Avand in vedere ca asigurarea unui nivel corespunzator de protectie a infrastructurilor critice este esentiala pentru dezvoltarea economica, mentinerea functiilor vitale ale societatii si siguranta cetatenilor, precum si faptul ca neadoptarea unei astfel de reglementari in regim de urgenta ar putea aduce atingere securitatii nationale datorita impactului semnificativ generat de incapacitatea de a mentine respectivele functii pana la crearea cadrului normativ pentru protectia infrastructurilor critice, avand in vedere obligativitatea transpunerii, pana la data de 12 ianuarie 2011, a prevederilor Directivei 2008/114/CE a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea si desemnarea infrastructurilor critice europene si evaluarea necesitatii de imbunatatire a protectiei acestora, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 345 din 23 decembrie 2008, tinand seama de necesitatea adoptarii la termenul mentionat a unui set de acte normative indispensabile procesului de implementare a prevederilor directivei, luand in considerare procedurile pentru identificarea si desemnarea infrastructurilor critice nationale si europene care trebuie realizate pana la data mentionata, intrucat realizarea cadrului normativ secundar, respectiv parcurgerea unor proceduri specifice este conditionata de existenta reglementarilor primare in materia protectiei infrastructurilor critice, avand in vedere faptul ca intarzierea indeplinirii obligatiei de transpunere corecta si completa a Directivei 2008/114/CE a Consiliului din 8 decembrie 2008 va aduce prejudicii importante Romaniei, constand in ingreunarea procesului de accesare a fondurilor europene puse la dispozitie prin Programul Comisiei Europene de prevenire, pregatire si management al consecintelor actelor teroriste si al altor riscuri legate de securitate pentru perioada 2007—2013, blocarea posibilitatilor de incheiere in timp util a acordurilor intre Romania si statele membre ale Uniunii Europene implicate in desemnarea infrastructurilor critice europene, nefinalizarea la termenul stabilit a procesului de identificare si desemnare a infrastructurilor critice si, pe cale de consecinta, ar conduce la declansarea de catre Comisia Europeana a procedurii de infrigement impotriva Romaniei, avand in vedere ca intarzierea incheierii acordurilor bilaterale/multilaterale cu statele membre ale Uniunii Europene pentru desemnarea infrastructurilor critice ar pune Romania in situatia de a nu beneficia de o informare imediata si completa asupra unor posibile efecte transfrontaliere dezastruoase datorate perturbarii unor instalatii, servicii sau sisteme vitale Romaniei, aflate pe teritoriul acelor state membre, de aplicarea unor masuri coordonate si integrate la nivel european pentru asigurarea protectiei infrastructurilor critice, precum si de instrumente pentru limitarea si eliminarea consecintelor negative ale perturbarii sau distrugerii unor astfel de infrastructuri, luand in considerare ca toate aceste aspecte sunt de interes public si reprezinta situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Capitolul I
Dispozitii generale
Obiect de reglementare
Art. 1. — Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul legal privind identificarea, desemnarea infrastructurilor critice nationale/europene si evaluarea necesitatii de a imbunatati protectia acestora, in scopul cresterii capacitatii de asigurare a stabilitatii, securitatii si sigurantei sistemelor economico-sociale si protectiei persoanelor.
Domeniul de aplicare
Art. 2. — (1) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica sectoarelor si subsectoarelor prevazute in anexa nr. 1.
(2) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica in mod corespunzator sectoarelor stabilite prin directive ale Uniunii Europene.
Definitii
Art. 3. — In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
a) infrastructura critica nationala, denumita in continuare ICN— un element, un sistem sau o componenta a acestuia, aflat pe teritoriul national, care este esential pentru mentinerea functiilor vitale ale societatii, a sanatatii, sigurantei, securitatii, bunastarii sociale ori economice a persoanelor si a carui perturbare sau distrugere ar avea un impact semnificativ la nivel national ca urmare a incapacitatii de a mentine respectivele functii;
b) infrastructura critica europeana, denumita in continuare ICE — o infrastructura critica nationala, a carei perturbare sau distrugere ar avea un impact semnificativ asupra a cel putin doua state membre ale Uniunii Europene, denumite in continuare state membre. Importanta impactului se evalueaza din perspectiva criteriilor intersectoriale. Acesta include efectele ce rezulta din relatiile intersectoriale de dependenta de alte tipuri de infrastructuri;
c) protectia infrastructurilor critice, denumita in continuare PIC — orice activitate care are drept scop asigurarea functionalitatii, a continuitatii si a integritatii ICN/ICE pentru a descuraja, diminua si neutraliza o amenintare, un risc sau un punct vulnerabil. Intr-o enumerare neexhaustiva, PIC cuprinde activitatile desfasurate succesiv privind evaluarea si analiza riscurilor, asigurarea protectiei informatiilor clasificate, realizarea planurilor de securitate ale operatorilor de infrastructura critica, denumite in continuare PSO, stabilirea ofiterilor de legatura si a modului de realizare a comunicatiilor, precum si exercitii, rapoarte, reevaluari si actualizari ale documentelor elaborate;
d) analiza de risc — analizarea scenariilor de amenintari semnificative, pentru a evalua vulnerabilitatea si impactul potential al perturbarii sau al distrugerii ICN/ICE;
e) autoritati publice responsabile — autoritatile publice prevazute in anexa nr. 1;
f) proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE sunt acele entitati responsabile cu investitiile intr-un element, sistem sau componenta a acestuia, desemnat ca ICN sau ICE, conform prezentei ordonante de urgenta, si/sau cu operarea/ administrarea curenta a acestora;
g) praguri critice — valori-limita stabilite in functie de gravitatea impactului, perturbarii sau al distrugerii unei infrastructuri si care determina identificarea acesteia ca ICN/ICE;
h) Reteaua de alerta privind infrastructurile critice, denumita in continuare CIWIN — sistem securizat de informare si comunicare destinat asistentei institutiilor nationale si celorlalte state membre pentru schimbul de informatii referitoare la vulnerabilitatile, masurile adecvate reducerii acestora si
strategiile de diminuare a riscurilor;
i) informatii sensibile privind protectia infrastructurilor critice— informatii cu privire la o infrastructura critica ce ar putea fi utilizate, in cazul divulgarii, in scopul planificarii si al realizarii unor actiuni care sa determine perturbarea sau distrugerea instalatiilor unor infrastructuri critice;
j) servicii esentiale — acele servicii, facilitati ori activitati care sunt sau ar putea fi necesare pentru a asigura un standard minim de trai si bunastare a societatii si a caror degradare sau intrerupere a furnizarii lor, ca urmare a perturbarii ori distrugerii sistemului fizic de baza, ar afecta semnificativ siguranta sau securitatea populatiei si functionarea institutiilor statului.
Capitolul II
Roluri si responsabilitati
Coordonarea nationala
Art. 4. — (1) Coordonarea, la nivel national, a activitatilor privind identificarea, desemnarea si protectia infrastructurilor critice se realizeaza de catre primul-ministru care desemneaza in acest sens un consilier de stat.
(2) Responsabilitatea pentru organizarea si desfasurarea activitatilor necesare implementarii prezentei ordonante de urgenta, respectiv realizarea cooperarii intre autoritatile publice responsabile si structurile neguvernamentale revin Ministerului Administratiei si Internelor, denumit in continuare M.A.I., prin Centrul de coordonare a PIC, care va asigura punctul national de contact in relatia cu alte state membre, Comisia Europeana, Organizatia Tratatului Atlanticului de Nord si alte structuri internationale, precum si managementul retelei CIWIN la nivel national.
Organisme pentru PIC
Art. 5. — (1) La nivelul Guvernului, sub coordonarea consilierului de stat desemnat potrivit art. 4 alin. (1), se infiinteaza si functioneaza grupul de lucru interinstitutional pentru PIC.
(2) Componenta, atributiile si modul de organizare a Grupului de lucru interinstitutional se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
Evaluari si rapoarte privind PIC
Art. 6. — (1) Autoritatile publice responsabile efectueaza, impreuna cu proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE, o evaluare a riscurilor si amenintarilor subsectoarelor ICN/ICE, in termen de un an de la desemnarea infrastructurii critice drept ICN/ICE in cadrul subsectoarelor respective. Evaluarea contine inclusiv propuneri cu privire la necesitatea imbunatatirii protectiei ICN/ICE desemnate in cadrul subsectoarelor si se prezinta spre aprobare primului-ministru. Ulterior, evaluarea se realizeaza anual.
(2) Proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE au obligatia de a informa autoritatile publice responsabile despre orice modificare survenita la nivelul ICN/ICE desemnata.
(3) M.A.I., prin Centrul de coordonare a PIC, transmite Comisiei Europene la fiecare doi ani un raport sinteza cu date generale privind tipurile de riscuri, amenintari si puncte vulnerabile identificate in fiecare dintre sectoarele in care a fost desemnata o ICE in temeiul art. 10 si care se afla pe teritoriul national.
(4) M.A.I., prin Centrul de coordonare a PIC, transmite Comisiei Europene informari anuale referitoare la numarul de infrastructuri pe sector cu privire la care s-au purtat dezbateri privind pragurile criteriilor intersectoriale.
(5) Raportul prevazut la alin. (3) va fi analizat in cadrul grupului de lucru interinstitutional pentru PIC, se clasifica, in functie de informatiile pe care le cuprinde, in conformitate cu legislatia nationala privind informatiile clasificate si se transmite Comisiei Europene sub semnatura primului-ministru.
(6) Autoritatile publice responsabile, impreuna cu Comisia Europeana si autoritatile responsabile din celelalte state membre evalueaza, in baza rapoartelor bienale, necesitatea de a prevedea masuri de protectie suplimentare pentru ICE, la nivel comunitar.
Atributiile autoritatilor publice responsabile
Art. 7. — (1) M.A.I., prin Centrul de coordonare a PIC, sprijina autoritatile publice responsabile si proprietarii/operatorii/ administratorii de ICN/ICE desemnate, asigurandu-le accesul la informatii cu privire la cele mai bune practici si metode disponibile, precum si prin facilitarea participarii la actiunile coordonate de catre Comisia Europeana in materie de formare si de schimb de informatii privind noi evolutii tehnice in materie de PIC.
(2) Autoritatile publice responsabile au urmatoarele atributii:
a) stabilesc criteriile sectoriale/intersectoriale si pragurile critice aferente acestora;
b) coordoneaza activitatile specifice procesului de identificare a ICN/ICE, in domeniul de responsabilitate;
c) propun desemnarea ICN/ICE corespunzator sectoarelor aflate in responsabilitate;
d) informeaza Guvernul, prin consilierul de stat desemnat potrivit art. 4 alin. (1), asupra stadiului de implementare a actelor normative in domeniu;
e) verifica modul de indeplinire de catre proprietarii/ operatorii/administratorii de ICN/ICE a obligatiilor stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta si aplica, prin personalul imputernicit, sanctiuni pentru nerespectarea acestora;
f) avizeaza PSO pentru sectoarele aflate in domeniul de responsabilitate;
g) participa, la solicitarea M.A.I. prin Centrul de coordonare a PIC, la discutiile bilaterale/multilaterale in vederea incheierii acordurilor pentru desemnarea ICE;
h) stabilesc/dispun, dupa caz, masuri de imbunatatire a activitatii specifice ICN/ICE in domeniul de responsabilitate;
i) informeaza M.A.I. asupra stadiului identificarii ICN/ICE din domeniul de responsabilitate;
j) asigura resursele financiare necesare organizarii si desfasurarii activitatilor specifice in domeniul PIC;
k) participa, la solicitarea Comisiei Europene, la elaborarea orientarilor pentru aplicarea criteriilor sectoriale si intersectoriale si la aproximarea valorilor pragurilor critice care se utilizeaza pentru identificarea ICE.
(3) Autoritatile publice responsabile si structurile abilitate conform legii se asigura ca informatiile clasificate cu privire la protectia ICN/ICE utilizate la nivel national, precum si cele transmise statelor membre sau Comisiei Europene nu sunt utilizate in alt scop decat cel al PIC.
Compartimentul specializat in domeniul ICN/ICE
Art. 8. — (1) Autoritatile publice responsabile si fiecare proprietar/operator/administrator de ICN/ICE au obligatia sa desemneze, din cadrul structurii proprii, un compartiment specializat in domeniul ICN/ICE, care va indeplini si rol de punct de contact pentru aspectele care tin de securitatea infrastructurilor critice intre proprietarul/operatorul/ administratorul de ICN/ICE si autoritatile publice responsabile.
(2) Compartimentul prevazut la alin. (1) este condus de un ofiter de legatura pentru securitatea ICN/ICE si se afla in directa subordonare a conducatorului autoritatii publice responsabile sau a proprietarului/operatorului/administratorului de ICN/ICE.
(3) Personalul din cadrul compartimentului specializat in domeniul ICN/ICE are atributii privind elaborarea, aplicarea, evaluarea si actualizarea permanenta a planului de masuri elaborat la nivelul autoritatii publice responsabile, respectiv a PSO.
(4) Autoritatile publice responsabile stabilesc si implementeaza un mecanism de comunicare adecvat cu ofiterii de legatura pentru securitate din cadrul ICN/ICE, in scopul schimbului de date relevante privind riscurile si amenintarile identificate in legatura cu ICN/ICE respectiva, cu asigurarea securitatii informatiilor sensibile referitoare la protectia infrastructurilor critice, conform reglementarilor in vigoare privind accesul la informatii clasificate.
(5) In termen de maximum 2 ani de la data abilitarii, in conditiile legii, de catre institutiile cu competente in domeniu a unitatilor de invatamant pentru formare si certificare profesionala in domeniul PIC, autoritatile publice responsabile si proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE sunt obligati sa asigure pregatirea personalului desemnat sa indeplineasca functia de ofiter de legatura pentru securitatea infrastructurilor critice.
Capitolul III
Identificarea, desemnarea si protectia ICN/ICE
Identificarea ICN/ICE
Art. 9. — (1) In conformitate cu procedura prevazuta in anexa nr. 2, autoritatile publice responsabile identifica potentialele ICN/ICE care corespund criteriilor sectoriale si intersectoriale si se incadreaza in definitiile prevazute la art. 3 lit. a) si b).
(2) Criteriile sectoriale si pragurile critice aferente, definite in functie de gravitatea impactului perturbarii sau al distrugerii unei anumite infrastructuri, se stabilesc prin ordine ale conducatorilor autoritatilor publice responsabile, potrivit domeniilor din responsabilitate, pentru ICN si potentiale ICE.
(3) Criteriile intersectoriale ce stau la baza identificarii ICN/ICE sunt urmatoarele:
a) criteriul privind victimele, evaluat in functie de numarul posibil de decese sau vatamari;
b) criteriul privind efectele economice, evaluat in functie de importanta pierderilor economice si/sau a degradarii produselor sau serviciilor, inclusiv eventualele efecte asupra mediului;
c) criteriul privind efectul asupra populatiei, evaluat in functie de impactul asupra increderii acesteia, suferinta fizica sau perturbarea vietii cotidiene, inclusiv pierderea de servicii esentiale.
(4) Criteriile intersectoriale nu sunt cumulative pentru identificarea ICN/ICE.
(5) Pragurile critice aferente criteriilor intersectoriale, definite in functie de gravitatea impactului perturbarii sau al distrugerii unei anumite infrastructuri se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(6) Proprietarii/Operatorii/Administratorii de ICN/ICE, precum si proprietarii, operatorii si administratorii infrastructurilor care fac obiectul procedurii de identificare si desemnare ca ICN/ICE au obligatia de a participa, la solicitarea autoritatilor publice responsabile, la procesul de stabilire a criteriilor si pragurilor
critice.
(7) Pentru stabilirea criteriilor si a pragurilor critice aferente, autoritatile publice responsabile pot colabora si cu alte autoritati sau persoane juridice in conditiile in care ICN/ICE ar putea genera efecte in domeniul de responsabilitate al acestora.
(8) Sectoarele stabilite pentru punerea in aplicare a prezentei ordonante de urgenta sunt cele prevazute in anexa nr. 1, iar autoritatile publice responsabile pot identifica ulterior si alte sectoare, in cazul ICE acordandu-se prioritate sectorului Tehnologia informatiei si comunicatii.
(9) La solicitarea Comisiei Europene, autoritatile publice competente sau proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE, dupa caz, vor participa la elaborarea orientarilor pentru aplicarea criteriilor sectoriale/intersectoriale si aproximarea valorilor pragurilor care se utilizeaza pentru identificarea ICE. Utilizarea acestor orientari este optionala pentru autoritatile publice responsabile.
Desemnarea ICN/ICE
Art. 10. — (1) In urma procesului de identificare a potentialelor ICN, autoritatile publice responsabile propun desemnarea ICN.
(2) Desemnarea ICN se aproba prin hotarare a Guvernului.
(3) M.A.I., in urma procesului de identificare a potentialelor ICE, informeaza statele membre care pot fi afectate in mod semnificativ de o posibila ICE cu privire la identitatea acesteia si motivele de desemnare a infrastructurii respective drept potentiala ICE.
(4) Autoritatile publice responsabile se implica, la solicitarea M.A.I. prin Centrul de coordonare a PIC, in dezbateri bilaterale si/sau multilaterale cu celelalte state membre care pot fi afectate in mod semnificativ de o potentiala ICE situata pe teritoriul national sau care pot afecta in mod semnificativ teritoriul national, in cazul potentialelor ICE situate in alte state membre (5) In situatia in care autoritatile publice responsabile au motive sa creada ca teritoriul national ar putea fi afectat in mod semnificativ de o potentiala ICE situata intr-un alt stat membru, aceasta nefiind insa identificata ca atare de catre statul membru pe teritoriul caruia se afla potentiala ICE, informeaza primulministru, prin consilierul de stat desemnat potrivit art. 4 alin. (1). In urma deciziei acestuia, Centrul de coordonare a PIC din cadrul M.A.I. informeaza Comisia Europeana cu privire la intentia Romaniei de a participa la dezbaterile bilaterale si/sau multilaterale pe aceasta tema, in vederea solicitarii acceptului statului membru pe al carui teritoriu se afla infrastructura care urmeaza sa fie desemnata drept ICE.
(6) Desemnarea ICE se realizeaza in urma unui acord intre Romania si statele membre care ar putea fi afectate semnificativ cu acceptul statului membru pe al carui teritoriu se afla infrastructura care urmeaza sa fie desemnata drept ICE.
(7) M.A.I., prin Centrul de coordonare a PIC, informeaza anual Comisia Europeana cu privire la numarul de ICE desemnate pe fiecare sector, precum si cu privire la numarul de state membre dependente de fiecare ICE desemnata.
(8) Autoritatile publice responsabile informeaza proprietarul/operatorul/administratorul de ICN/ICE cu privire la desemnarea acesteia ca ICN/ICE in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a actului normativ de desemnare.
(9) Informatiile sensibile privind protectia infrastructurilor critice se clasifica la un nivel adecvat, in conditiile legii. Diseminarea acestor informatii se face potrivit principiului nevoii de a cunoaste, atat in relatia cu proprietarii/operatorii/ administratorii de ICN/ICE, cat si cu celelalte state membre.
Protectia ICN/ICE
Art. 11. — (1) In termen de 9 luni de la desemnarea unei infrastructuri drept ICN/ICE, proprietarul/operatorul/ administratorul de ICN/ICE elaboreaza PSO si il transmite spre avizare autoritatilor publice responsabile.
(2) PSO identifica elementele de infrastructura critica ale ICN/ICE si solutiile de securitate existente sau care urmeaza sa fie puse in aplicare pentru protectia acestora.
(3) Cerintele minime privind continutul PSO sunt prevazute in anexa nr. 3.
(4) Fiecare autoritate publica responsabila se asigura, in termen de un an de la desemnarea in sectorul de responsabilitate a unei infrastructuri drept ICN/ICE desemnate, ca exista un PSO sau un echivalent al acestuia si ca acestea sunt revizuite periodic. Termenul poate fi prelungit in cazuri exceptionale cu acordul primului-ministru si notificarea Comisiei Europene in acest sens de catre Centrul de coordonare a PIC din cadrul M.A.I.
(5) In cazul in care se constata un echivalent al PSO, acesta este evaluat, testat si, daca este necesar, revizuit si actualizat de catre proprietarul/operatorul/administratorul de ICN/ICE, conform cerintelor minime privind continutul PSO.
(6) PSO este evaluat, testat si, daca este necesar, revizuit si actualizat de catre proprietar/operator/administrator de ICN/ICE, periodic, la intervale de cel mult 2 ani.
(7) In cazul in care exista deja acorduri de supraveghere sau de supervizare in privinta unei ICE, aceste acorduri nu sunt afectate de prezentul articol, iar autoritatea nationala responsabila pentru sectorul din care face parte ICE respectiva are rolul de autoritate de supraveghere in conformitate cu prevederile acordurilor existente.
Capitolul IV
Contraventii si sanctiuni
Contraventii
Art. 12. — Constituie contraventii urmatoarele fapte savarsite de catre proprietarii/operatorii/administratorii de ICN/ICE:
a) neluarea masurilor de constituire a compartimentului specializat in domeniul ICN/ICE, conform art. 8 alin. (1);
b) neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 8 alin. (5);
c) nerespectarea dispozitiilor privind participarea la procesul de stabilire a criteriilor si pragurilor critice, conform art. 9 alin. (6);
d) neintocmirea PSO conform art. 11 alin. (1);
e) nerespectarea obligatiei de evaluare, revizuire si actualizare a PSO prevazuta la art. 11 alin. (6), precum si neindeplinirea sarcinilor prevazute in PSO ori a masurilor stabilite de autoritatile publice responsabile in scopul avizarii PSO.
Sanctiuni
Art. 13. — (1) Contraventiile prevazute la art. 12 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, contraventiile prevazute la art. 12 lit. a)—c);
b) cu amenda de la 10.000 lei la 30.000 lei, contraventiile prevazute la art. 12 lit. d) si e).
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta se fac de catre personalul imputernicit din cadrul autoritatilor publice responsabile.
(3) Contraventiilor prevazute la art. 12 le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Capitolul V
Dispozitii finale
Aplicarea prezentei ordonante de urgenta
Art. 14. — (1) Procesul de identificare si desemnare a ICN se incheie la data de 30 noiembrie 2010 si se revizuieste periodic.
(2) Procesul de identificare si desemnare a ICE se incheie pana la 12 ianuarie 2011 si se revizuieste periodic.
(3) Dupa finalizarea activitatilor prevazute la alin. (2) CE va fi informata de indata, de catre Centrul de coordonare a PIC din cadrul M.A.I., asupra masurilor dispuse pentru transpunerea prevederilor directivei, transmitand totodata textele si tabelul de concordanta.
Acte normative suplimentare
Art. 15. — (1) Prin hotarare a Guvernului se aproba:
a) componenta, atributiile si modul de organizare a Grupului de lucru interinstitutional, prevazute la art. 5 alin. (2), in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
b) pragurile critice aferente criteriilor intersectoriale, prevazute la art. 9 alin. (5), in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
c) desemnarea ICN, prevazuta la art. 10 alin. (2), pana la data de 30 noiembrie 2010.
(2) Ordinele conducatorilor autoritatilor publice, prevazute la art. 9 alin. (2) se emit in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Anexe
Art. 16. — Anexele nr. 1—3 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
* Prezenta ordonanta de urgenta transpune prevederile Directivei 2008/114/CE a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea si desemnarea infrastructurilor critice europene si evaluarea necesitatii de imbunatatire a protectiei acestora, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 345 din 23 decembrie 2008.
Prim-Ministru
Emil Boc
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei si internelor,
Constantin-Traian Igas
Ministrul transporturilor si infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul economiei, comertului si mediului de afaceri,
Ion Ariton
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale,
Valerian Vreme
Ministrul mediului si padurilor,
László Borbély
Ministrul apararii nationale,
Gabriel Oprea
Ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale,
Valeriu Tabara
Ministrul sanatatii,
Cseke Attila
Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu
Presedintele Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranta Alimentelor,
Radu Roatis Chetan
Presedintele Agentiei Spatiale Romane,
Marius-Ioan Piso
p. Directorul Serviciului Roman de Informatii,
Florian Coldea
Directorul Serviciului de Informatii Externe,
Mihai-Razvan Ungureanu
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Marcel Opris
Bucuresti, 3 noiembrie 2010.
Nr. 98.
Nota Avocatnet.ro: Puteti consulta Anexele 1- 3 in fisierul atasat.
Comentarii articol (0)