Buna ziua.
In data de 13.03.23 Am fost victima unei fraude bancara de tip phishing.
Am primit un e-mail in care mi s-a comunicat ca cardul este blocat (e-mailul nu era de la banca, era de la hackeri) cu o seara inainte nu imi mergea aplicatia, asa ca am introdus datele si am primit 3 mesaje de pe nr de Bcr, ( de la nr respectiv am mesaje efevtiv de la Banca Bcr) dar defapt tot de la hackerii erau.
Insa prin E-token nu mi a venit nicio notificare pentru aprobarea platii.
Imediat am verificat aplicatia si mi am dat seama ca s a facut o tranzactie de 2.500 euro catre un cont Revolut.
In 10 min am mers la banca, la ora 09.30 a fost blocat cardul si a fost facut un aviz de refuz de plata.
Totusi seara pe la 22.20 tranzactia a fost efectuata.
Insa banca sustine ca tranzactia a fost efectuatea inainte de blocarea cardului, in mediu securizat, prin intermediul GooglePay. Acest lucru a fost posibil ca urmare a inrolarii cardului in GooglePay cu ajutorul codului de securitate, primit prin sms. In astfel de situatii regulamentul operational VISA/ Mastercard nu permite disputarea sumelor pe motiv de frauda.
La politie am depus plangere dar sunt sigura ca ei nu fac aproape nimic.
Se mai poate face ceva pentru a-mi recupera banii?
Mulțumesc,
Daca este de vina banca o puteti da în judecată.
În penal este ceva mai complicat cu recuperarea prejudiciului deoarece mulți prefera sa facă închisoare pentru bani.
Este un trend în acest sens de mai mulți ani.