Avocatnet.ro prezinta Underground Science Cafe, un grup de discutii in care cercetatori si profesori universitari din Romania si Japonia vor raspunde la intrebarile tale despre stiinta aplicata in viata de zi cu zi. Participa la primul proiect din Romania care isi propune sa dezvaluie stiinta pe intelesul tuturor, intr-un spatiu in care mostenirea culturala se intalneste cu dezvoltarea tehnologica: Salina de la Praid.
Cum poate o salina sa devina locul in care stiinta se intalneste cu relaxarea si tratamentul, un spatiu educativ pentru oamenii nefamiliarizati cu fenomenele stiintifice, dar foarte curiosi sa afle mai multe?
Raspunsul l-au gasit un grup de cercetatori si profesori universitari din Romania, care, prin intermediul unui proiect finantat din fonduri UE, au reusit sa implementeze un program pilot in salina de la Praid, primul de acest fel in Romania: Underground Science Café.
Programul se adreseaza unui public “greu de atins”, persoane cu un nivel mediu de educatie. Subiectele dezbatute in cadrul “cafenelei stiintifice” din salina se vor axa pe teme de ordin stiintific, prezentate intr-un limbaj prietenos si accesibil, cu scopul familiarizarii participantilor cu fascinanta lume stiintifica si aplicatiile ei in viata de zi cu zi .
In aceasta saptamana puteti asista la programele derulate in cadrul Science Café, organizat la salina de la Praid, avandu-i ca invitati pe:
Prof. Dr. Shunsuke Sakurai, Universitatea Kobe din Japonia
Prof. Dr. Iosif Andras, Universitatea din Petrosani
Dr. Basarab Driga, Ecomining Platform
Prof. Dr. MIrcea Rasteiu, Universitatea Alba-Iulia
Medicul Enes Fazakas
Temele abordate vizeaza arta in spatii subterane, evolutia mineritului in Romania, hazardele naturale si beneficiile tratamentelor in cadrul salinei.
Programul pilot desfasurat la salina din Praid face parte dintr-un proiect educational european, in care sunt implicate alte 6 tari alaturi de Romania: Marea Britanie, Spania, Cipru, Ungaria, Franta si Suedia.
Suportul financiar al acestor actiuni este asigurat de
Asociatia ProSal si EcoMining Platform, in cadrul proiectului european CASC- Cities and science communication: innovative approaches to engaging the public .
Pana in prezent, in Romania s-au desfasurat doua actiuni pilot in cadrul proiectului CASC, privind intelegerea si comunicarea stiintei in rândul elevilor. Proiectul a vizat doua actiuni paralele in luna martie 2010, astfel:
- 8 – 12 martie 2010:
studiul SCIENCE IN THE NEWS / STIINTA DIN STIRI a urmarit modul de receptare a informatiilor stiintifice aparute in presa scrisa in rindul elevilor cu vârsta pâna in 16 ani. Cu acest prilej s-a organizat Saptamâna Nationala a Cititului de Ziare.
- 1 – 31 martie 2010: competitia nationala
SCIENCE IN MY LIFE / STIINTA IN VIATA MEA menita sa ajute tinerii sa-si exprime interesul si asteptarile cu privire la stiinta, prin realizarea de videoclipuri scurte (max. 3 minute), cu tema Ce probleme ati dori sa rezolve stiinta in viitor? Premiul a constat intr-o calatorie gratuita la la Brussels si participarea la finala europeana.
________
Despre Ecomining Platform
Misiunea Asociatiei EcoMining Platform este de a desfasura activitati de cercetare si dezvoltare tehnologica, de inginerie si consultanta in domeniul resurselor, protectia mediului si reabilitarea zonelor a-fectate de factori naturali sau antropici.
Principiile EcoMining de baza sunt:
• Utilizarea celor mai avansate tehnici si tehnologii cu scopul valorificarii resurselor minerale;
• Valorificarea resurselor minerale in conditii de eficienta economica, subordonate protectiei mediului inconjurator, care este un bun si al generatiilor viitoare;
• Conservarea patrimoniului tehnic si cultural dezvoltat in decursul timpului de activitatile miniere si de valorificare a resurselor minerale;
• Valorificarea potentialului uman prin dezvoltarea relatiilor de cooperare tehnica si stiintifica, pe principii de etica, responsabilitate si atitudine profesionala,
Completeaza formularul din fisierul atasat pentru a redirectiona 2% din impozitul pe venit catre Ecomining Platform !
Comentarii articol (1)