Cresterea numarului de turisti ai Capitalei cu aproximativ 5% reprezinta unul din obiectivele pe care Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) si le-a propus pentru urmatoarea perioada. Astfel, turismul din Bucuresti ar trebui sa se dezvolte pe latura de evenimente, de cultura, dar si sanatate.
Saptamana aceasta, ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Udrea, a prezentat liniile directoare ale Planul de marketing turistic al municipiului Bucuresti. Planul de marketing al capitalei este, in prezent, elaborate de Détente Consultants, urmand ca, odata receptionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, sa fie pus la dispozitia Primariei Municipiului Bucuresti pentru a fi implementat.
Potrivit MDRT,
obiectivele urmarite prin implementarea acestui plan sunt:
• cresterea medie anuala a numarului de turisti cu 4,8%;
• cresterea medie anuala a numarului de innoptari in spatiile de cazare din municipiul Bucuresti cu 6,8%;
• cresterea notorietatii municipiului Bucuresti cu minim 15%, pe cel putin 3 din principalele piete turistice.
De asemenea, potrivit MDRT, segmentului de turism de business din Bucuresti trebuie sa i se adauge noi componente: turismul de evenimente, cel cultural si turismul de sanatate. Totodata, se vizeaza o pozitionare a orasului ca destinatie recunoscuta printre tineri datorita vietii de noapte, animatiei si spiritului liber, dar si printre alte categorii de varsta care pot fi atrase prin evenimente culturale, patrimoniu, circuite in imprejurimile orasului si chiar turism balnear, spa si wellness prin exploatarea apelor termale din nordul Bucurestiului.
“Contez pe un parteneriat eficient cu Primaria Municipiului Bucuresti, industrie si alti actori interesati, pentru promovarea Bucurestiului. Documentul finalizat astazi va fi pus la dispozitia primariei, iar noi, ca minister, ne vom indeplini toate sarcinile care ne apartin pe partea de implementare a planului: realizarea infrastructurii turistice si de evenimente, centre de informare turistica, promovare”, a declarat ministrul Elena Udrea.
MDRT a organizat recent o consultare impreuna cu reprezentantii industriei de turism, ai institutiilor si organizatiilor cu responsabilitati in domeniu la nivelul municipiului Bucuresti cu privire la Planul de marketing turistic al municipiului Bucuresti, document elaborat de catre Détente Consultants.
Astfel, consultantul a prezentat o analiza a situatiei actuale a turismului din capitala, tendintele de evolutie a turismului urban in alte tari europene si componenta strategica a Planului de marketing turistic al municipiului Bucuresti.
Conform MDRT, analiza efectuata a relevant dezvoltarea turistica a Bucurestiului trebuie centrata pe turismul de business si pe turismul de tip city-break (care inglobeaza si alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente).
“Specialistii sustin ca promovarea capitalei trebuie abordata si din perspectiva viitorului orasului, nu doar din cea a trecutului. In opinia lor, Bucurestiul trebuie sa se recomande ca un oras dinamic, in plina dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce in ce mai multe evenimente culturale, artistice si sportive”, informeaza MDRT intr-un comunicat de presa.
Fraza care sintetizeaza aceasta pozitionare, propusa de consultant si agreata este
<<Europe is younger in Bucharest>>.
Comentarii articol (0)