ACCES GRATUIT
Sondaj Avocatnet.ro
Ati apelat la un consultant fiscal pentru certificarea declaratiei anuale sau ati depus-o direct la Fisc?
26 aprilie a fost ultima zi in care se puteau depune la Fisc declaratiile anuale de impozit pe profit. Desi de la 1 ianuarie 2010 certificarea acestor declaratii de catre un consultant fiscal devenise obligatorie, ANAF-ul nu a impus vreo sanctiune in caz contrar, ramanand la latitudinea contribuabilului daca sa angajeze sau nu o persoana abilitata in acest sens.
Articolul continuă mai jos
In luna martie,
presedintele ANAF, Sorin Blejnar, declara pentru
Avocatnet.ro ca necertificarea declaratiilor fiscale nu va fi sanctionata contraventional .
” Acest act normativ trebuie inteles ca o dorinta a unei parti a administratiei fiscale de a avea aceste bilanturi certificate, pentru o mai buna corectitudine a datelor. Eu, ca opinie personala, nu m-as duce pe obligativitatea contribuabililor, ci as lasa la latitudinea societatilor daca isi angajeaza, sau nu, un consultant fiscal” declara acesta.
In practica, s-a dovedit ca unele administratii fiscale au primit declaratii, chiar daca nu erau certificate de un consultant fiscal, altele au primit declaratiile certificate impreuna cu notele de certificare emise de consultant, iar in alte cazuri s-au primit doar declaratiile certificate, dar fara note de certificate, contribuabilii fiind sfatuiti sa le depuna pe acestea din urma la Camera Consultantilor Fiscali.
Potrivit normelor de aplicare emise de CCF, consultantul fiscal va emite o nota de certificare care va insoti declaratia anuala de impozit pe profit. In nota de certificare se va mentiona daca certificarea se va face cu rezerve sau fara.
Ministerul de Finante argumenta ca impunerea unei astfel de masuri, reprezinta un avantaj prin prisma faptului ca se certifica de un specialist corectitudinea stabilirii impozitelor si taxelor, consultantul fiscal fiind reprezentantul intereselor contribuabilului in aplicarea corecta si eficienta a reglementarilor fiscale.
Insa, ministerul nu facea nicio precizare despre
raspunderea consultantului fiscal in cazul unor erori si omisiuni in declarare .
Certificarea declaratiilor fiscale consta in verificarea exactitatii si realitatii datelor inscrise in declaratii pe baza informatiilor si documentelor prezentate de contribuabili. Mentionam ca certificarea declaratiilor fiscale a fost instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, ce a modificat art. 83 din Codul de procedura fiscala. Ulterior, prin art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aplicarea dispozitiilor sus mentionate, a fost suspendata pana la data de 01 ianuarie 2010.
Tu ai depus declaratia 101 certificata de un consultant fiscal ?
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (18)