Romania devine o piata atractiva pentru marile grupuri de turism europene. Recent, s-a anuntat intentia de a intra pe piata romaneasca a TUI, cel mai mare grup de turism european. Acesta va fi probabil urmat si de alte mari grupuri de turism. Se preconizeaza ca marele grup german va investi si in baza materiala, nu se va limita doar la vinzarea de pachete turistice. In aceste conditii, se anticipeaza o crestere semnificativa a numarului de turisti straini care vor veni in Romania. Totodata, operatorii straini manifesta interes si fata de alte zone decit litoralul. Orientarea acestora catre Romania ii face pe specialisti sa considere ca in urmatorii ani vom recupera terenul pierdut fata de vecinii nostri de peste Dunare, bulgarii. Ramin insa si multe probleme de rezolvat.
Proiect serios
Grupul german TUI va fi mult mai prezent pe piata romaneasca. Se are in vedere deschiderea unei reprezentante la Mamaia, dar si implicarea directa in diferite proiecte din turism. „Peste sase saptamini vom definitiva o formula contractuala cu TUI, pe o perioada de trei ani, in baza careia ei ne vor pune la dispozitie serviciile lor, iar noi ii sprijinim in proiectele din Romania“, a declarat pentru Mediafax presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, Marius Crivtonencu, aflat in Germania. Specialistii sustin ca TUI se va implica mai mult in turismul romanesc.
Urmatoarea tinta: hotelurile
Se anticipeaza ca, la fel ca si in Bulgaria, TUI va achizitiona hoteluri. Acolo, acest lucru s-a realizat in urma cu citiva ani, la noi se va realiza intr-un viitor nu se stie cit de indepartat. Achizitionarea unitatilor de cazare in statiunea Nisipurile de Aur din Bulgaria a determinat o crestere spectaculoasa a numarului turistilor straini care au preferat litoralul din tara vecina. „Bulgarii au terminat privatizarea inaintea noastra“, spune Mircea Draghici. Acum si Romania este considerata o piata atractiva. „Ei au monitorizat Romania si au considerat ca acum este momentul sa se implice“, considera Mircea Draghici, director executiv al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Intrarea TUI pe piata hoteliera va avea consecinte pozitive, prin cresterea concurentei.
Interes mare
TUI nu va fi singurul mare operator european care va veni in Romania. „Cind vor vedea ca s-a orientat concurenta spre piata romaneasca, vor veni si alti operatori”, spune Mircea Draghici. Semnale pozitive au aparut si din partea altor companii germane de profil: Thomas Cook, ITS si Dertour. „Va veni in Romania si Octopus, cel mai mare operator de pe piata din Marea Britanie”, mai spune Mircea Draghici. Consecinta va fi cresterea numarului de turisti straini care vor veni in Romania in acest an.
Invazie asteptata
Conform datelor ANAT, prin agentiile de turism au intrat in Romania, in anul 2004, 3.600.000 de turisti straini, cu 800.000 mai multi decit in 2003. Pentru acest an se anticipeaza o crestere cu 10-14% a numarului acestora. Este posibil ca aceasta cifra sa creasca datorita atentiei mult mai consistente de care se va bucura Romania dupa ce marile grupuri de turism vor lansa programele legate de zone turistice autohtone. Acestea vor fi incluse in ofertele lor. Mai mult, Marius Crivtonencu a spus ca TUI se intereseaza si de Delta, Moldova si zona Brasov-Bran. Concurenta cu Bulgaria
O data cu prezenta acestor actori importanti in Romania, se spera si la o valorificare a potentialului turistic romanesc. Specialistii sint optimisti si spun ca ii vom ajunge din urma pe bulgari. In prezent, se apreciaza ca avem de 4-5 ori mai putini turisti straini decit vecinii de peste Dunare. Anul trecut, in Bulgaria ajungeau trei chartere in fiecare zi. Acest lucru este considerat a avea legatura cu prezenta marilor turoperatori in aceasta tara si de aceea este considerata o certitudine organizarea unor astfel de curse catre Romania.
www.cotidianul.ro
Comentarii articol (0)