Taxele si impozitele vor putea fi platite prin Sistemul National de Electronic de Plata Online (SNEP) cu cardul bancar numai dupa ce institutia de credit se va inregistra in platforma de tranzactionare a SNEP prin semnarea unei conventii, potrivit unui proiect de ordin elaborat de MCSI.
Conform actului normativ, conventia se incheie pe o perioada de doi ani, cu posibilitatea de a se prelungi pe perioade succesive egale, daca nici una dintre Parti nu o denunta unilateral.
Pentru a se putea inregistra in SNEP, banca trebuie sa fie autorizata de Banca Nationala a Romaniei si trebuie sa fie certificata
3DSecure in vederea acceptarii online a platilor cu cardul.
De asemenea, institutia de credit are obligatia de a oferi suport contribuabililor, in limita competentelor pe care le are, in ceea ce priveste realizarea platilor prin SNEP, precum si de a-si incuraja clientii, prin mijloacele pe care le are la dispozitie, sa utilizeze serviciile financiare ale SNEP.
Sistemul national de plata online a taxelor si impozitelor poate fi accesat la adresa de internet
www.ghiseul.ro si este functional din luna ianuarie 2011, potrivit MCSI. Prin intermediul acestuia, cetatenii romani vor putea sa-si plateasca taxele si impozitele online prin cardul bancar, folosind sistemul national electronic de plata.
Hotararea nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 838, din 14 decembrie 2010. Actul normativ stabileste ca
institutiile publice au obligatia sa se inroleze in SNEP conform urmatorului calendar:
a)
etapa 1: inregistrarea municipiilor resedinta de judet si a municipiilor/oraselor cu populatie mai mare de 150.000 de locuitori, in termen de 7 luni de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari;
b)
etapa 2: inregistrarea municipiilor si oraselor cu populatie de pana la 150.000 de locuitori inclusiv, in termen de 5 luni de la finalizarea etapei 1, dar nu mai tarziu de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
c)
etapa 3: inregistrarea comunelor si a institutiilor publice nevizate de primele doua etape, in termen de 6 luni de la incheierea etapei 2, dar nu mai tarziu de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
__
Nota Avocatnet.ro: Puteti consulta proiectul de ordin MCSI si anexele sale, in fisierele atasate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)