Cadrele didactice din invatamantul preuniversitar pot beneficia de programe de formare profesionala privind noi oportunitati de dezvoltare a aptitudinilor profesionale, implementate la nivel national, inscrierile urmand a se face in perioada 14 iunie-5 septembrie, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Educatiei.
Proiectul „
Formarea profesionala a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar pentru noi oportunitati de dezvoltare in cariera" se implementeaza la nivel national si, in cadrul acestuia, este finantata formarea pentru un numar de 1.000 cadre didactice.
Criteriile generale de eligibilitate pentru admiterea unui candidat intr-un program de formare din cadrul proiectului sunt urmatoarele: absolvirea cu diploma de licenta a unui program de studii universitare, activitate la catedra de minimum doi ani, din ultimii cinci, in invatamantul preuniversitar si neparcurgerea vreunui program de formare cu durata de mai mult de un an (doua semestre) sau care sa corespunda unui numar de 60 de credite, in cadrul unor proiecte finantate din fonduri publice, in ultimii 5 ani.
Potrivit ministerului, criteriul general de ierarhizare il reprezinta media de absolvire a studiilor de licenta (media aritmetica intre media anilor de studii si nota/media obtinuta la examenul de licenta).
De asemenea, MECTS precizeaza ca, in baza autonomiei universitare, universitatile pot impune criterii suplimentare si/sau pot solicita documente suplimentare, in conformitate cu regulamentele proprii de desfasurare a admiterii la studii. Admiterea in cadrul programelor de formare de conversie profesionala postuniversitara se realizeaza pe baza analizei dosarului de inscriere, pe baza criteriilor stabilite si in limita locurilor disponibile.
Dosarul de inscriere se depune la universitatea la care se doreste participarea la formare, in perioada si in conformitate cu orarul stabilit de fiecare universitate. Organizarea unei grupe pentru fiecare dintre specializarile anuntate se va realiza numai daca exista un numar de minim 20 de cursanti. Specializarile matematica, fizica, chimie, biologie, educatie tehnologica, istorie, geografie, limba si literatura romana, limba si literatura engleza, limba si literatura franceza se vor studia pe parcursul a 4 semestre si vor totaliza, fiecare, 120 de credite, in timp ce tehnologia informației si psihopedagogia vor necesita 3 semestre de studiu si vor insuma, fiecare, 90 de credite.
Specializarile organizate de catre fiecare universitate sunt: istorie, geografie (Universitatea din Bucuresti), chimie si psihopedagogie (Universitatea Politehnica din Bucuresti), biologie, chimie, fizica, geografie, istorie, limba si literatura romana, limba si literatura franceza, limba si literatura engleza, matematica, tehnologia informatiei (Universitatea „Babes Bolyai" din Cluj Napoca), educatie tehnologica, tehnologia informatiei, matematica, fizica, chimie, limba si literatura romana, limba si literatura franceza, limba si literatura engleza (Universitatea „Transilvania" din Brasov), educatie tehnologica, tehnologia informatiei (Universitatea Tehnica de Constructii din Bucuresti), matematica, tehnologia informatiei, limba si literatura romana, limba si literatura engleza, limba si literatura franceza (Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti).
Totodata, de la finalul saptamanii trecute, cadrele didactice care doresc sa beneficieze de unul din programele de formare oferite prin proiectul „Formarea profesionala a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar pentru noi oportunitati de dezvoltare in cariera" au posibilitatea de a se preinscrie in vederea sustinerii acestor cursuri, prin completarea unui formular online, existent pe
site-ul proiectului sau prin fax/telefon, la sediul fiecarei universitati partenere din cadrul proiectului. Preinscrierea nu este obligatorie pentru admiterea intr-un program de formare, insa e recomandata pentru o mai facila procesare a datelor. Perioada generala de inscriere este cuprinsa intre 14 iunie - 5 septembrie 2010, insa aceasta variaza de la universitate la universitate.
Asigurarea egalitatii de sanse in ceea ce priveste accesul grupurilor defavorizate - cum ar fi cadrele didactice care predau in mediul rural sau cadrele didactice femei - reprezinta o prioritate in cadrul proiectului, iar o atentie deosebita va fi de asemenea acordata cadrelor didactice aflate la inceputul carierei, cu varsta sub 35 de ani.
Mai multe informatii aici.
Comentarii articol (1)