Potrivit unei informari de presa a Directiei Generale a Finantelor Publice Valcea, declaratia va cuprinde tranzactiile prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, supuse impozitarii.
Declaratia se depune semestrial la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul biroului notarial, astfel:
- pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare semestrului in care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
- ori de cate ori notarul public constata erori in declaratia depusa anterior prin completarea unei declaratii rectificative.
Nedepunerea la timp a acestei declaratii se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 la 5.000 lei, conform art. 219 din Codul de procedura fiscala.
Declaratia se depune in format electronic, pe suport magnetic sau optic, insotita de exemplarul listat pe hartie, semnat si stampilat, prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), care se poate procura gratuit de la unitatile fiscale sau se poate descarca de pagina de internet a ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili/Programe utile/ Declaratii fiscale.
"Daca, dupa autentificarea actului sau intocmirea incheierii de finalizare in procedura succesorala de catre notarul public, se constata erori sau omisiuni in calcularea si incasarea impozitului, acestea se vor solutiona conform procedurii de rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal", mai precizeaza sursa citata.