DENUMIREA POSTULUI: DIRECTOR GENERAL
RELAŢII IERARHICE:
este subordonat: Consiliului de Administraţie (CA)
are în subordine: - Director Economic
- Director Vânzări şi Marketing
- Director Resurse Umane
- Director Tehnic
- Director Tehnologia Informaţiei
RELAŢII FUNCŢIONALE: Aprobă procedurile de importanţă generală pentru organizarea şi derularea proceselor principale la nivel de firmă.
În acest sens, are relaţii cu: Directorii
RELAŢII DE REPREZENTARE: reprezintă firma faţă de organele de control de specialitate, în relaţia cu furnizorii, clienţii, persoanele/organizaţiile din ţară şi din străinătate cu care intră în contact în interes de serviciu.
ACTIVITÃŢI PRINCIPALE:
1. STABILEªTE OBIECTIVELE GENERALE DE DEZVOLTARE ALE FIRMEI, ÎN CONCORDANŢÃ CU STRATEGIA ELABORATÃ DE CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
2.IDENTIFICÃ OPORTUNITÃŢI DE AFACERI
3.REPREZINTÃ FIRMA ÎN RELAŢIILE PROTOCOLARE CU FURNIZORII, CLIENŢII ªI ALTE ORGANISME/ORGANIZAŢII CU IMPACT REAL/POTENŢIAL ASUPRA REZULTATELOR FIRMEI
4. ASIGURÃ MANAGEMENTUL FIRMEI
5.ASIGURÃ REŢEAUA DE RELAŢII NECESARÃ DEZVOLTÃRII ACTIVITÃŢII FIRMEI
ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
1.Stabileşte obiectivele de dezvoltare ale firmei, în concordanţă cu strategia elaborată de Consiliul de Administraţie
Stabileşte anual, împreună cu Directorii departamentelor din subordine, obiectivele generale de dezvoltare
Comunică obiectivele şi urmăreşte ca acestea să fie comunicate întregului personal
Monitorizează trimestrial/semestrial/anual gradul de realizare a obiectivelor
Stabileşte obiective personale şi pentru top-management în strictă concordanţă cu obiectivele firmei
Participă la elaborarea bugetului,
Aprobă sistemul de raportare folosit pentru urmărirea realizării bugetului
2.Identifică oportunităţi de afaceri
Monitorizează piaţa şi identifică tendinţele de dezvoltare
Analizează oportunităţile/constrângerile de ordin legislativ, financiar, tehnologic şi social
Identifică modalităţi de dezvoltare a serviciilor oferite de firmă în concordanţă cu tendinţele pieţei
Identifică şi atrage resursele necesare pentru implementarea noilor idei de afaceri
3. Reprezintă firma în relaţiile protocolare cu furnizorii, clienţii şi alte organisme/organizaţii cu impact real/potenţial asupra rezultatelor firmei
Asigură o bună imagine a firmei pe piaţă
Participă la întâlniri de afaceri cu furnizori, clienţi, organisme financiare şi instituţii guvernamentale din ţară şi din străinătate
Dezvoltă relaţii pozitive cu persoane-cheie în vederea întăririi poziţiei firmei
4. Asigură managementul firmei
Comunică managementului valorile şi obiectivele strategice ale firmei
Stabileşte obiectivele managerilor din subordine, termenele-limită şi modalităţile de măsurare a gradului de realizare a obiectivelor
Aprobă procedurile de interes general ale firmei (aprovizionare, vânzare, distribuţie, financiare, service, resurse umane)
Participă la elaborarea şi implementarea sistemelor de raportare şi a sistemului de calitate
Dezvoltă mijloace de motivare a personalului din subordine
Asigură un climat de comunicare şi încurajare a iniţiativei care să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite
Identifică nevoile de recrutare şi participă la selecţia, integrarea şi dezvoltarea managementului firmei
Participă la programele de elaborare şi actualizare a fişelor de post ale managerilor din subordine
Evaluează periodic activitatea managerilor din subordine
Negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute în relaţiile interpersonale
Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
Asigură respectarea normelor interne de funcţionare de către personalul din subordine
Stabileşte măsuri de eficientizare a activităţii personalului din subordine
5. Asigură reţeaua de relaţii necesară dezvoltării activităţii firmei
Evaluează potenţialul furnizorilor şi al clienţilor
Stabileşte posibile căi de colaborare şi decide asupra parteneriatelor strategice
Elaborează planuri de afaceri şi le implementează
Dezvoltă relaţii pozitive cu personalul firmei în vederea motivării şi a creşterii gradului de implicare în activitatea firmei
RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI:
Legat de activităţile specifice, răspunde de:
Calitatea relaţiei cu furnizorii şi clienţii
Folosirea eficientă a resurselor firmei
Respectarea obligaţiilor firmei faţă de furnizori, clienţi, organele financiare şi organismele guvernamentale
Asigurarea drepturilor băneşti ale personalului angajat al firmei conform clauzelor contractuale şi legislaţiei muncii
Îndeplinirea la termen şi în conformitate cu dispoziţiile legale a obligaţiilor faţă de bănci, furnizori şi clienţi
Calitatea climatului organizaţional
Calitatea managementului firmei
Corectitudinea datelor raportate
Legat de funcţiile manageriale, răspunde de:
Coordonarea eficientă a personalului din subordine
Utilarea corespunzătoare a subordonaţilor cu echipamentele şi consumabilele necesare
Calitatea pregătirii profesionale a angajaţilor din subordine
Legat de disciplina muncii, răspunde de:
Îmbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate
Respectarea prevederilor normativelor interne şi a procedurilor de lucru
Se implică în vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma
AUTORITATEA POSTULUI:
Decide asupra noilor direcţii de dezvoltare
Stabileşte planurile de vânzări şi profit
Semnează documentele de angajare, colaborare şi încetare a relaţiilor de muncă
Semnează deciziile de modificare a funcţiei/salariului pentru angajaţii firmei
Semnează organigrama şi nomenclatorul de funcţii al firmei
Semnează contracte cu furnizorii, clienţii şi partenerii strategici
Aprobă procedurile de interes general ale firmei
Semnează referate de investiţii, statele de plată şi rapoartele financiare ale firmei
Solicită rapoarte de activitate şi ia măsurile necesare în vederea creşterii eficienţei activităţii firmei
Utilizează echipamente/consumabile/materiale, maşina şi calculatorul puse la dispoziţie de firmă
Stabileşte prioritatea executării sarcinilor pentru personalul din subordine
Aprobă recompense/penalizări, prelungirea/încetarea activităţii după perioada de probă a angajaţilor
Aprobă/respinge cereri ale personalului din subordine