conform COR cred ca mai corect ar fi director economic, sau director adjunct, etc ca sunt multe rau
va anexez ceva mai general
sper sa va fie util
FISA POSTULUI
Nr. Data
ANEXÃ LA CONTRACTUL DE MUNCÃ CU NR. ÎNREGISTRAT LA I.T.M. AL JUDEŢULUI IALOMITA
NUME SI PRENUME:
DENUMIREA POSTULUI:
RELAŢII FUNCŢIONALE: Stabileşte prin proceduri şi indicaţii metodologice cum trebuie executate operaţiunile legate de politica economico-financiară a firmei, asigură şi urmăreşte realizarea lor la nivel de firmă.
RELAŢII DE REPREZENTARE: reprezintă firma faţă de organele de control de specialitate, în relaţia cu băncile/alte instituţii financiare, cu persoanele/organizaţiile cu care intră în contact în interes de serviciu.
ACTIVITÃŢI PRINCIPALE:
1. ASIGURÃ BUNA GESTIONARE A PATRIMONIULUI
2. URMÃREªTE RESPECTAREA LEGISLAŢIEI FISCALE LA NIVEL DE FIRMÃ
3. ÎNTOCMEªTE BUGETUL GENERAL AL SOCIETÃŢII, INFORMEAZÃ ªI FACE PROPUNERI DE CORECŢIE
4. RAPORTEAZÃ REZULTATELE FINANCIARE ALE FIRMEI
5. ELABOREAZÃ ªI IMPLEMENTEAZÃ SISTEMUL GENERAL DE EVIDENŢÃ A GESTIUNII FIRMEI
6. COORDONEAZÃ ACTIVITATEA COMPARTIMENTELOR DIN SUBORDINE
ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
1. Asigură buna gestionare a patrimoniului
Asigură condiţiile necesare pentru întocmirea documentelor justificative privind operaţiile patrimoniale
Asigură controlul operaţiunilor patrimoniale efectuate la nivelul firmei, procedeele de prelucrare utilizate, precum şi exactitatea datelor contabile furnizate
Organizează inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor inventarierii
Asigură analiza periodică a utilizării şi stării mijloacelor fixe
Asigură disponibilităţile necesare şi menţinerea în permanenţă a capacităţii de plată a societăţii
Asigură plata la termen a sumelor ce sunt obligaţia firmei faţă de bugetul de stat, alte obligaţii faţă de terţi
Asigură efectuarea corectă şi la timp a calculului privind drepturile salariale ale personalului
Asigură desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii şi beneficiarii
Asigură relaţia cu băncile şi alte instituţii financiare, solicită băncii credite suplimentare
Propune măsuri concrete şi eficiente pentru înlăturarea unor situaţii nefavorabile în domeniul stocurilor
Desfăşoară activitate de documentare în probleme economico-financiare
Urmăreşte derularea contractelor speciale
Propune cursul de schimb valutar utilizat la realizarea tranzacţiilor firmei
2. Asigură respectarea legislaţiei fiscale la nivel de firmă
Se documentează la zi cu privire la legislaţia din domeniul financiar-contabil şi asigură desfăşurarea activităţii financiar-contabile în conformitate cu legislaţia de specialitate
Asigură respectarea regulilor de întocmire a bilanţului contabil, depunerea la termen la organele de drept şi publicarea acestuia în Monitorul Oficial
Asigură păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a bilanţurilor contabile
Urmăreşte respectarea legislaţiei fiscale
Urmăreşte constituirea fondurilor şi utilizarea acestora cu respectarea dispoziţiilor legale
Exercită controlul financiar preventiv privind legalitatea operaţiunilor
3. Întocmeşte bugetul general al societăţii, informează şi face propuneri de corecţie
Realizează proiectul de buget semestrial şi anual, defalcat
Analizează indicatorii de afaceri şi îşi exprimă punctul de vedere în legătură cu aceştia
Sprijină departamentele firmei în analiza indicatorilor proprii
4. Raportează rezultatele financiare ale firmei
Asigură înregistrarea sistematică şi cronologică, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la situaţia patrimonială şi la rezultatele economice ale firmei, atât pentru necesităţile proprii, cât şi în relaţiile cu ceilalţi agenţi economici: clienţi, furnizori, bănci, organele financiar-fiscale, acţionari
Asigură întocmirea tuturor raportărilor solicitate de organele administraţiei financiare şi de control, bancare, statistice
Prezintă Directorului General rapoarte conţinând rezultatele financiare ale firmei
5. Elaborează şi implementează sistemul general de evidenţă a gestiunii firmei
Stabileşte proceduri de lucru generale sau specifice care să asigure evidenţa de gestiune
Stabileşte principiile de organizare a sistemului informaţional
6. Conduce şi organizează activitatea departamentului
Stabileşte sarcinile salariaţilor din subordine şi priorităţile în executarea acestor sarcini
Participă la programele de elaborare şi actualizare a fişelor de post ale salariaţilor din subordine
Evaluează periodic activitatea salariaţilor din subordine
Negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute în relaţiile interpersonale
Propune recompensarea/sancţionarea personalului din subordine conform normativelor interne
Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
Asigură respectarea normelor interne de funcţionare de către personalul din subordine
RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI:
Legat de activităţile specifice, răspunde de:
calitatea activităţii financiar-contabile a societăţii şi corectitudinea analizelor economice
menţinerea capacităţii de plată a societăţii
efectuarea corectă şi la timp a calculului drepturilor băneşti ale personalului angajat al firmei
îndeplinirea la termen şi în conformitate cu dispoziţiile legale a obligaţiilor faţă de bănci
întocmirea lunară şi în mod corect a bilanţului contabil
respectarea disciplinei financiar-valutare
îndeplinirea la timp şi întocmai a sarcinilor specifice trasate sau stabilite de Directorul General
calitatea raportărilor şi a informărilor
stabilirea corecţiilor bugetare şi de executare a acestora (în colaborare cu managementul )
reprezentarea firmei la întâlniri ce au ca obiect problemele economico-financiare ale firmei
elaborarea şi comunicarea la nivelul firmei a procedurilor de lucru în probleme de gestiune a patrimoniului
organizarea inventarierii patrimoniului
Legat de funcţiile manageriale, răspunde de:
coordonarea eficientă a personalului din subordine
utilarea corespunzătoare a subordonaţilor cu echipamentele şi consumabilele necesare
calitatea pregătirii profesionale a angajaţilor din subordine
Legat de disciplina muncii, răspunde de:
îmbunătăţirea calităţii pregătirii sale profesionale şi de specialitate prin mijloace proprii şi/sau prin participarea la formele de pregătire şi perfecţionare mijlocite de firmă
păstrarea confidenţialităţii informaţiilor legate de firmă
utilizarea şi păstrarea în bune condiţii a documentelor cu regim special
modul de utilizare a echipamentelor, consumabilelor şi altor materiale, a autovehiculului de serviciu sau altor mijloace fixe primite în folosinţă de la firmă
respectă prevederile normativelor interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său
adoptă un comportament în măsură să promoveze imaginea firmei
se implică în vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma
AUTORITATEA POSTULUI:
Decide asupra metodologiei de întocmire a lucrărilor contabile şi financiare
Aprobă documentele privind obligaţiile bancare
Are autoritatea de a negocia şi semna contracte speciale
Semnează corespondenţa departamentului pe probleme de specialitate
Semnează formularele de avans şi decont şi operaţiuni de plăţi către furnizori în limitele stabilite de DG
Semnează pentru verificare toate documentele financiar-contabile
Are autoritatea de a solicita documentaţie de specialitate şi consultanţă în domeniul financiar-contabil, import-export, gestiune de stoc şi legislaţie economică
Utilizează echipamente/consumabile/materiale, maşina şi calculatorul puse la dispoziţie de firmă
Stabileşte prioritatea executării sarcinilor pentru personalul din subordine
Propune recompense/penalizări, prelungirea/încetarea activităţii după perioada de probă a subordonaţilor
Stabileşte măsuri de eficientizare a activităţii personalului din subordine
Aprobă/respinge cererile de concediu pentru subordonaţi (motivând în cazul refuzului)
Director General Am luat la cunoştinţa,
Nume, prenume: _________________________
LS.
Semnătura: ___________________
Data: ____________