ACCES GRATUIT
Competenta organizarii concursurilor de sef serviciu si sef birou in domenii ca: protectia copilului, evidenta informatizata a persoanei, resurse umane
In urma declararii neconstitutionale a art. I pct. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2009 privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local, prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 1629/2009, publicata in Monitorul oficial al Romaniei nr. 28 din 14.01.2010, art. 58 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata (2) a revenit la forma pe care a avut-o inainte de modificarea sa prin art. pct. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2009.
Articolul continuă mai jos
Astfel, in prezent, sunt in vigoare prevederile art. 58 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 potrivit carora
concursul de recrutare pentru functiile publice vacante din autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala este organizat, in conditiile legii de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, pentru functiile publice de conducere din urmatoarele domenii: protectia copilului, evidenta informatizata a persoanei, audit public intern, financiar-contabilitate, urbanism si arhitectura, resurse umane, integrare europeana, pentru secretarii unitatilor administrativ-teritoriale, precum si pentru functiile publice de executie din domeniul auditului public intern.
Sunt in avute in vedere, deci, toate functiile de conducere din domeniile mentionate, incepand cu functia de director executiv si pana la functia de sef birou.
Totusi, art. 58 alin. (4) din aceeasi lege stipuleaza ca „
Agentia Nationala a Functionarilor Publici poate delega autoritatilor sau institutiilor publice, in conditiile legii,
competenta de a organiza concursuri de recrutare pentru ocuparea functiilor publice de conducere generale si specifice”. Sunt vizate functiile de conducere din domeniile enumerate mai sus.
Daca aceste prevederi
au in vedere o posibilitate, art. 1 lit. b) din Ordinul nr. Agentiei Nationale a Functionarilor Publici nr. 8720/2008 privind delegarea competentei de a organiza concursuri de recrutare pentru ocuparea unor functii publice de conducere (emis in baza art. 58 alin. 4 din Legea nr. 188/1999, deci in prezent in vigoare) stipuleaza ca
Agentia Nationala a Functionarilor Publici deleaga competenta de a organiza concursuri de recrutare autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala, pentru functiile publice de conducere de sef serviciu si sef birou din domeniile prevazute la art. 58 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
Avem de-a face cu o norma imperativa care
transforma o simpla posibilitate intr-o certitudine.
Deci, in prezent,
autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala (si nu Agentia Nationala a Functionarilor Publici), au competenta
de a organiza concursurile de recrutare pentru functiile publice de conducere de sef serviciu si sef birou (din structura acestora) in urmatoarele domenii: protectia copilului, evidenta informatizata a persoanei, audit public intern, financiar-contabilitate, urbanism si arhitectura, resurse umane, integrare europeana, pentru secretarii unitatilor administrativ-teritoriale, precum si pentru functiile publice de executie din domeniul auditului public intern.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (2)