Sistemul National de Plata a Taxelor si Impozitelor cu cardul bancar - Ghiseul.ro va acoperi, in scurt timp, peste un milion de persoane, conform declaratiilor ministrului Comunicatiilor si Societatii Informationale, Valerian Vreme. In prezent, doar locuitorii din Targu Mures, Sectorul 2 si 6 din Bucuresti isi pot plati taxele si impozitele online, prin intermediul acestui site.
Sistemul se va aplica si in Arad, Baia Mare, Brasov si Zalau. Astfel, la nivel national, Ghiseul.ro va acoperi in scurt timp peste 1 milion de locuitori.
„In urma discutiilor pe care le-am avut cu multi primari din toate zonele tarii, am confirmarea interesului pentru
SNEP-Ghiseul.ro in orasele pe care le administreaza si am primit asigurarea ca se vor inrola in termen. Cetatenii acestor orase vor castiga in confort si nu vor mai avea stresul cauzat de timpul pierdut la cozile interminabile sau de problemele inerente ale sistemelor cu care erau obisnuiti pana acum. Pe de alta parte, primariile vor aduna la timp taxele si impozitele, avand totodata o evidenta financiara in timp real”, a precizat Ministrul Comunicatiilor.
Conform MCSI, castigul cetateanului consta in
economii de timp si de bani datorita posibilitatii de a efectua platile oriunde, oricand, inclusiv cu carduri emise de banci din strainatate. Primariile beneficiaza la randul lor de acest sistem prin reducerea timpului de colectare a taxelor si a costurilor aferente colectarii.
Hotararea nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 838, din 14 decembrie 2010.
Actul normativ defineste SNEP ca fiind o platforma de comunicatii electronice deschisa catre orice furnizor de servicii de acceptare de plati electronice. Implementarea, administrarea si operarea SNEP se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).
De asemenea, se prevede obligatia institutiilor publice care desfasoara activitati de incasare a taxelor si impozitelor au obligatia sa se inregistreze in SNEP conform urmatorului calendar:
a) etapa 1: inregistrarea municipiilor resedinta de judet si a municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 de locuitori, in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari;
b) etapa 2: inregistrarea municipiilor si oraselor cu populatie de pana la 150.000 de locuitori inclusiv, in termen de 5 luni de la finalizarea etapei 1, dar nu mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c) etapa 3: inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea etapei 2, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Totodata, HG nr. 1235/2010 prevede ca nivelul comisioanelor percepute de furnizorii de servicii pentru operatiunile de tranzactionare online aferente incasarii taxelor si impozitelor prin intermediul SNEP sa nu depaseasca tarifele maximale aprobate prin ordin comun al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al ministrului finantelor publice si al ministrului administratiei si internelor.
Potrivit estimarilor reprezentantilor MCSI, implementarea unui sistem electronic complet functional de incasare a taxelor si impozitelor poate aduce o reducere a costurilor necesare acestei operatiuni de peste 40% precum si o crestere a procentului de incasare de aproximativ 10% in primul an de functionare.
Comentarii articol (0)