La Garda Financiara, numarul maxim de posturi se va diminua la 1092, de la 1805, cat era in prezent, ceea ce inseamna ca 713 persoane vor fi disponibilizate.
Si la Autoritatea Nationala a Vamilor vor fi reduse 1427 de posturi, numarul maxim de posturi pentru aceasta institutie scazand de la 4586 la 3159.
Ocuparea posturilor de comisar in Garda Financiara, conditionata de un examen medical si o testare psihologica
Proiectul de HG pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare prevede si modificari in organigrama institutiei.
Astfel, Garda Financiara va fi condusa de un comisar general, ajutat in activitate de 2 comisari generali adjuncti, acestia avand calitatea de functionari publici de conducere. In prezent, comisarul general era secondat de un comisar general prim-adjunct si de 3 comisari generali adjuncti.
Proiectul de act normativ mai stabileste ca sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti vor fi unitati teritoriale ale Garzii Financiare care nu vor mai avea personalitate juridica, ca pana acum. Fiecare dintre ele va fi condusa de cateun comisar sef de sectie.
“Incadrarea personalului in limita numarului de posturi si in noua structura organizatorica se face in conditiile legii, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari”, se precizeaza in actul normativ.
De asemenea, potrivit proiectului de HG, ocuparea functiei vacante de comisar al Garzii Financiare va fi conditionata de un examen medical de specialitate si de o testare psihologica care sa ateste o stare de sanatate corespunzatoare.
Aceste testari se vor efectua in unitati specializate care apartin Ministerului Apararii Nationale.
Cum se vor face numirile la ANV
Conform proiectului de HG pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor, directorii executivi si directorii executivi adjuncti ai directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale, precum si directorii executivi si directorii executivi adjuncti ai directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale vor fi numiti, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), la propunerea vicepresedintelui ANAF care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.
Sefii de servicii, sefii de birouri si ai altor compartimente functionale din structura directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si din structura directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, precum si adjunctii sefilor birourilor vamale vor fi numiti prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor.
Proiectul mai prevede ca sefii birourilor vamale sunt numiti prin ordin al vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu avizul conform al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Actul normativ precizeaza ca, in cazul ANV, "incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.”
Comentarii articol (3)