Hotarâre nr. 460 din 19/05/2005 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 474 din 03/06/2005 privind continutul, etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al art. II alin. (2) din Legea nr. 149/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, precum si a altor acte normative cu incidenta asupra acestei proceduri, cu modificarile ulterioare,
Guvernul României adopta prezenta hotarâre.
CAPITOLUL I
Continutul Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si faliment
Art. 1. - (1) Buletinul procedurilor de reorganizare judiciara si faliment, denumit în continuare Buletin, se înfiinteaza în conformitate cu prevederile art. II alin. (1) din Legea nr. 149/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, precum si a altor acte normative cu incidenta asupra acestei proceduri, cu modificarile ulterioare, în scopul publicarii urmatoarelor tipuri de acte:
a) citatii;
b) convocari;
c) notificari;
d) comunicari ale hotarârilor pronuntate de instantele judecatoresti care aplica procedura de reorganizare judiciara si faliment si ale altor documente prevazute de lege.
(2) Buletinul este structurat pe judete, firme, organe care aplica procedura reorganizarii judiciare si a falimentului si categoriile de acte prevazute la alin. (1).
(3) În cadrul structurii Buletinului, cu privire la firma se mentioneaza denumirea acesteia, codul unic de înregistrare si numarul de ordine în registrul comertului, iar cu privire la organele care aplica procedura reorganizarii judiciare si a falimentului se mentioneaza instanta judecatoreasca, judecatorul-sindic, administratorul si lichidatorul, dupa caz.
(4) Pentru toate actele prevazute la alin. (1) publicitatea prin Buletin se efectueaza numai dupa deschiderea procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare.
(5) În Buletin se publica si documentele care însotesc actele de procedura prevazute la alin. (1).
(6) Formatul si continutul-cadru ale actelor care se publica în Buletin si ale dovezii privind îndeplinirea procedurii de citare, convocare, notificare, comunicare se stabilesc prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 2. - Citatia cuprinde urmatoarele mentiuni:
a) numarul dosarului si data emiterii citatiei;
b) anul, luna, ziua si ora de înfatisare;
c) instanta si sediul acesteia;
d) denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numarul de ordine în registrul comertului al debitorului;
e) numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala si calitatea celui citat;
f) obiectul cauzei;
g) mentiuni privind: comunicarea cererii si/sau a documentelor care o însotesc; obligativitatea depunerii taxei judiciare de timbru si a timbrului judiciar, sub sanctiunea anularii cererii; obligativitatea depunerii întâmpinarii cu cel putin 5 zile înainte de termenul de judecata, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai propune probe si de a invoca exceptii, în afara celor de ordine publica;
h) alte mentiuni, dupa caz;
i) parafa presedintelui instantei judecatoresti si semnatura grefierului.
Art. 3. - Convocarea cuprinde urmatoarele mentiuni:
a) numarul dosarului, numarul si data emiterii convocarii;
b) instanta judecatoreasca si sediul acesteia;
c) numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al persoanei care convoaca adunarea, temeiul juridic si tipul adunarii;
d) denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numarul de ordine în registrul comertului al debitorului;
e) dupa caz, numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al destinatarilor convocarii;
f) data, locul si ora tinerii adunarii;
g) ordinea de zi a adunarii;
h) locul si perioada în care pot fi analizate documentele supuse dezbaterii;
i) posibilitatea reprezentarii participantilor în adunare, potrivit legii;
j) posibilitatea formularii de obiectiuni si contestatii, în termenele si în cazurile prevazute de lege;
k) posibilitatea votarii prin corespondenta, dupa caz, în conditiile legii;
l) alte mentiuni, dupa caz;
m) semnatura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice care convoaca adunarea si stampila debitorului.
Art. 4. - Notificarea cuprinde urmatoarele mentiuni:
a) numarul dosarului, numarul si data emiterii notificarii;
b) instanta judecatoreasca si sediul acesteia;
c) numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al persoanei care întocmeste notificarea;
d) denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numarul de ordine în registrul comertului al debitorului;
e) numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al destinatarului notificarii;
f) mentiuni specifice în functie de actul de procedura care este notificat, destinatarul notificarii si de etapa în care se afla procedura de reorganizare judiciara si faliment;
g) alte mentiuni, dupa caz;
h) semnatura si parafa/stampila persoanei fizice sau a persoanei juridice care întocmeste si transmite notificarea.
Art. 5. - Comunicarea hotarârilor pronuntate de instantele judecatoresti care aplica procedura de reorganizare judiciara si faliment si a altor documente prevazute de lege cuprinde urmatoarele mentiuni:
a) numarul dosarului si data emiterii comunicarii;
b) instanta si sediul acesteia;
c) dupa caz, numele si prenumele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al persoanei care efectueaza comunicarea;
d) denumirea, sediul, codul unic de înregistrare si numarul de ordine în registrul comertului al debitorului;
e) numele/denumirea, domiciliul/sediul, codul de identificare fiscala al destinatarului comunicarii;
f) obiectul comunicarii;
g) alte mentiuni, dupa caz;
h) parafa presedintelui instantei judecatoresti si semnatura grefierului.
Art. 6. - (1) Instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati, potrivit legii, transmit la oficiul registrului comertului de pe lânga tribunalul unde este înregistrat debitorul un exemplar de pe actele de procedura si hotarârile judecatoresti, în vederea publicarii acestora în Buletin.
(2) În situatia în care citatiile, actele de procedura ce fac obiectul notificarii, hotarârile judecatoresti sau alte documente ce urmeaza a fi comunicate au mai multi destinatari, se va transmite si o anexa în care vor fi mentionate denumirea/numele si prenumele, sediul/domiciliul si codul de identificare fiscala ale tuturor destinatarilor.
(3) Dovada îndeplinirii procedurii de citare, convocare, notificare si comunicare a actelor de procedura si a documentelor care le însotesc, inclusiv a hotarârilor judecatoresti, prin publicarea acestora în Buletin, se elibereaza de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale.
(4) Dovada prevazuta la alin. (3) se întocmeste în doua exemplare, dintre care un exemplar se transmite, dupa caz, la instanta judecatoreasca sau la filiala Uniunii Nationale a Practicienilor în Reorganizare si Lichidare, iar al doilea exemplar, pe care este mentionata confirmarea de primire, se arhiveaza împreuna cu actul în cauza.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL II
Etapele premergatoare înfiintarii Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si falimentArt. 7. - (1) În vederea înfiintarii Buletinului, Oficiul National al Registrului Comertului, sub coordonarea Ministerului Justitiei, colaboreaza cu instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, Uniunea Nationala a Practicienilor în Reorganizare Judiciara si Faliment.
(2) Procedura de comunicare a actelor de procedura si a hotarârilor judecatoresti care se publica în Buletin se stabileste în urma consultarii organelor care aplica procedura prevazuta la alin. (1).
Art. 8. - (1) Periodicitatea publicatiei se stabileste de Oficiul National al Registrului Comertului, cu consultarea organelor care aplica procedura de reorganizare judiciara si faliment si cu respectarea dispozitiilor legale privind citarea, convocarea, notificarea actelor de procedura si comunicarea hotarârilor judecatoresti.
(2) Prin Regulamentul de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului, aprobat prin ordin al ministrului justitiei, se stabilesc atributiile specifice care decurg din aplicarea prevederilor art. II din Legea nr. 149/2004, cu modificarile ulterioare.
(3) Lucrarile de procesare a documentelor si de editare a Buletinului se efectueaza de Oficiul National al Registrului Comertului, care îsi modifica în mod corespunzator structura organizatorica.
Art. 9. - Oficiul National al Registrului Comertului, pe baza rezultatelor analizei efectuate potrivit dispozitiilor art. 8, stabileste dotarile tehnice necesare, resursele de personal si propune aprobarea acestora de catre ministrul justitiei.
Art. 10. - Proiectarea sistemului informatic unitar necesar editarii Buletinului, implementarea experimentala a acestuia la nivelul unuia sau mai multor judete, precum si formarea profesionala a personalului implicat în editarea Buletinului se realizeaza de Oficiul National al Registrului Comertului în colaborare cu organele care aplica procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.
Art. 11. - Formatul Buletinului si promovarea acestuia prin mijloace media se realizeaza de Oficiul National al Registrului Comertului si se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 12. - (1) Buletinul se editeaza si se difuzeaza în format electronic de catre Oficiul National al Registrului Comertului.
(2) Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale asigura tiparirea si difuzarea Buletinului pe suport hârtie, la cererea expresa a persoanelor interesate.
(3) Comercializarea Buletinului editat în format electronic se face prin sistemul abonamentelor, iar pe suport hârtie se face fie individual, fie prin sistemul abonamentelor.
(4) Persoanele interesate pot solicita la Oficiul National al Registrului Comertului si la oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale eliberarea de copii de pe Buletin, cu achitarea tarifelor legale stabilite prin ordin al ministrului justitiei.
(5) Oficiul National al Registrului Comertului publica saptamânal pe Internet lista persoanelor supuse procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului.
Art. 13. - (1) Buletinul este numerotat începând cu numarul 1, pentru fiecare an, si se arhiveaza de Oficiul National al Registrului Comertului si de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale pe ani, luni si numere.
(2) Documentele transmise de instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati, potrivit legii, pentru a fi publicate în Buletin si dovezile privind îndeplinirea procedurilor de citare, convocare, notificare si comunicare se arhiveaza de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale, pentru fiecare debitor, cu respectarea dispozitiilor legale în materie.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Modalitati de finantare a publicarii Buletinului procedurilor de reorganizare judiciara si falimentArt. 14. - (1) Publicarea documentelor în Buletin se efectueaza contra cost, pe baza de tarife aprobate prin ordin al ministrului justitiei, actualizate anual în functie de rata inflatiei.
(2) Se excepteaza de la plata tarifelor prevazute la alin. (1) publicarea în Buletin a actelor de procedura, a hotarârilor judecatoresti, precum si a altor documente pentru care legea prevede în mod expres transmiterea si îndeplinirea acestora de catre instantele judecatoresti participante la procedura de reorganizare judiciara si faliment.
Art. 15. - Oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale elibereaza copii certificate de pe documentele publicate în Buletin, la cerere, contra cost, pe baza de tarife stabilite prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 16. - Excedentul bugetar al Oficiului National al Registrului Comertului pe anul 2004 va fi folosit în proportie de 78% pentru finantarea cheltuielilor de înfiintare, editare si difuzare a Buletinului.
Art. 17. - Pentru sustinerea cheltuielilor de editare si difuzare a Buletinului se constituie un fond la dispozitia Oficiului National al Registrului Comertului, prin aplicarea unei cote de 5% la taxele percepute de oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale pentru operatiunile de înregistrare, începând cu data publicarii primului numar al Buletinului.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 18. - Instantele judecatoresti, judecatorii-sindici, administratorii si lichidatorii desemnati potrivit legii au obligatia de a întreprinde, în conformitate cu prevederile legale în materie, masurile ce se impun în vederea transmiterii actelor de procedura, a documentelor care le însotesc si a informatiilor cuprinse în acestea catre oficiile registrului comertului de pe lânga tribunale prin mijloace electronice, în vederea publicarii acestora în Buletin.
Art. 19. - (1) De la data publicarii Buletinului, citarea, convocarea, notificarea si comunicarea actelor de procedura efectuate individual fata de participantii la procedura se realizeaza prin publicarea acestora în Buletin. Vor fi, de asemenea, publicate în Buletin actele pentru care Legea nr. 64/1995, republicata, cu modificarile ulterioare, prevede în mod expres publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(2) În cazul solutionarii de catre judecatorul-sindic si instantele judecatoresti a actiunilor privind situatia juridica a unor acte ale debitorului, introduse de administrator sau, dupa caz, de lichidator, publicitatea actelor de procedura poate fi efectuata prin Buletin sau conform dreptului comun.
Comentarii articol (0)