Ordonanta reglementeaza, printre altele, si posibilitatea organului fiscal de a inscrie in certificatul de atestare fiscala sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul solicitant al documentului le are de incasat de la autoritatile sau institutiile publice care atribuie contracte de achizitie publica.
Inscrierea acestor sume in certificat se face in baza unui document eliberat de autoritatea contractanta prin care se dovedeste ca sumele sunt certe, lichide si exigibile.
Ordinul Ministerului Finantelor nr. 2.618/2011, publicat in Monitorul Oficial nr. 712, pune in practica tocmai aceste modificari, armonizand procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala cu noile reglementari din Codul de procedura fiscala.
Astfel, actul normativ completeaza Ordinul MFP nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora.
Ordinul publicat luni stabileste un nou formular pentru cererea pe care contribuabilii trebuie sa o depuna atunci cand solicita eliberarea unui certificat de atestare fiscala, dar si un nou model pentru certificatul de atestare fiscala. Noile formulare pot fi consultate in fisierele atasate.
De asemenea, Ordinul MFP prevede ca, in situatia in care contribuabilul are de incasat bani de la autoritatile contractante definite potrivit OUG nr. 34/2006, odata cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, trebuie sa depuna si un document eliberat de respectivele autoritati prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la acestea. Documentul trebuie depus in original la administratia finantelor publice in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
“Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii si trebuie sa fie in termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala”, se mai precizeaza in actul normativ publicat luni.
Acest document trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente:
- denumirea autoritatii contractante;
- data emiterii documentului;
- numarul si data incheierii contractului intre contribuabil si autoritatea contractanta;
- sumele certe, lichide si exigibile datorate pana la data emiterii documentului de catre autoritatea contractanta, defalcate pe fiecare contract in parte;
- precizarea ca documentul este emis in vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala
- numele, prenumele, functia si semnatura persoanelor imputernicite ale autoritatii contractante;
- stampila autoritatii contractante.
Procedura de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost modificata si la inceputul lunii iunie, cand a fost publicat Ordinul MFP nr. 2014/2011. Ordinul, intrat in vigoare la 1 iulie, stabileste o procedura unica de eliberare a certificatului si un singur model pentru acesta, indiferent de statutul juridic al contribuabililor. Cititi mai multe informatii despre acest subiect aici.
___
Nota AvocatNet.ro: Puteti consulta atasat noile modele pentru certificatul de atestare fiscala si pentru cererea de eliberare a acestui document.
Comentarii articol (1)