Dezvoltarea turistica a Bucurestiului trebuie centrata pe turismul de business si pe turismul de tip city-break, potrivit celor de la Détente Consultants, firma care va realiza Planul de marketing turistic al Bucurestiului 2011-2015. Astfel, potrivit Ministerului Dezvoltarii, potentialul turistic al capitalei va fi descris de sloganul "Europe is younger in Bucharest".
MDRT a organizat recent o consultare impreuna cu reprezentantii industriei de turism, ai institutiilor si organizatiilor cu responsabilitati in domeniu la nivelul municipiului Bucuresti cu privire la Planul de marketing turistic al municipiului Bucuresti, document elaborat de catre Détente Consultants.
Astfel, consultantul a prezentat o analiza a situatiei actuale a turismului din capitala, tendintele de evolutie a turismului urban in alte tari europene si componenta strategica a Planului de marketing turistic al municipiului Bucuresti.
Conform MDRT, analiza efectuata a relevant dezvoltarea turistica a Bucurestiului trebuie centrata pe turismul de business si pe turismul de tip city-break (care inglobeaza si alte produse turistice precum turismul cultural sau turismul generat de evenimente).
“Specialistii sustin ca promovarea capitalei trebuie abordata si din perspectiva viitorului orasului, nu doar din cea a trecutului. In opinia lor, Bucurestiul trebuie sa se recomande ca un oras dinamic, in plina dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce in ce mai multe evenimente culturale, artistice si sportive”, informeaza MDRT intr-un comunicat de presa.
Fraza care sintetizeaza aceasta pozitionare, propusa de consultant si agreata de participantii la dezbaterea de astazi este <<Europe is younger in Bucharest>>.
Potrivit MDRT, principalele categorii de public stabilite pentru Bucuresti ca destinatie turistica sunt: oamenii de afaceri, tinerii, city-breakers, grupurile de seniori si publicurile tematice (cum sunt, de exemplu, consumatorii de turism medical sau de intretinere). Aceste categorii se incadreaza in tiparul turistului-explorator, dispus sa experimenteze si sa descopere destinatii noi.
Astfel, consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului in Bucuresti, dintre care participantii au identificat ca cea mai importanta este crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucuresti, cu rol central in implementarea strategiei. Alte directii de actiune se refera la sustinerea turismului de afaceri, crearea de evenimente culturale ample, sprijinirea organizarii si promovarea acestora, crearea unei retele de orase partenere, promovarea Bucurestiului in mediul online ca destinatie de turism, dezvoltarea unor sisteme de informare utilizand tehnologii digitale.
Analiza Detente Consultants a avut la baza propriile cercetari cu privire la turism in municipiul Bucuresti, cercetari realizate de companie sau de alti consultanti in domeniu, in ultimii ani, la nivel european, precum si date statistice si studii disponibile pentru Romania, precum Studiul de brand realizat in 2010 sau Planul de maketing turistic al Romaniei pentru perioada 2011-2015.
Planul de marketing va fi finalizat, conform MDRT, pana la sfarsitul lunii, prin elaborarea componentei operationale, care va detalia axele de dezvoltare propuse si va indica modul de implementare si responsabilii pentru fiecare actiune in parte.
La inceputul lunii iunie, MDRT a semnat contractul pentru realizarea planului de marketing strategic si operational al Capitalei in domeniul turismului. Conform MDRT, contractul incheiat, primul pentru Bucuresti de acest tip, se va derula pe o perioada de 9 sapamani, la finalul carora compania va elabora un studiu de marketing, format dintr-un plan strategic si unul operational.
Planul strategic va defini strategiile generale de marketing, strategia de pozitionare, portofoliul de produse, publicul tinta, pietele geografice, distributia si modul de comunicare.
Planul operational va fi realizat pentru produsele turistice cele mai importante oferite de municipiul Bucuresti ca destinatie turistica, precum si un plan operational integrat. De asemenea, va fi specificat modul de implementare a programelor, vor include manuale detaliate de executie si vor descrie structura, precum si sistemul participativ de operare a planurilor
Comentarii articol (1)