Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat saptamana trecuta un nou set de reglementãri privind obligaþiile de raportare ºi transparenþã în sistemul pensiilor private, în vederea înlocuirii celor deja existente.
Prin aprobarea acestor acte normative se urmareste actualizarea si armonizarea cadrului legislativ, intarirea supravegherii prudentiale a pietei de pensii private, imbunatatirea gradului de transparenta precum si asigurarea unui sistem de pensii private concurential si predictibil.
Noile prevederi stabilesc sistemul de raportare pentru administratorii fondurilor de pensii private, pentru depozitarii activelor fondurilor de pensii private precum si pentru agentii de marketing persoane juridice, care desfasoara activitatea de marketing al fondurilor de pensii private, denumite entitati raportoare, si anume:
• obligatiile de raportare;
• regulile de intocmire si transmitere a rapoartelor, prin instructiuni tehnice;
• cadrul legal de sanctionare aplicabil in cazul incalcarii dispozitiilor legale.
Pentru activitatea proprie si pentru fondul de pensii private, entitatile raportoare au obligatia de a transmite raportari contabile, al caror continut este intocmit in conformitate cu legislatia aplicabila si cu normele CSSPP privind reglementarile contabile aplicabile entitatilor reglementate, autorizate, supravegheate si controlate de catre CSSPP. in cadrul procesului de raportare se urmareste ca informatiile obtinute sa fie relevante, fiabile, exacte, complete in toate aspectele semnificative si comparabile in timp.
Dintre modificarile implementate de noile norme evidentiem obligatia administratorilor de pe piata pensiilor private de a transmite in scris, gratuit, fiecarui participant, la ultima adresa de corespondenta comunicata, pâna la data de 15 mai a fiecarui an, o scrisoare de informare cu date despre situatia activul personal al participantului la data de 31 decembrie a anului precedent. Remintim ca pâna acum termenul era de 15 aprilie.
La data intrarii in vigoare a noilor norme se abroga prevederile normelor aflate in prezent, in vigoare:
• Norma nr. 4/2008 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor administrate privat
• Norma nr. 5/2008 privind obligatiile de raportare si transparenta in sistemul pensiilor facultative.
Comentarii articol (0)