Ministerul Sanatatii a modificat dispozitiile legale privind judecarea cazurilor de malpraxis, fiind introduse, in premiera, prevederi prin care prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale directiilor de sanatate publica se pot rezolva pe cale administrativa, prin intelegere intre victima actului de malpraxis si furnizorul de servicii medicale, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Sanatatii (MS). De asemenea, MS a cerut ca noile modificari sa fie dezbatute in Parlament, in regim de urgenta.
“Prin noile modificari la Legea nr. 95/2006, Ministerul Sanatatii urmareste intarirea rolului si a atributiilor comisiilor de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis care functioneaza la nivelul directiilor de sanatate publica. De asemenea, am introdus dispozitii noi prin care se vor putea solutiona mult mai rapid cazurile de malpraxis prin facilitarea procedurilor administrative si reducerea la minimum a procedurilor juridice”, a declarat Cseke Attila, ministrul Sanatatii.
Astfel, au fost introduse, pentru prima oara, prevederi prin care prejudiciile stabilite de comisiile de malpraxis ale directiilor de sanatate publica se pot rezolva pe cale administrativa, prin intelegere intre victima actului de malpraxis (sau a apartinatorilor acesteia) si furnizorul de servicii medicale. In acest fel, pacientii pot preintampina un proces in instanta care poate avea o durata indelungata si costuri peste puterile lor financiare.
MS precizeaza ca, in prezent, exista o tendinta la nivelul tuturor statelor Uniunii Europene de solutionare a cazurilor de malpraxis prin mediere.
Astfel, decizia comisiei va trebui sa stabileasca atat faptul ca, in cauza respectiva, a fost sau nu o situatie de malpraxis, asa cum se intampla pana in prezent, cat si sa se pronunte asupra circumstantelor, a cauzelor, a naturii si intinderea prejudiciilor produse pacientilor.
De asemenea, s-a stabilit ca, la dezbaterile comisiei de malpraxis, sa participe si un reprezentant al societatii de asigurari.
Atunci cand comisia stabileste ca exista cazul de malpraxis, asiguratorul va face o oferta celui prejudiciat pentru a se incheia o intelegere. Daca victima prejudiciului si personalul medical, furnizorii de produse si servicii medicale, sanitare sau farmaceutice accepta aceasta intelegere se va incheia un contract de tranzactie.
Totodata, in situatiile in care cel prejudiciat nu este de acord cu oferta asiguratorului, atunci, tot ca o noutate, solutionarea conflictelor existente intre cel care reclama malpraxisul si personalul medical va fi realizata de catre mediatori autorizati angajati de catre directiile de sanatate publica.
Pentru evitarea situatiilor in care activitatea comisiilor de malpraxis se blocheaza din cauza lipsei expertilor judeteni pentru anumite specialitati sau din cauza refuzului acestora de a analiza activitatea colegilor din aceeasi unitate sanitara s-a realizat o lista nationala de experti care pot fi consultati. Astfel, un expert stabilit in cadrul listei nationale va putea expertiza cazurile aparute la nivelul oricarui judet, chiar daca acesta isi desfasoara activitatea intr-o unitate medicala.
Tot ca o noutate, personalul medical, furnizorii de servicii medicale vor avea obligatia sa furnizeze informatii privind procedurile si tratamentul administrat persoanei care se considera victima unui act de malpraxis in termen de 15 zile de la depunerea cererii.
Comentarii articol (0)