AvocatNet.ro a dezbatut sambata, 25 iunie 2011, cele mai importante modificari legislative cu impact asupra angajatorilor, intr-un seminar organizat la Constanta. Evenimentul a abordat teme precum modificarile aduse codului muncii, aspecte fiscale de actualitate, legea zilierilor sau dreptul persoanelor fizice autorizate de a angaja salariati.
Lectorii prezenti in cadrul seminarului au fost
Valentina Sgarbura – Partener Advise Expert Accounting si Vicepresedinte APEC (Asociatia Profesionala a Economistilor si Contabililor din Romania),
Alice Trifan – Partener Payroll & Resurse Umane in cadrul FinExpert Consulting,
Ana Stefanescu – doctor in dreptul muncii(invitat special),
Marilena Balabuti – Lector pe Legislatia Muncii, Sef birou Legislatie - Contencios la Inspectoriartul Teritorial de Munca Bucuresti si
Didina Mititelu – Inspector serviciul Controale din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Constanta.
“Noul Cod al Muncii prevede obligatia angajatorului de a incheia in forma scrisa contractual individual de munca, aceasta noua cerinta fiind insusita si de Curtea Constitutionala. Existenta contractului previne comportamentul abuziv al angajatorului, dar si atitudinea incorecta a salariatului in indeplinirea sarcinilor pentru care s-a angajat. Incadrarea in munca doar cu forme legale, pe baza unor contracte individuale de munca, asigura atat cunoasterea, cat si exercitarea obligatiilor legale ce le revin celor care folosesc forta de munca salariala”, apreciaza doctorul in dreptul muncii, Ana Stefanescu.
Vicepresedintele APEC, Valentina Sgarbura a punctat avantajele si dezavantajele declaratiei fiscale unice si a apreciat ca avantajele acesteia sunt: restrangerea numarului de declaratii de depus (de la 7 la 1) precum si economia de timp in completarea tuturor declaratiilor.
De asemenea, expertul APEC a subliniat faptul ca procedura complicata, dificultatile in implementare, necesitarea unor cunostinte temeinice in IT, lipsa colaborarii cu MF in implementarea si educarea contribuabilului, insuficienta explicare a modului de completare si lipsa unui call center constituie dezavantaje ale declaratiei 112.
Pachetele de beneficii pe care companiile le ofera salariatilor au fost analizate in cadrul seminarului de catre Alice Trifan, Partener Payroll & Resurse Umane FinExpert Consulting. Aceasta a vorbit despre cele mai importante categorii de beneficii precum primele, bonusurile, al 13-lea salariu, indemnizatiile, ajutoarele, scolarizarea, asigurarile (medicale, pensie, viata, sanatate), tichetele de masa, cresa, cadou, avantajele in natura – masina, telefon.
In opinia specialistului, cel mai oferit beneficiu in Romania este cel al tichetelor de masa, urmate apoi de cele cadou si de vacanta.
“Conform Legii 142/1998 tichetele de masa se acorda numai pentru zilele lucratoare, iar in cazul cumulului de functii doar pentru functia de baza. Este foarte important de retinut faptul ca nu se acorda in perioada concediului de odihna, medical sau fara plata, nu se acorda in perioada de detasare sau delegatie, sunt supuse impozitului pe venit, nu se calculeaza contributii sociale, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit”, a subliniat Alice Trifan.
Marilena Balabuti (ITM Bucuresti) si Didina Mititelu (ITM Constanta) au raspuns intrebarilor practice pe care care participantii le-au avut pe toata durata evenimentului.
Comentarii articol (1)