Ceea ce mi se parte deosebit de important este faptul cã a crescut gradul de colaborare dintre Guvern si Parlament, începând din luna decembrie a anului 2004.
1. Am redus drastic numãrul ordonantelor de urgentã
În lunile ianuarie - februarie 2005 a fost emis un numãr de 10 ordonanþe de urgentã, în timp ce în aceeasi perioadã a anului 2001 numãrul acestora atingea cifra de 36.
2. Am promis cã actualul executiv va lucra eficient Desi au trecut doar douã luni de când Guvernul Tãriceanu si-a intrat în drepturi, acesta a elaborat si transmis spre dezbatere Parlamentului un numãr de 3,5 ori mai mare de proiecte de lege fatã de Guvernul trecut, in aceeasi perioadã de timp. Astfel, a fost adoptat de cãtre Guvern un numãr de 7 proiecte de lege, în timp ce în aceeasi perioadã a anului 2001 au fost adoptate doar 2. De altfel, numãrul total al actelor normative transmise Parlamentului, indiferent de natura lor, a fost de 41, prin comparaþie cu 38 în lunile ianuarie - februarie 2001.
3. Am promis cã ministrii vor fi prezenti în Parlament si vor lucra în strânsã colaborare cu acesta Ministrii Guvernului Tãriceanu au demonstrat cã aratã acelasi respect atât pentru parlamentarii puterii, cât si pentru parlamentarii opozitiei. Pentru a da un exemplu elocvent, în luna februarie 2005, în Camera Deputatilor ministrii au prezentat personal rãspunsuri la 9 interpelãri, în timp ce, în aceeasi perioadã a anului 2001, ministrii Cabinetului Nastase au susþinut rãspunsuri la doar 2 interpelãri. In Senat, raportul este de 10 la 2. De asemenea, membrii Guvernului au susþinut personal în aceastã perioadã în Parlament un numãr de 28 de proiecte de legi, în timp ce în luna februarie 2001 au beneficiat de susþinerea ministrilor doar 17 proiecte.
În Camera Deputaþilor se aflã acum în lucru, în dezbaterea comisiilor permanente un numãr de 69 de proiecte, iar comisiile Senatului dezbat un numãr de 43 de proiecte. Putem concluziona cã Guvernul actual si majoritatea parlamentarã formeazã o adevãratã echipã, fiecare întelegând sã îsi canalizeze eforturile spre procesul de guvernare si legiferare în interesul cetãteanului.
De altfel, acest fapt s-a transpus în obtinerea unor succese notabile în numai o lunã de funcþionare a Parlamentului. Majoritatea parlamentara a adoptat, în diferite stadii de legiferare, câteva proiecte extrem de importante: reforma fiscala, rãspunderea ministerialã, recalcularea pensiilor. De asemenea, majoritatea din Senat a desemnat noul secretar general al Senatului. De asemenea, multe dintre proiectele vechiului guvern care, fie aveau iz populist, fie erau pure acþiuni de campanie electoralã sau nu se încadrau în viziunea actualului Guvern au fost respinse prin voinþa majoritãþii parlamentare.
Pentru prima datã dupã 1990, Parlamentul si Guvernul si-au definit corect atribuþiile, fiind redatã celor douã Camere demnitatea de a decide asupra procesului legislativ si nu numai de a reprezenta o masinã de vot a puterii.
Comentarii articol (0)