Pana la data de 15 februarie inclusiv, au fost depuse 40.566 de declaratii D112 (declaratia unica), formularele fiind completate corect in proportie de 90%, informeaza un comunicat de presa al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.1397/2010 se depune lunar, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv.
Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilata acestuia au inceput sa depuna declaratia din data de 7 februarie, atat prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, cat si in format hartie, semnat si stampilat, potrivit legii, insotit de formatul electronic, la organul fiscal competent.
ANAF a pus la dispozitia contribuabililor un ghid de completare a declaratiei D112 ce poate fi gasit pe site-ul institutiei, www.anaf.ro. De asemenea, ANAF dispune de un Call-Center destinat acordarii indrumarii si asistentei putand fi obtinute informatii suplimentare la nr. 031-40.39.160.
Declaratia unica cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate pana la implementarea acestui sistem catre patru institutii (ANAF, CNPAS, ANOFM si CNASS).
Avand in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, conducerea A.N.A.F. a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica. Astfel, pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD). Totodata, s-a stabilit ca numarul de ghisee sa fie suplimentat semnificativ in aceasta perioada, iar in zilele de 24 si 25 februarie a.c. la toate unitatile A.N.A.F. de primire a declaratiilor se va lucra in doua schimburi, in intervalul orar 08.00-20.00.
Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin Internet devine obligatorie.
Comentarii articol (31)