- Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
- Decizia de impunere pentru solutionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
- Decizia de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
Ordinul ANAF nr. 2.117/2011 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.415/2009 privind aprobarea modelului si continutului unor documente si formulare utilizate in activitatea de inspectie fiscala la persoane fizice a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418, din 15 iunie 2011.
1. Decizia de impunere privind impozitul pe venit stabilit de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
Acest formular reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala in aplicarea prevederilor legale privind stabilirea diferentelor de impozit pe venit.
Actul administrativ se va completa la finalizarea unei inspectii fiscale, ca urmare a stabilirii de obligatii privind impozitul pe venit in sarcina unor persoane fizice, inregistrate sau neinregistrate la organul fiscal, care au desfasurat activitati economice supuse impozitarii.
Termen de plata: Impozitul pe venit stabilit de organele de inspectie fiscala, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acestuia se platesc in functie de data comunicarii decizie de impunere, astfel:
— pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1—15 din luna;
— pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16—31 din luna.
2. Decizia de impunere pentru solutionarea, la persoane fizice, a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
Acest formular reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala la finalizarea inspectiei fiscale pentru solutionarea cu inspectie fiscala anticipata a decontului/deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Documentul va cuprinde taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de organele de inspectie fiscala impreuna cu accesoriile aferente acesteia, inscrise in Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare.
Termen de plata: Diferenta de obligatie fiscala stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc, in functie de data comunicarii prezentei decizii, astfel:
— pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1—15 din luna;
— pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16—31 din luna.
3. Decizia de impunere privind taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale stabilite de inspectia fiscala pentru persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale
Formularul reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala la finalizarea inspectiei fiscale pentru stabilirea taxei pe valoarea adaugata si a altor obligatii fiscale (cu exceptia impozitului pe venit) la persoana fizica sau asocierile de persoane fizice neinregistrate la organele fiscale.
Acest act administrativ va cuprinde taxa pe valoarea adaugata si alte obligatii fiscale suplimentare impreuna cu accesoriile aferente acestora, inscrise in „Raportul de inspectie fiscala incheiat la persoane fizice care realizeaza venituri impozabile din activitati economice nedeclarate organelor fiscale”.
Termen de plata: Diferenta de obligatie fiscala stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc, in functie de data comunicarii deciziei, astfel:
— pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii prezentei decizii este cuprinsa in intervalul 1—15 din luna;
— pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16—31 din luna.
Toate aceste trei formulare se intocmesc de catre echipa de inspectie fiscala, se avizeaza de seful de serviciu/birou/compartiment si se aproba de conducatorul activitatii de inspectie fiscala de care apartine echipa de inspectie fiscala.
Formularele se vor intocmi in trei exemplare, toate cu titlu de original, cate un exemplar pentru:
— organul fiscal in evidenta caruia se afla persoana fizica verificata;
— echipa de inspectie fiscala;
— persoana fizica verificata.
__
Nota AvocatNet.ro: Puteti consulta noile modele de formulare aprobate de ANAF in fisierele atasate.
Comentarii articol (4)