PS: Daca un avocat crede ca exista sanse de a recupera banii, sunt dispus de a da curs tuturor cailor de atac pentru a-mi recupera banii!
Buna ziua,
Incepand cu 2014 am detinut un site care vinde produse intangibile (virtuale) si anume moneda de joc pentru MMORPG si servicii pentru acestea.
La sfarsitul anului 2015 am primit instiintare de la PayPal (acesta fiind procesatorul meu de carti de credit) cum ca un client a facut cerere de chargeback la banca lui cum ca tranzactiile lui in valoare de 3200$ in decurs de aproximativ 2 luni au fost neautorizate.
In prealabil de a furniza marfa, am intrat in legatura telefonica cu clientul, chiar i-am cerut o copie dupa permisul de conducere unde era trecuta si semnatura, adresa IP a fost verifica pe GEOLOCATIE si corespundea exact din zona unde a facut comanda, mai mult, IP-ul apartine unei companii din USA exact din zona respectiva, si mai ales ca clientul avea linie fixa de internet nu dinamica (care permite schimbarea acestuia la fiecare conectare).
Toate bune si frumoase, in contul de PayPal au aparut astfel 34 de tranzactii disputate in valoare totala de aproximativ 3.200$.
De la PayPal nu am primit efectiv codul de la emitatorul de carduri pentru aceste tranzactii, doar am primit un raspuns generic cum ca tranzactiile nu au fost autorizate de catre proprietar, acestea trecand cu brio verificarilor PayPal, eu ne avand nici un access la informatiile legate de cardul lui.
Am facut upload la toate informatiile care le aveam legate de client, faptul ca am livrat produsul efectiv, conform normelor de disputare VISA si MasterCard intr-un mediu in care nu a fost prezent cartea de credit, dar PayPal nu s-au obosit sa trimita aceste informatii mai departe.
Dupa lungi telefoane cu ei, am primit tot aceleasi raspunsuri. Produsele intangibile nu sunt acoperite de catre polica noastra pentru chargeback.
Problema mea de fond este faptul ca ei nu au trimis mai departe informatiile catre banca emitatoare de carduri pentru a disputa aceste frauduloase cereri de chargeback.
Conform directivelor europene Directive 2007/64/EC clientul este raspunzator pentru neglijenta in a folosii cardul si multe alte aspecte care le incalca PayPal-ul din directiva 2007/64 EC care prevede functionarea procesatorilor de carduri.
Banii au fost retrasi din contul meu de PayPal, si am ramas cu dubla paguba, anume produsele efectiv livrate care m-au costat si pe mine, avand o marja medie de 15-20% per vanzare si banii efectiv blocati de PayPal.
Prin ce metoda as putea recupera banii? Ori de la PayPal ori de la client? Problema e ca am vrut sa fac o plangere penala pentru furt in USA dar politia din statul respectiv mi-au spus ca trebuie sa ma prezint personal pentru a depune plangerea, ceea ce implica si mai multe cheltuieli pe care momentan nu sunt in masura sa le acopar.
Va multumesc.