Prezenta femeilor in domeniul imobiliar, desi timida, nu trece neobservata de recrutorii agentiilor imobiliare, se arata intr-un comunicat de presa al Asociatiei Brokerilor Imobiliari (ABI). Potrivit acestuia, daca exista spirit intreprinzator si abilitati de relationare si negociere, succesul unei femei in rolul de broker imobiliar la incheierea unei tranzactii este aproape garantat.
Recrutorii cauta din ce in ce mai mult sa angajeze femei in rolul de broker imobiliar
Calitatile considerate decisive de recrutori pentru profesia de broker imobiliar sunt abilitatile de relationare, dorinta de a fi un jucator de cursa lunga si stabilitatea emotionala.
O analiza facuta de Asociatia Brokerilor Imobiliari impreuna cu
Simona Vlad manager MarsGolden,
Catalin Sripcaru, presedinte Century21,
Victor Zaharia, manager Coldwell Banker Opera si
Iulian Niculae, lector Scoala de Brokeri ABI, cu ocazia mesei rotunde pe tema profilului ideal al agentului imobiliar, care a avut loc la Zilele Imobiliare de la tIMOn – aprilie 2011, a scos la iveala lucruri mai putin cunoscute. Rezultatele dezbaterilor au dus la concluzia ca media de varsta a brokerilor este de 20-30 de ani, iar majoritatea sunt barbati. In schimb, sunt dorite din ce in ce mai mult femeile de 30-40 de ani, care isi reevalueaza optiunile de cariera.
Recrutorii se asteapta ca numarul de candidate sa creasca semnificativ, deoarece femeile se incadreaza in profilul dezirabil al brokerului imobiliar: detin abilitati solide de relationare, sunt dornice sa fie pe propriile picioare si se integreaza rapid in echipa. Femeile sunt mult mai constincioase si mult mai riguros organizate. Prin urmare, managerii de agentii imobiliare au ajuns la concluzia ca femeia are un avantaj competitiv in piata imobiliara, beneficiind de pe urma talentelor sale innascute.
Profesia de broker imobiliar este atractiva pentru o femeie, pentru ca ii confera rolul de consultant in ceea ce este cea mai importanta tranzactie din viata clientilor sai: alegerea locului in care vor locui si isi vor construi o familie. Recrutorii considera ca stilul competitiv de negociere, adesea intalnit in tranzactiile cu brokeri imobiliari barbati, este depasit. Femeile nu se simt confortabil in pozitia unui negociator agresiv, ci prefera un stil de negociere foarte apropiat de colaborare. Iar abilitatea de a colabora se afla pe primul loc in timpul tranzactiilor imobiliare.
In 80% din cazuri, femeia are putere de decizie
Femeile exceleaza mai mult decat barbatii in situatiile de consultanta, din mai multe motive. De exemplu, se pare ca ele nu sunt la fel de evitate precum brokerii imobiliari barbati, deoarece sunt mai putin amenintatoare si trateaza cerintele clientilor cu mai multa rabdare. In plus, femeile au tendinta de a afisa mai multa sensibilitate in situatiile de vanzare, deoarece asculta cu atentie si se implica afectiv in decizia cumparatorului. In plus, de cele mai multe ori, pe partea cealalta a baricadei clientul care cauta o proprietate va fi tot o femeie. Femeile iau in medie 80% din deciziile de cumparare – de aceea, brokerii imobiliari femei vor reusi sa rezoneze intr-o masura mai mare cu clientele lor si sa lege mai repede relatii, in comparatie cu barbatii.
In negociere conteaza foarte mult cat de multa informatie poti sa culegi despre client
Femeile sunt mai orientate spre oferirea de servicii decat barbatii si au un simt intuitiv innascut de a detecta indiciile nonverbale. Recrutorii stiu ca abilitatea femeilor de a detecta aproape 90% din mesajele pe care le transmite un client poate fi vitala atunci cand se face o precalificare a acestora. Intuitia feminina poate acorda femeilor o alta sursa de informatie, in spatele analizei rationale. De asemenea, gena sociala de care femeile dau dovada in viata de zi cu zi este utila si in relatiile de afaceri.
Abilitati de multitasking
Femeile sunt obisnuite sa faca mai multe lucruri in acelasi timp. Adesea, practicand meseria de broker imobiliar, va trebui sa porti doua conversatii telefonice o data, in timp ce cauti actele de la o proprietate si iti verifici adresa de email.
Tot femeile sunt cele care stiu mai bine decat barbatii cum sa-si urmareasca interesele. Pentru un broker imobiliar este important ca atunci cand investeste timp in clientii sai, sa obtina rezultate pe masura si sa aiba un plan bine pus la punct pentru a-si atinge obiectivele.
Un bun profesionist, brokerul imobiliar cunoaste faptul ca networkingul si promovarea personala stau la baza succesului financiar. La fel de bine cunoastem faptul ca femeile se simt in elementul lor atunci cand au ocazia sa discute despre ceea ce fac sau despre succesele lor, si sunt majoritare oriunde apare o situatie de socializare.
In parte, rezultatele analizei par sa fie in favoarea femeilor, pentru ca acestea tind sa aiba o sensibilitate sociala mai mare si o capacitate mai buna de a determina cat de aproape de decizie sunt clientii sai.
Comentarii articol (0)