Persoanele declarate admise la concursul de admitere in magistratura pentru candidatii cu vechime de cel putin 5 ani, din data de 21 martie, sunt obligati sa depuna, pana la inceputul saptamanii viitoare, documentele necesare in vederea verificarii bunei reputatii, potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Magistratura.
Astfel, potrivit prevederilor Hotararii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 886/2008, in vederea verificarii conditiei bunei reputatii, candidatii declarati admisi la concursul de admitere in magistratura au obligatia de a depune la tribunale, respectiv la parchetele de pe langa tribunale in a caror circumscriptie domiciliaza, in termen de zile de la data publicarii rezultatelor finale ale concursului,
urmatoarele documente:
- CV;
- caracterizarea de la ultimul loc de munca sau, dupa caz, caracterizarea de la unitatea de invatamant absolvita, pentru candidatii care nu au fost incadrati in munca, anterior;
- datele rezultate din evidenta operativa a organelor judiciare;
- cazierul fiscal;
- orice alte documente, daca necesitatea depunerii acestora rezulta din documentele existente la dosar;
- orice alte inscrisuri pe care le considera relevante pentru verificarea indeplinirii conditiei bunei reputatii.
Rezultatele finale au fost afisate de INM in data de
2 aprilie.
La acest concurs au putut participa persoanele care au o vechime in specialitate de cel putin 5 ani, in functiile prevazute de Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 33, din acest act normativ, pot fi numiti in magistratura, pe baza de concurs fostii judecatori si procurori care si-au incetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridica prevazut la art. 87 alin. (1), avocatii, notarii, asistentii judiciari, consilierii juridici, personalul de probatiune cu studii superioare juridice, ofiterii de politie judiciara cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au indeplinit functii de specialitate juridica in aparatul Parlamentului, Administratiei Prezidentiale, Guvernului, Curtii Constitutionale, Avocatului Poporului, Curtii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetari Juridice al Academiei Romane si Institutul Roman pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din invatamantul juridic superior acreditat, precum si magistratiiasistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu o vechime in specialitate de cel putin 5 ani.
Examinarea candidatilor s-a efectuat prin sustinerea unei probe scrise de verificare a cunostintelor teoretice si practice, de tip grila, la urmatoarele materii:
- drept civil
- drept procesual civil
- drept penal
- drept procesual penal
- organizare judiciara si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului.
Rezultatele obtinute de candidati pot fi consultate aici.
Comentarii articol (0)