Hotararea privind modificarea si completarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008 a fost publicata in Monitorul Oficial, Nr. 68, din 26 ianuarie 2011. Actul normativ introduce o noua norma de poluare, Euro VI, si se actualizeaza indicii de calcul (d1, d2 si d3) in functie de vechime, stare generala, nivel de dotare si rulaj, in vederea limitarii accesului in parcul national auto a autoturismelor vechi si extrem de poluante.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Potrivit Ministerului Mediului, modificarea si completarea normelor metodologice se impune ca urnare a modificarii OUG nr. 50/2008 privind instituirea taxei auto, prin OUG 118/2010, adoptata in 23 decembrie 2010.
Prin aceasta hotarare de guvern se schimba indicele de depreciere suplimentara de la 95% la 90% . Astfel, se actualizeaza indicii de calcul (d1, d2 si d3) in functie de vechime, stare generala, nivel de dotare si rulaj, in vederea limitarii accesului in parcul national auto a autoturismelor vechi si extrem de poluante. De asemenea, se introduce o noua norma de poluare Euro VI pentru vehicule comerciale grele.
Odata cu intrarea in vigoare a Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European si al Consiliului privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor, autovehiculele echipate cu motoare care indeplinesc norma de poluare Euro 5 nu mai pot fi scutite de la plata taxei pe poluare.
La finalul lunii decembrie 2010, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule a fost modificata si completata prin OUG nr.118/2010, asigurandu-se astfel alinierea legislatiei nationale la standardele europene in domeniu si indeplinirea obligatiilor Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene.
Prin intrarea in vigoare a OUG nr.118/2010, baza de aplicare a taxei pe poluare a fost largita si restructurata in scopul intensificarii aplicarii principiului „poluatorul plateste” prin diferentierea mai accentuata a taxarii intre normele de poluare, in defavoarea normelor inferioare, precum si prin cresterea taxei pentru autovehicule cu varste mai mari de 10 ani.
Totodata, prin ajustarea taxelor este incurajata folosirea autovehiculelor mai putin poluante si mai prietenoase cu mediul, cele mai favorizate fiind cele electrice, cele hibride si cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, pentru care nu se plateste taxa de poluare.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Comentarii articol (0)