Aproximativ 10% din populatia urbana a Romaniei detine un card de credit, cei mai multi dintre romani folosindu-l pentru a plati cumparaturile din magazine, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piata, GfK Romania, transmisa joi redactiei Avocatnet.ro.
„Cardul de credit a pierdut mult din popularitate pe parcursul anului 2008 si pana in a doua jumatate a lui 2009. 11% din totalul populatiei urbane cu varsta peste 15 ani folosea acest tip de produs bancar in ianuarie 2008, iar pana in septembrie 2009 numarul utilizatorilor s-a redus la jumatate. Incepand cu finalul anului 2009 cresterea s-a reluat, astfel ca in prezent 10% din populatia urbana detine un card de credit”, declara Anca Zamfirescu, cercetator senior, expert in piata financiar - bancara la GfK Romania.
Cardul de credit este folosit in special de persoanele angajate si mai ales cele care au pozitii de management sau lucreaza in posturi de specialisti cu studii superioare. De asemenea, cei care au un venit personal peste 1300 lei pe luna utilizeaza cardurile de credit in mai mare masura decat restul populatiei - 17% fata de 10% din intreaga populatie urbana, se mai arata in studiul GfK.
Cei mai multi detinatori ai unui card de acest tip il folosesc pentru a plati cumparaturile din magazine, dar o parte semnificativa – 25% – se limiteaza la retragerile de la bancomat.
Analiza GfK pe populatia urbana cu varsta peste 15 ani arata ca utilizatorii cardurilor de credit tind sa fie persoane mai atrase de produsele hi-tech mai mult decat restul populatiei. Mai multe persoane din acest segment, decat din populatia totala, sunt atrase in mod deosebit de noile tehnologii sau cel putin considera ca este important sa se mentina la curent in legatura cu ele. De asemenea, detinatorii de carduri de credit tind sa fie cei care folosesc mai multe produse hi-tech, ca de exemplu laptopuri sau PC-uri si telefoane mobile.
In general, detinatorii cardurilor de credit merg la cumparaturi mai frecvent decat restul populatiei si le si place mai mult aceasta activitate. De exemplu, sunt mai inclinati sa cumpere lucruri ca sa-si ofere o recompensa sau ca un gest de rasfat, mai precizeaza expertii GfK.
Datele care stau la baza acestor concluzii provin din doua studii realizate de GfK Romania: GfK FMDS si Roper Reports Romania 2010. GfK Financial Market Data System (FMDS) este un studiu desfasurat o data la doua luni care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania, esantionul celor chestionati in Romania fiind de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national.
Roper Reports Romania 2010 este un studiu complex derulat de GfK la fiecare doi ani in peste 25 de state din Europa si reprezinta cea mai cuprinzatoare sursa de informatii asupra stilului de viata si valorilor consumatorilor. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1000 de respondenti, reprezentativ urban, pentru persoanele cu varsta peste 15 ani.
Comentarii articol (1)