Formarea, dezvoltarea si mentinerea functiei financiare sunt cruciale pentru succesul unei organizatii, in special in climatul economic actual, iar recrutarea talentelor din acest domeniu este o mare provocare pentru directorii financiari, se arata in raportul KPMG "Pregatire profesionala la superlativ: talent managerial eficient in domeniul financiar", elaborat in colaborare cu ACCA ( the Association of Chartered Certified Accountants).
Raportul subliniaza ca functia financiara trebuie sa profite acum de
posibilitatea de a contribui relevant in succesul organizatiilor - fie ca apartin sectorului public sau privat, fie ca fac parte companiile multinationale cotate sau companii mici sau mijlocii.
"Deceniul urmator anunta un prilej decisiv pentru ca profesionistii din domeniul financiar sa contribuie la crearea si mentinerea valorii pe termen lung pentru organizatii. Dar provocarea cea mare apartine angajatorilor pentru ca ei trebuie sa gaseasca si sa sprijine talentul in cadrul functiei lor financiare," a declarat Ian Lithgow, partener KPMG in Marea Britanie.
Raportul remarca faptul ca responsabilitatea revine directorilor financiari pentru a pune la punct si a intretine practicile de abordare a talentelor. Orice planuri ar avea pentru restructurarea functiei de finantare, trebuie sa includa un plan de gestionare al talentelor care sa detalieze abilitatile, capacitatile si nivelul de experienta care se cer.
"Anul trecut am constatat ca
doar 20 la suta din organizatii au avut o strategie a talentelor din echipa lor financiara. Am dedus ca cele mai multe strategii de gestionare a talentelor nu au fost deloc strategice - au fost neoficiale, uneori, desfasurate in izolare fata de alte departamente si nu parte a unui plan integrat mai complex. Acest lucru nu poate continua", a precizat Andreia Stanciu, Director ACCA Europa de Sud Est.
Raportul KPMG si ACCA sugereaza opt componente cheie pentru directorii financiari care trebuie sa recruteze cei mai buni oameni pentru functiile financiare:
•
Defineste talentul - Organizatiile trebuie sa identifice ce este talentul - competentele cheie si comportamentele pe care profesionistii din domeniul financiar trebuie sa le aiba pentru a realiza strategia organizationala.
•
Identifica nevoile de recrutare si talent - Organizatiile ar trebui sa studieze nevoile de afaceri si ale functiei financiare, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, sa recruteze din interiorul functiei, dar si din afara acesteia, aducand persoane din afara domeniului financiar care au deja cunostinte de afaceri sau comert.
•
Defineste competentele necesare - Urmatorul pas este sa ia in considerare ce competente tehnice, de afaceri si comportamentale sunt necesare.
•
Stabilirea formarii profesionale - Unele atributii financiare vor fi mai importante pentru organizatie decat altele. Cele considerate mai putin importante (juniorii nou recrutati) pot fi la fel de critice ca si celelalte.
•
Ofera oportunitati cuprinzatoare de educatie - organizatiile de top ofera o gama larga de activitati de invatare si dezvoltare, care pot fi selectate pentru a se potrivi nevoilor individuale. Organizatiile folosesc tot mai mult academiile financiare pentru a furniza instruire structurata si consecventa.
•
Structureaza drumurile in cariera - Organizatiile trebuie sa elaboreze drumurile in cariera pentru personalul financiar care sa permita acestora sa le urmeze si la care sa aspire.
•
Foloseste managementul performantei si recompensa - Aliniaza aceasta la strategia globala organizationala, cu recompense legate de realizarile individuale.
•
Imagine de ansamblu periodica - intregul ansamblu de talent trebuie sa fie evaluat permanent pentru a se asigura ca acesta continua sa indeplineasca cerintele intregii organizatii si a functiei financiare in sine.
De asemenea, raportul spune ca exista o cerere crescuta pentru rolul relativ nou de Finance Business Partner (FBP) - contabilul care are cunostinte comerciale, care-si pune in aplicare cunostintele tehnice de baza pentru rezolvarea problemelor de afaceri si ofera perspective financiare atat de necesare in luarea deciziei organizationale.
"Parteneriatul de Afaceri cu Functia Financiara este crucial pentru intreaga activitate. Acesta ajuta la ridicarea standardelor, are o abordare orientata spre viitor si are o puternica viziune comerciala. Cu toate acestea, Finance Business Partnering trebuie sa fie liber de responsabilitatile principale ale functiei financiare pentru a oferi acest nivel de suport”, a concluzionat Ian Lithgow.
Comentarii articol (0)