate in termen de doua zile lucratoare de la afisare. Contestatia se depune la secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor, conform
art. 3 alin. (7).
(14) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de solutionare a contestatiilor in termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la alin. (13).
(15) Contestatiile se solutioneaza in baza actelor intocmite — planul de interviu, biletele de concurs si procesul-verbal privind finalizarea interviului prevazut la art. 13 — si inregistrarii interviului. Comisia de solutionare a contestatiilor verifica respectarea dispozitiilor privind organizarea si desfasurarea interviului, precum si temeinicia notelor acordate, in limita motivelor criticate in contestatie. Nota obtinuta la contestatii nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(16) Daca neregulile constatate nu pot fi indreptate in procedura contestatiei, se dispune refacerea interviului, doar pentru candidatii ale caror contestatii au fost admise.
Prevederile alin. (1)—(12) se aplica in mod corespunzator.
Rezultatul noului interviu este definitiv.
(17) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 13. — La finalizarea fiecarei probe si la finalizarea concursului se intocmeste un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de organizare a concursului, care contine descrierea modului de desfasurare a concursului, masurile luate si rezultatele obtinute de candidati, dupa caz.
Art. 14. — (1) Media generala de promovare a concursului este cel putin 7,00 (sapte).
(2) Media generala a concursului reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la proba scrisa de verificare a cunostintelor teoretice si la interviu.
(3) Candidatii care au obtinut media generala 7,00 (sapte) vor fi declarati admisi.
(4) Rezultatele finale ale concursului se afiseaza la sediul parchetului si se publica pe pagina web a acestuia in termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere ori de solutionare a contestatiilor prevazut la art. 12 alin. (13), respectiv la art. 12 alin. (14), dupa caz, sau de la sustinerea noului interviu potrivit art. 12 alin. (16).
Art. 15. — (1) Candidatii declarati admisi sunt numiti in posturile vacante scoase la concurs, in conditiile legii, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in ordinea descrescatoare a mediilor generale (notelor) de promovare obtinute si in functie de optiune.
(2) La medii egale vor fi numiti cu prioritate, in urmatoarea ordine: candidatii care au obtinut nota cea mai mare la proba scrisa, candidatii care au titlul stiintific de doctor in drept, cei care au vechime mai mare in functie sau in magistratura.
Art. 16. — (1) In cazul existentei unor posturi de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor vacante temporar, poate fi numita in functie o alta persoana, prin concurs, in conditiile prezentului regulament.
(2) Personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, incadrat pe baza de concurs pe posturi vacante temporar, poate fi definitivat, la data incetarii cauzei de vacantare temporara, intr-o functie similara, pe baza unor criterii de apreciere a performantelor profesionale, avandu-se in vedere competenta profesionala si activitatea profesionala deosebita, evaluata cu calificativul „foarte bine”, dar nu mai devreme de 6 luni de la numirea in functie in conditiile prezentului articol.
CAPITOLUL III
Promovarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public
Art. 17. — Promovarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul parchetelor de pe langa curtile de apel in functii de executie la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie se face numai prin concurs, in limita posturilor vacante existente.
Art. 18. — Poate participa la concursul de promovare in functii de executie vacante personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care are vechime de cel putin 3 ani in functie si care la ultima evaluare a avut calificativul „foarte bine”.
Art. 19. — (1) Conditiile de participare si conditiile de desfasurare a concursului, constand in: data si locul organizarii concursului, numarul posturilor vacante stabilite pentru concurs,
modul de desfasurare a concursului, calendarul de desfasurare, precum si tematica si bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs, precum si alte date necesare desfasurarii acestuia, se aproba prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea Sectiei de resurse umane si documentare, si se publica pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a parchetelor de pe langa curtile de apel, cu cel putin 30 de zile inainte de data desfasurarii concursului.
(2) In termen de 5 zile de la data publicarii datelor prevazute la alin. (1), cei interesati pot depune cereri de inscriere la concurs la registratura Sectiei de resurse umane si documentare, cu precizarea specializarii pentru care opteaza, in vederea stabilirii materiilor de concurs.
Art. 20. — (1) Comisia de organizare a concursului, comisiile de elaborare a subiectelor si comisiile de solutionare a contestatiilor sunt numite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea Sectiei de resurse umane si documentare, cu cel putin 25 de zile inainte de data desfasurarii concursului, cu avizul Colegiului de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) In componenta comisiilor sunt numiti si membri supleanti.
(3) Secretariatul comisiei de organizare a concursului, comisiilor de elaborare a subiectelor si comisiilor de solutionare a contestatiilor se asigura de catre Sectia de resurse umane si documentare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 21. — (1) Fiecare comisie este alcatuita din presedinte si 2—3 membri, desemnati dintre procurorii de la Parchetul depe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Pentru fiecare dintre materiile de concurs prevazute la art. 26 alin. (2) se numeste cate o comisie de elaborare a subiectelor si o comisie de contestatii la barem.
(3) Pentru jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenta Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, se numeste cate o comisie de elaborare a subiectelor si, respectiv, o comisie de contestatii la barem, comune, in conditiile alin. (1).
(4) Comisia de solutionare a contestatiilor este unica pentru ambele probe scrise.
Art. 22. — Comisia de organizare a concursului are urmatoarele atributii:
1. primeste cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs si afiseaza lista finala a candidatilor;
2. preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru testele-grila si baremele de evaluare si notare, in plicurisigilate, si le pastreaza in conditii de deplina siguranta;
3. distribuie candidatilor materialele pentru sustinerea testelor-grila;
4. afiseaza baremele de evaluare si notare, cu 15 minute inainte de incheierea probei scrise, si asigura publicarea acestora, precum si a subiectelor de concurs pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
5. asigura afisarea si publicarea simultana pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a listelor cu rezultatele concursului;
6. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
7. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
8. propune conducerii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului;
9. indeplineste orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.
Art. 23. — (1) Comisiile de contestatii la barem constituite pentru disciplinele de concurs examineaza, sub coordonarea presedintelui comisiilor, contestatiile la bareme si adopta baremele definitive, care se publica pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor reevalueaza rezultatele verificarii indeplinirii conditiilor legale de participare la concurs si lucrarile scrise ale caror note initiale au fost contestate si acorda note conform baremelor de evaluare si notare definitive.
Art. 24. — (1) Comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de contestatii la barem si de solutionare a contestatiilor au un presedinte comun, membru al comisiei de elaborare asubiectelor. Presedintele vegheaza la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor pentru testele-grila si coordoneaza activitatea comisiilor. Presedintele nu poate solutiona contestatii.
(2) Aceeasi persoana, cu exceptia presedintelui comisiilor, nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(3) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor sunt numiti, de regula, dintre persoanele care au fost inscrise in baza de date a Institutului National al Magistraturii si au urmat cursurile acestuia privind metodele si tehnicile de evaluare.
Art. 25. — (1) Cu cel putin 20 de zile inainte de data desfasurarii concursului, comisia de organizare a concursului intocmeste lista candidatilor care indeplinesc conditiile legale de participare la concurs, o afiseaza la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si o publica simultan pe pagina web a acestuia.
(2) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la afisarea listelor prevazute la alin. (1).
(3) Contestatiile se depun la secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor, conform art. 20 alin. (3).
(4) Contestatiile vor fi solutionate de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de 48 de ore.
(5) Comisia de organizare a concursului intocmeste, de indata dupa pronuntarea comisiei de solutionare a contestatiilor, lista finala a candidatilor care indeplinesc conditiile de participare la concurs, care se afiseaza la sediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si se publica simultan pe pagina web a acestuia.
Art. 26. — (1) Concursul consta in sustinerea unor probe scrise cu caracter teoretic si practic.
(2) Probele scrise cu caracter teoretic si practic se sustin la:
a) una dintre urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;
b) drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii si drept procesual penal;
c) jurisprudenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie si jurisprudenta Curtii Constitutionale, jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si jurisprudenta Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene, indiferent de optiune.
Art. 27. — (1) Testul-grila pentru verificarea cunostintelor teoretice cuprinde 100 de intrebari din materiile de concurs prevazute la art. 26 alin. (2), astfel:
a) 50 de intrebari din urmatoarele materii, in functie de optiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;
b) 20 de intrebari din dreptul procesual civil si 10 intrebari din dreptul procesual penal;
c) 5 intrebari din jurisprudenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie si 5 intrebari din jurisprudenta Curtii Constitutionale;
d) 5 intrebari din jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului si 5 intrebari din jurisprudenta Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene.
(2) La testul-grila pentru verificarea cunostintelor teoretice fiecare raspuns corect primeste 0,1 puncte in sistemul de notare de la 0 la 10.
(3) Testul-grila pentru verificarea cunostintelor practice cuprinde 10 subiecte din materiile de concurs prevazute la art. 26 alin. (2).
(4) La testul-grila pentru verificarea cunostintelor practice fiecare raspuns corect primeste 1 punct in sistemul de notare de la 0 la 10.
(5) Nota lucrarilor care au primit notari intre 0 si 1 va fi 1.
(6) Evaluarea raspunsurilor la intrebarile testului-grila se realizeaza prin procesare electronica.
(7) Testele-grila se sustin in aceeasi zi, cu o pauza de o ora intre acestea.
Art. 28. — (1) Dispozitiile art. 9 se aplica in mod corespunzator.
(2) Baremele de evaluare si notare se afiseaza la centrele de concurs cu 15 minute inainte de incheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afisare, candidatii pot face contestatii la bareme, care se depun la secretariatul comisiei de organizare concursului si se solutioneaza in termen de 24 de ore potrivit art. 23 alin. (1). Baremele definitive stabilite in urma solutionarii contestatiilor se publica de indata pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 29. — Rezultatele concursului de promovare se publica simultan pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si se afiseaza la sediul acestuia.
Art. 30. — (1) Candidatii pot contesta notele obtinute la probele scrise tip grila.
(2) Contestatiile se depun la secretariatul comisiei de solutionare a contestatiilor in termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile scrise se renumeroteaza si se sigileaza, fiind inscrise intr-un borderou separat.
(4) Lucrarile se predau comisiei de solutionare a contestatiilor, insotite de un borderou de predare-primire in care se mentioneaza numarul de ordine al lucrarilor.
Art. 31. — (1) Nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(2) Nota obtinuta la concurs este media aritmetica a notelor de la cele doua probe scrise tip grila. (3) Dupa primirea rezultatelor de la comisia de solutionare a contestatiilor, comisia de organizare a concursului recalculeaza, dupa caz, mediile generale ale candidatilor.
Art. 32. — (1) In urma calcularii mediilor generale ale candidatilor, comisia de organizare a concursului intocmeste listele finale.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publica simultan pe pagina web a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si se afiseaza la sediul acestuia.
Art. 33. — Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sa obtina cel putin media generala 7 si nu mai putin de 5 la fiecare dintre cele doua probe de concurs mentionate la
art. 27.
Art. 34. — (1) Rezultatele finale se prezinta procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie dispune, prin ordin, promovarea candidatilor declarati admisi.
(3) Promovarea in functii de executie vacante a candidatilor declarati admisi la concurs se face in ordinea mediilor obtinute, in limita numarului de posturi aprobate.
Art. 35. — La medii egale se aplica in mod corespunzator prevederile art. 15 alin. (2).
Art. 36. — (1) Candidatii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 33, dar care nu au fost promovati ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi promovati in posturile ce se vacanteaza in termen de 6 luni de la data comunicarii rezultatelor finale ale concursului.
(2) Dispozitiile art. 34 alin. (3) si ale art. 35 se aplica in mod corespunzator.
Art. 37. — (1) Pentru cazurile in care in prezentul regulament se prevede afisarea, anuntul respectiv se afiseaza de indata pe sau langa usa de intrare a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Procurorul sef al Sectiei de resurse umane si documentare transmite documentele grefierului-sef ori grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi afisate, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul afisarii, precum si al retragerii documentului, grefierul noteaza ora si data afisarii sau a retragerii pe document, sub semnatura sa, transmitand de indata documentul retras procurorului-sef.
CAPITOLUL IV
Ocuparea functiilor de conducere de catre personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public
Art. 38. — (1) Numirea personalului de specialitate juridica in functii de conducere se face de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea procurorului sef al Sectiei de resurse umane si ocumentare, pe o perioada de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii o singura data.
(2) Pot fi numiti in functii de conducere membrii personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care:
a) au o vechime in functie de cel putin 4 ani;
b) au obtinut calificativul „foarte bine” la ultima evaluare;
c) nu au fost sanctionati disciplinar in ultimii 3 ani;
d) indeplinesc conditia prevazuta la art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Indeplinirea acestei conditii se stabileste de Sectia de resurse umane si documentare prin solicitarea de a efectua verificarile la Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii.
(3) Nu pot fi numiti in functii de conducere membrii personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care au facut parte din serviciile de informatii inainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori au un interes ersonal ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
(4) Personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor care candideaza este obligat sa dea o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu a facut parte din serviciile de informatii inainte de anul 1990 si nici nu a colaborat cu acestea, precum si o declaratie de interese care se actualizeaza anual ori in termen de 15 zile de la aparitia unei schimbari sau de la data la care a luat cunostinta despre aceasta.
Art. 39. — (1) Personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor interesat isi depune la Sectia de resurse umane si documentare candidatura insotita de declaratiile prevazute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 5 zile de la publicarea anuntului privind ocuparea postului.
(2) Candidaturile vor contine:
a) curriculum vitae;
b) scrisoare de intentie;
c) ultimul raport de evaluare;
d) orice alte acte considerate relevante de candidat pentru aprecierea performantelor profesionale.
Art. 40. — Revocarea din functiile de conducere a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor se dispune de procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie pentru motivele prevazute in art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, din oficiu sau la propunerea Colegiului de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Art. 41. — Dispozitiile art. 16 privind numirea in functie pe posturi vacante temporar se aplica in mod corespunzator si pentru functiile de conducere. Definitivarea persoanelor numite intr-o functie de conducere vacanta temporar se poate face pe functiile de executie vacante.
Art. 42. — Delegarea in functii de conducere sau executie se poate face de catre procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu acordul scris al persoanei delegate, pe o perioada de cel mult 6 luni, si poate fi prelungita cel mult inca 6 luni.
CAPITOLUL V
Evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public
Art. 43. — Pentru verificarea indeplinirii criteriilor de competenta profesionala si de performanta, personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor este supus la fiecare 3 ani unei evaluari privind eficienta, calitatea activitatii si integritatea, obligatia de formare profesionala continua si absolvirea unor cursuri de specializare. In cazul personalului numit in functii de conducere, evaluarea se face si asupra modului de indeplinire a atributiilor manageriale.
Art. 44. — Indicatorii de evaluare a performantelor profesionale pentru personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor sunt cei prevazuti in art. 4—24 din Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007, care se aplica in mod corespunzator.
Art. 45. — (1) Evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor se face de catre comisiile constituite pentru evaluarea procurorilor la parchetele de pe langa curtile de apel, respectiv de catre comisia de evaluare a procurorilor din cadrul compartimentelor subordonate direct procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(2) Dispozitiile art. 26 alin. (1), (2), (4)—(11), art. 27, 28, art. 29 alin. (1), art. 30, 31, art. 32 alin. (1) si (5), art. 33—36 din Regulamentul privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor se aplica in mod corespunzator.
Art. 46. — (1) Personalul nemultumit de calificativul acordat poate face contestatie la colegiul de conducere al parchetului, in termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestatia se depune la presedintele comisiei de evaluare, care, in cursul aceleiasi zile, o transmite colegiului de conducere al parchetului, impreuna cu raportul de evaluare, insotit de copii ale documentelor avute in vedere la evaluare si de punctul de vedere al comisiei fata de contestatia formulata.
(3) Pentru solutionarea contestatiei, colegiul de conducere al parchetului poate cere comisiei de evaluare orice informatii pe care le considera necesare. Contestatia se solutioneaza cu citarea obligatorie a persoanei care a formulat-o. Audierea persoanei care a formulat contestatia nu este obligatorie.
(4) Procurorii care au facut parte din comisia de evaluare nu pot participa la solutionarea contestatiei.
(5) Hotararile colegiului de conducere sunt definitive.
Art. 47. — (1) Persoanele care primesc calificativul „Nesatisfacator” sunt obligate sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
(2) Persoanele care primesc calificativul „Satisfacator” in urma a doua evaluari consecutive sunt obligate sa urmeze, pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 6 luni, cursuri organizate de Institutul National al Magistraturii.
Art. 48. — (1) Cursurile prevazute la art. 47 alin. (1) si (2) se incheie cu sustinerea unui examen.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de persoanele care au primit calificativul „Nesatisfacator” sau care au primit la doua evaluari consecutive calificativul „Satisfacator”, precum si tematica si bibliografia examenului prevazut la alin. (1) se aproba de Colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea Sectiei de resurse umane si documentare, in functie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Comisia de examinare este formata din 2 procurori si un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii, numiti prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la propunerea Sectiei de resurse umane si documentare.
Art. 49. — (1) Absenta nejustificata echivaleaza cu nepromovarea examenului.
(2) Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va sustine in termen de maximum o luna de la incetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste situatii, persoana in cauza are obligatia de a instiinta Sectia de resurse umane si documentare atat cu privire la motivul neprezentarii la examen, cat si referitor la data incetarii acestuia, prezentand dovada motivelor invocate.
Art. 50. — Pentru persoanele care primesc in urma a doua evaluari consecutive calificativul „Nesatisfacator” sau care nu au promovat examenul prevazut la art. 48 alin. (1), comisia de examinare propune procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie eliberarea din functie, pentru incapacitate profesionala.
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
Art. 51. — Toate termenele stabilite in cadrul prezentului regulament se calculeaza potrivit art. 101 si urmatoarele din Codul de procedura civila.
Art. 52. — Lucrarile scrise, procesele-verbale si celelalte lucrari privind rezultatele concursurilor de recrutare si de promovare se anexeaza la dosarele personale ale candidatilor
declarati admisi, respectiv ale candidatilor.
Art. 53. — Dosarele de inscriere si lucrarile scrise ale candidatilor respinsi, precum si procesele-verbale si alte lucrari privind concursul de recrutare, documentele prevazute la art. 39 alin. (1) si (2), lucrarile privind concursul de promovare si documentele comisiilor de evaluare se arhiveaza si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice, in arhiva Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin grija Sectiei de resurse umane si documentare, respectiv in arhivele parchetelor de pe langa curtile de apel.
Comentarii articol (0)