Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS) si asociatiile profesionale din educatie au semnat, joi, un protocol de colaborare in vederea ameliorarii calitatii educatiei din Romania prin elaborarea si punerea in practica a metodologiilor de aplicare a Legii nr. 1/2011 - Legea Educatiei Nationale si a demersului de modernizare curriculara, informeaza MECTS.
„In urma discutiilor purtate de-a lungul timpului, am capatat certitudinea ca impreuna cu cei mai competenti reprezentanti ai cadrelor didactice vom reusi sa modernizam educatia din Romania. Ma bucur ca, pe langa asociatiile profesionale care au decis sa sprijine punerea in practica a masurilor din
Legea Educatiei Nationale, foarte multe cadre didactice fac acelasi lucru la nivelul inspectoratelor scolare. Le multumesc ca au ales sa fie parte a solutiilor pentru sistemul de invatamant pe care il slujesc cu demnitate si sa propuna solutii in procesul de elaborare a metodologiilor care le va determina viata la catedra", a declarat ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Petru Funeriu.
Cele mai importante prevederi ale Legii Educatiei:
- in invatamantul preuniversitar, se va face o mutatie radicala in ceea ce priveste conceperea curriculei, punandu-se accentul pe competenta, si nu pe acumularea de informatie.
- numarul maxim de ore va fi redus de la 25 la 20, in invatamantul primar, si de la 30 la 25, in cel gimnazial. Complementar acestei decizii va fi promovat Programul « Scoala dupa scoala », prin care va fi oferit un cadru organizat pentru pregatirea temelor.
- descentralizarea - consiliile de administratie ale unitatilor de invatamant si autoritatile locale, care vor face parte din conducerile scolilor, vor putea decide in proportie de 20%, pentru invatamantul gimnazial, si de 30%, pentru cel liceal, disciplinele de invatamant. De asemenea, profesorul va avea 25% din timp la dispozitie pentru a-si adapta predarea la nevoile elevilor.
- sistemul de finantare va avea urmatoarele paliere: finantarea de baza, complementara si suplimentara, in functie de performantele unitatii de invatamant.
- in invatamantul universitar accentul se va pune pe calitate. In acest sens, se va realiza o clasificare a universitatilor in functie de programele de studii.
- eliminarea criteriului de vechime in ceea ce priveste ocuparea functiilor didactice din invatamantul superior, « ca o modalitate de sustinere a performantei in mediul academic ».
- va fi asigurata ponderea studentilor in Senatul universitar de minimum 25%, astfel incat sa existe un echilibru in reprezentarea tuturor structurilor in conducerea universitatilor.
- alocarea de resurse financiare universitatilor se va face in functie de nivelul de studiu, respectiv de licenta, de master si de doctorat, renuntandu-se la actualul principiu al finantarii per student.
Comentarii articol (0)