De asemenea, se poate observa o tendinta ascendenta pe piata cardurilor de credit gold, destinate romanilor cu venituri mai mari.
Principalele avantaje ale acestor tipuri de carduri constau in accesul la o linie de creditare mai mare, servicii conexe, precum si un anumit prestigiu conferit detinatorilor. Nu in ultimul rind, anul acesta se va purta co-branded. Din dorinta de a-si atrage cit mai multi clienti, tot mai multi comercianti au realizat impreuna cu bancile carduri de debit sau credit, avantajoase pentru toate partile implicate in proces.
In Statele Unite ale Americii au existat mai intii cardurile de credit. In Romania, la aproximativ 10 ani de cind exista o piata autohtona a cardurilor, de abia acum a inceput sa prinda contur segmentul cardurilor de credit. De asemenea, anul acesta se vor purta cardurile premium si co-branded.
Anul trecut, doar 4,2% dintre tranzactiile efectuate prin sistemul Visa au fost realizate cu carduri de credit. Mai precis, valoarea tranzactiilor cu carduri de debit Visa a totalizat in jur de 150 de milioane de dolari, in vreme ce valoarea tranzactiilor cu carduri de credit s-a ridicat la aproximativ 12 milioane de dolari. Pentru anul acesta, reprezentantii companiilor de plati de pe piata cardurilor estimeaza o reorientare a clientilor autohtoni catre cardurile de credit. „In 2004, am vazut deja un interes crescind al bancilor pentru cardurile de credit si ne asteptam ca aceasta tendinta sa continue si in 2005. Sapte banci au lansat deja programe de carduri de credit pina la sfirsitul anului 2004 si sintem increzatori ca raspunsul clientilor la aceasta oferta va fi foarte puternic. 2005 va reprezenta un salt mai vizibil de la cresterea cantitativa la cea calitativa. Cele trei domenii cheie de dezvoltare vor fi cardurile de credit, cardurile cu cip si produsele de business“, este de parere Catalin Cretu, General Manager pentru Romania si Bulgaria, Visa International CEMEA. „Daca pina anul trecut MasterCard a inregistrat cresteri semnificative in special pe segmentul cardurilor de debit, anul 2004 a reprezentat intrarea in forta pe piata din Romania a cardurilor de credit. La ora actuala, piata locala se caracterizeaza printr-o crestere clara a cardurilor de credit, iar acest lucru este demonstrat de rezultatele financiare pe care le-am inregistrat la sfirsitul anului trecut pe aceste tipuri de carduri“, sustine si Denisa Mateescu, MasterCard Operations Manager Romania. La finele anului trecut, MasterCard avea 410.000 de carduri MasterCard, in crestere cu 58,6% fata de aceeasi perioada a anului 2003. Aproape 150.000 dintre acestea sint carduri de credit MasterCard Standard. De la standard la gold
O alta tendinta actuala a pietei cardurilor consta intr-o crestere a interesului posesorilor fata de cardurile de credit gold. Astfel spus, romanii sint tot mai atrasi de produsele care le ofera o linie de creditare mai generoasa, servicii suplimentare fata de cele oferite de un card obisnuit, dar si mai mult prestigiu. Trecerea de la produsele de creditare standard la cele gold arata insa si o stare economica mai buna a clientilor bancilor. „Anul acesta, programele de carduri de credit si cele de co-branded, demarate in anii precedenti, vor inregistra rezultate din ce in ce mai bune. Ne asteptam ca aceste carduri, alaturi de cardurile premium sa aiba cresteri semnificative in privinta volumelor de tranzactii, dat fiind faptul ca asemenea carduri sint destinate in principal utilizarii la comercianti si realizarii de tranzactii cu valori semnificative“, sustine Denisa Mateescu. La nivelul anului trecut, sigla Mastercard era afisata pe 10.000 de carduri de business si pe mai mult de 2.000 de carduri MasterCard Gold. De asemenea, in cazul Visa, in aceeasi perioada existau 788 de carduri Visa Gold, adica 0,02% din totalul de carduri care poarta aceasta marca. „Desi sint inca relativ noi pe piata, produsele premium Visa atrag atentia din ce in ce mai multor consumatori si banci, care doresc sa atraga clienti cu venituri peste medie si sa le ofere produse special concepute. Sintem convinsi ca datorita potentialului foarte mare de dezvoltare vom asista in curind la o crestere substantiala in oferta de carduri premium. Produsele premium ar trebui sa reprezinte un segment de 10-15 procente din portofoliul de carduri al unei banci“, apreciaza reprezentantul Visa. Studiile Mastercard arata ca, in Europa, cardurile gold se potrivesc cel mai bine pentru 5-15% din baza de clienti ai unor banci.
Comentarii articol (0)