Art. 1. - Se aproba Regulamentul de organizare si desfasurare a activitatii de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare, prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aproba Regulamentul de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pentru personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare, prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justitiei, Gabriel Tanasescu, secretar general
Bucuresti, 20 decembrie 2011.
Nr. 2.682/C.
de organizare si desfasurare a activitatii de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Art. 1. -
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual din sistemul administratiei penitenciare consta in aprecierea obiectiva a activitatii acestuia
(2) Scopul evaluarii consta in:
a) stabilirea gradului de compatibilitate a persoanei evaluate cu cerintele cuprinse in fisa postului;
b) fundamentarea activitatilor de promovare in functii, grade si trepte profesionale;
c) fundamentarea activitatilor de recompensare;
d) identificarea nevoilor de formare profesionala continua;
e) validarea programelor de recrutare, selectie, incadrare;
f) acordarea altor drepturi stabilite de actele normative in vigoare
(3) Structura fisei postului este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Evaluarea performantelor profesionale individuale trebuie realizata cu obiectivitate, probitate si deontologie profesionala.
Art. 3. -
(1) Perioada de evaluare este 1 ianuarie-15 februarie a fiecarui an, cu exceptia personalului didactic si didactic auxiliar, pentru care activitatea de evaluare se realizeaza in perioada 1-30 octombrie a fiecarui an
(2) Perioada evaluata este 1 ianuarie-31 decembrie a anului anterior celui in care se face evaluarea, cu exceptia personalului didactic si didactic auxiliar, pentru care perioada evaluata corespunde anului de invatamânt.
Art. 4. -
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale se face, numai in cadrul perioadelor de evaluare mentionate la art. 3 alin. (1), persoanelor care au desfasurat activitate profesionala in aceeasi institutie cel putin 6 luni
(2) In mod exceptional, evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului contractual se face si in cursul perioadei evaluate, in urmatoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de munca al persoanei evaluate inceteaza, se suspenda pentru o perioada de cel putin 3 luni ori se modifica, in conditiile legii, sub raportul locului muncii prin si/sau al felului muncii, caz in care persoana respectiva va fi evaluata pentru perioada de pâna la incetarea, suspendarea ori modificarea raporturilor de munca;
b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de munca sau de serviciu, dupa caz, al sefului ierarhic, respectiv al conducatorului unitatii inceteaza, se suspenda pentru o perioada de cel putin 3 luni ori se modifica, in conditiile legii, caz in care acesta are obligatia ca, inainte de incetarea, serviciu sau, daca nu este posibil, in termen de cel mult 15 zile de la data când au intervenit aceste situatii, sa realizeze evaluarea performantelor profesionale individuale ale persoanelor din subordine;
c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate persoana evaluata dobândeste o diploma de studii de nivel superior si urmeaza sa fie promovata, in conditiile legii, intr-o functie corespunzatoare studiilor absolvite
(3) In cazul detasarii pentru minimum o luna, unitatea unde are loc detasarea realizeaza evaluarea performantelor profesionale individuale ale celor in cauza
(4) In cazul delegarii pentru minimum o luna, unitatea unde are loc delegarea va comunica unitatii de baza datele necesare evaluarii performantelor profesionale individuale ale celor in cauza
(5) In cazul in care pe parcursul unui an personalul a fost evaluat pentru una sau mai multe situatii prevazute la alin. (2)-(4), nota finala se calculeaza ca medie aritmetica ponderata conform formulei:
f) capacitatea de a se adapta si de a lucra in conditiile prevazute de munca;
g) respectarea incompatibilitatilor si a regimurilor speciale de integritate morala si etica profesionala
(2) Evaluatorul are obligatia de a stabili in mod obligatoriu criteriile de evaluare prevazute la alin. (1) si optional, in functie de specificul activitatii, alte criterii de evaluare dintre urmatoarele:
a) capacitatea de a rezolva eficient sarcinile de serviciu;
b) capacitatea de a-si asuma responsabilitatile;
c) capacitatea de a se perfectiona;
d) capacitatea de a controla;
e) spiritul de initiativa;
f) capacitatea de a lucra independent;
g) capacitatea de a lucra in echipa;
h) loialitatea fata de institutie
(3) In cazul in care obiectivele si criteriile de evaluare nu se aduc la cunostinta persoanei evaluate, acestea nu sunt luate in considerare in procesul de evaluare a persoanei in cauza
(4) Modelul fisei de evaluare este prevazut in anexa nr. 2.
Art. 8. -
(1) Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale si obiectivele profesionale individuale se noteaza de catre seful ierarhic al persoanei evaluate cu note de la 1 la 5, exprimând aprecierea indeplinirii acestora, nota 1 reprezentând minimul, iar nota 5 maximul
(2) Nota finala acordata persoanei evaluate este data de media notelor acordate la criteriile de performanta si indeplinirea obiectivelor profesionale individuale, cu doua zecimale
(3) Calificativul final al evaluarii se stabileste pe baza notei finale, dupa cum urmeaza:
a) intre 1,00 si 2,00 - nesatisfacator;
b) intre 2,01 si 3,00 - satisfacator;
c) intre 3,01 si 4,00 - bine;
d) intre 4,01 si 5,00 - foarte bine.
Art. 9. - Conducatorii unitatilor care au in subordine personal contractual vor lua masuri ca la inceperea perioadei de evaluare sa fie finalizate urmatoarele activitati pregatitoare:
a) emiterea deciziei de zi pe unitate privind organizarea si desfasurarea activitatii de evaluare a personalului, care va cuprinde: baza legala, etapele actiunii, stabilirea nominala a persoanelor cu drept de completare a fiselor de evaluare, nominalizarea personalului ce va fi evaluat;
b) instruirea personalului care participa la activitatea de evaluare a subordonatilor;
c) difuzarea imprimatelor tipizate pentru evaluarea personalului.
Art. 10. - Etapele activitatii de evaluare sunt urmatoarele:
a) completarea fisei de evaluare de catre seful ierarhic;
b) acordarea calificativului final de catre conducatorul institutiei;
c) aducerea la cunostinta persoanei evaluate a notei si a calificativului final.
Art. 11. - In vederea completarii fisei de evaluare a performantelor profesionale individuale, seful ierarhic realizeaza urmatoarele:
a) completeaza fisa de evaluare;
b) propune calificativul de evaluare a performantelor profesionale individuale;
c) consemneaza rezultatele deosebite ale persoanei evaluate, dificultatile obiective intâmpinate de aceasta in perioada evaluata si orice alte observatii pe care le considera relevante;
d) identifica eventualele necesitati de formare profesionala pentru anul urmator perioadei evaluate;
e) propune obiectivele individuale si criteriile de evaluare a performantelor profesionale pentru anul urmator perioadei evaluate. unde: N1, N2, ... Ni = nota obtinuta la fiecare evaluare intocmita conform prevederilor art. 3 alin. (1); L1, L2, ... Li = numarul de luni pentru care s-a intocmit fiecare evaluare intocmita conform prevederilor alin. (2)-(4); N = nota finala care se transforma in calificativ anual.
Art. 5. - Procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale are ca elemente de referinta:
a) fisa postului, ca element de raportare la cerintele, activitatile si responsabilitatile corespunzatoare postului;
b) obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluata;
c) criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale, stabilite in conditiile prezentului regulament.
Art. 6. -
(1) Obiectivele profesionale individuale trebuie sa corespunda urmatoarelor cerinte:
a) sa fie specifice atributiilor functionale mentionate in fisa postului;
b) sa fie cuantificabile;
c) sa fie prevazute cu termene de realizare;
d) sa fie realiste - sa poata fi duse la indeplinire in termenele de realizare prevazute si cu resursele alocate;
e) sa fie flexibile - sa poata fi revizuite in functie de modificarile intervenite in prioritatile unitatii
(2) Obiectivele profesionale individuale pot fi revizuite ori de câte ori intervin modificari ale acestora. Obiectivele revizuite se vor mentiona in fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale si se aduc la cunostinta persoanei evaluate.
Art. 7. -
(1) Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale, stabilite pe baza criteriilor de evaluare a postului, prevazute de lege, sunt:
a) nivelul cunostintelor, abilitatile si experienta profesionala;
b) capacitatea de creativitate, de rezolvare a problemelor complexe si diversificate;
c) capacitatea de judecata si de luare a deciziilor;
d) capacitatea de coordonare si supervizare;
e) capacitatea de comunicare; N1 x L1 + N2 x L2 + ..... + Ni x Li L1 + L2 + ..... Li = N, institutiei publice
(2) Dupa finalizarea etapei activitatii de evaluare mentionate la art. 10 lit. a), fisa de evaluare se inainteaza evaluatorului, care acorda calificativul
(3) In situatia in care calitatea de sef ierarhic al persoanei evaluate o are conducatorul institutiei publice, calificativul propus constituie calificativ acordat
(4) Evaluatorul va modifica fisa de evaluare in situatia in care constata ca aprecierile si notarile consemnate de seful ierarhic nu corespund realitatii
(5) Dovada comunicarii notei si calificativului se face prin luare de semnatura sau prin proces-verbal constatator, in caz de refuz de semnatura ori in cazul in care persoana evaluata nu este prezenta in institutie in perioada stabilita pentru aducerea la cunostinta.
Art. 13. -
(1) Persoanele nemultumite de rezultatul evaluarii pot sa il conteste la seful structurii de la esalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate, care solutioneaza contestatia pe baza fisei de evaluare si a referatelor intocmite de catre persoana evaluata, seful ierarhic al acesteia si evaluator
(2) Contestatia se formuleaza in scris la unitate, in termen de 5 zile lucratoare de la luarea la cunostinta de catre persoana evaluata a calificativului final acordat de evaluator, si se solutioneaza in termen de 10 zile lucratoare de la data inregistrarii la esalonul superior a contestatiei insotite de documentele prevazute la alin. (1)
(3) Seful structurii de la esalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate solutioneaza contestatia, in sensul ca poate modifica sau poate mentine notarile si calificativul acordate
(4) Rezultatul contestatiei se comunica persoanei evaluate in termen de 3 zile lucratoare de la solutionarea contestatiei
(5) Persoana evaluata nemultumita de modul de solutionare a contestatiei se poate adresa instantei competente, in conditiile legii
(6) Fisa de evaluare, insotita, unde este cazul, de documentele privind solutionarea contestatiei, se claseaza la dosarul profesional al persoanei evaluate.
Art. 14. -
(1) Pentru anul 2010, precum si pentru anul 2011, la realizarea evaluarilor performantelor profesionale individuale ale personalului contractual, obiectivele profesionale individuale se stabilesc pe baza principalelor sarcini avute de personalul contractual in perioada evaluata
(2) Activitatea de evaluare a personalului contractual pentru activitatea profesionala desfasurata in anul 2010, respectiv in anul de invatamânt 2009-2010 incepe la 15 zile si se finalizeaza in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
Art. 15. -
(1) In situatia in care punctajele realizate in anii 2008 si 2009 se situeaza peste limita maxima a punctajului postului si se incadreaza in punctajul corespunzator postului pe care putea fi promovat, acestea se considera calificative „foarte bine” utile la promovarea personalului contractual
(2) Personalul didactic si didactic auxiliar este evaluat potrivit normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale prevazute la art. 92 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 16. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament.
Art. 17. - Imprimatele-tip necesare pentru intocmirea fiselor de evaluare a activitatii profesionale se asigura anual de catre Directia economico-administrativa din Administratia Nationala a Penitenciarelor, prin grija Directiei management resurse umane.
Unitatea Structura fisei postului FISA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Denumirea structurii/biroului/compartimentului
2. Denumirea postului
3. Pozitia postului din statul de organizare
4. Functia
5. Gradul/Treapta profesionala
6. Nivelul de acces la informatii clasificate
7. Relatii cu alte posturi:
7.1. sfera relationala interna:
- relatii ierarhice
- relatii functionale
- relatii de control
- relatii de reprezentare
7.2. sfera relationala externa:
- relatii cu autoritati si institutii publice
- relatii cu organizatii internationale
- relatii cu persoane juridice private
B. Cerintele postului
1. Pregatire:
1.1. studii de specialitate
1.2. cursuri/programe de perfectionare/specializare
1.3. limbi straine si nivelul de cunoastere
1.4. cunostinte de operare/programare pe calculator si nivelul de cunoastere
1.5. alte cunostinte si abilitati
1.6. autorizatii speciale pentru exercitarea atributiilor
2. Experienta:
2.1. vechime in munca
2.2. vechime in specialitate
3. Aptitudini si abilitati necesare
C. Conditii specifice postului
1. Locul de munca
2. Programul de lucru
3. Deplasari curente
4. Incadrarea in conditii de munca
5. Riscuri implicate de post
6. Compensari
D. Descrierea activitatilor si responsabilitatilor corespunzatoare postului ...........................................................
E. Intocmit de: Numele si prenumele ........................................................... Functia publica de conducere .............................................. Semnatura ............................................................................... Data intocmirii ....................................................................... Luat la cunostinta de catre ocupantul postului Numele si prenumele .............................................................. Semnatura ............................................................................ Data ....................................................................................... Aprobat de seful unitatii: Numele si prenumele ............................................................. Functia publica de conducere ............................................... Semnatura ............................................................................. Data ........................................................................................
(Institutia)............................... Unitatea ............................... Caracterul documentului: FISA DE EVALUARE a performantelor profesionale individuale ale personalului civil contractual pentru perioada de la .............. la .............. Motivul evaluarii: anuala alte: ...................................................................................................................................,
A. Date de identificare Numele si prenumele persoanei evaluate ............................................................., functia .............................................., gradul/treapta ................................... departamentul/compartimentul ......................................................................................, data incadrarii in institutie .............................., data numirii in functie ................................., data ultime i promovari .................................., calificative obtinute in ultimii 3 ani: III III
B. Studii, cursuri de pregatire profesionala, stagii de documentare absolvite/efectuate in perioada supusa aprecierii si calificativele obtinute .........................................................................................................................................................................
C. Recompense si sanctiuni disciplinare:
D. Obiective
a) recompense acordate, data si motivul: |
b) sanctiuni disciplinare aplicate, data si motivul: |
E. Criterii
Nr. crt. | Obiectivele pentru perioada evaluata si termenele de realizare | Nota sefului ierarhic/modificarile evaluatorului |
1. | ||
... |
Nr. crt. | Obiectivele revizuite pentru perioada evaluata si termenele de realizare | Nota sefului ierarhic/modificarile evaluatorului |
1. | ||
... |
Nr. crt. | Criterii de performanta utilizate in evaluare | Nota sefului ierarhic/modificarile evaluatorului |
1. | ||
... |
Total la indeplinirea obiectivelor | Media notelor acordate = |
profesionale individuale) = Calificativul propus =
F. Obiectivele stabilite cu ocazia evaluarii pentru urmatoarea perioada evaluata
G. Criteriile de evaluare stabilite cu ocazia evaluarii pentru urmatoarea perioada evaluata
Nr. crt. | Obiectivele si termenele de realizare |
1. | |
... |
H. Potentialul de dezvoltare si propuneri ale sefului ierarhic privind evolutia profesionala:
a) avansarea in gradul/treapta profesionala ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
b) participarea la cursuri/programe de formare profesionala continua ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
c) desfasurarea unei noi activitati/modificarea raporturilor de munca ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
d) altele .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Seful ierarhic: aprecieri si propuneri ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... Numele si prenumele ............................................................................................................................................................ Functia, data numirii .............................................................................................................................................................. Semnatura ...................................... Data .......................................
I. Concluzii, recomandari si hotarârea evaluatorului privind calificativul propus
Nr. crt. | Criterii de evaluare |
1. | |
... |
Evaluator Gradul, numele si prenumele ..................................................... Functia, data numirii ............................... Semnatura .................... Data ....................................
Concluzii si recomandari: |
Nota finala ................................. Calificativul final: ................................................................... |
De acord cu rezultatele evaluarii Semnatura .................... Data ............................. Contest rezultatele evaluarii
Rezultatul contestatiei: |
Nota finala ................................. Calificativul final: ................................................ |
Seful structurii de la esalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate: Gradul, numele si prenumele ............................................................................................................................................... Semnatura .................... Data ........................................... Luarea la cunostinta a rezolvarii contestatiei Semnatura .............. Data luarii la cunostinta ...................................
de organizare si desfasurare a examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pentru personalul contractual din sistemul administratiei penitenciare
Art. 1. -
(1) Prin promovare se asigura evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad superior, intr-o treapta profesionala sau intr-o functie superioara
(2) Promovarea persoanelor incadrate cu contract individual de munca in grade sau trepte profesionale se face, de regula, pe un post vacant ori temporar vacant, iar in situatia in care nu exista un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior
(3) Promovarea in grade sau trepte profesionale a personalului contractual se face din 3 in 3 ani prin examen
(4) Pentru a participa la examenul de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi obtinut calificativul „foarte bine” la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii 3 ani
(5) Examenul de promovare se organizeaza o singura data intr-un an calendaristic, dupa finalizarea activitatii de evaluare a performantelor profesionale individuale
(6) Candidatii se pot inscrie la examenul de promovare in termen de 15 zile calendaristice de la afisarea la sediul unitatii a anuntului de examen, care va cuprinde si necesarul de cunostinte teoretice necesare functiei evaluate, stabilite de conducerea unitatii
(7) Inscrierea la examen consta in depunerea de catre candidati a unei cereri de inscriere, validata de structura de resurse umane a unitatii prin atasarea copiilor fiselor de evaluare pe ultimii 3 ani si a adeverintei privind vechimea in functia/gradul/treapta detinuta/detinut.
Art. 2. -
(1) Examenul de promovare in grade sau trepte profesionale a personalului contractual consta in sustinerea unei probe scrise ori a unei probe practice, dupa caz, si a unui interviu, stabilite de comisia de examinare
(2) Proba practica se sustine in cazul functiilor contractuale la care este necesara verificarea abilitatilor practice.
Art. 3. -
(1) Comisia de examinare desemnata prin act administrativ de catre conducatorul unitatii va evalua candidatul in cadrul examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pe baza urmatoarelor criterii:
a) cunostinte teoretice necesare functiei evaluate;
b) comportament in situatii de criza;
c) abilitati de comunicare;
d) capacitate de sinteza
(2) Criteriul prevazut la alin. (1) lit. a) se evalueaza pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care sa ateste pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei profesionale in domeniul respectiv. Proba scrisa poate fi sustinuta si sub forma unui test-grila
(3) Criteriile prevazute la alin. (1) lit. b)-d) se evalueaza in cadrul interviului
(4) Comisia de examinare poate stabili si alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate in cadrul interviului, cum ar fi:
a) complexitate, initiativa, creativitate si diversitate a activitatilor;
b) judecata si impactul deciziilor;
c) influenta, coordonare si supervizare. 3 membri, 2 membri din cadrul unitatii si un membru de sindicat sau, dupa caz, un reprezentant al salariatilor, cu experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
(2) Pentru solutionarea contestatiilor, prin act administrativ al conducatorului unitatii se constituie comisia de solutionare a contestatiilor, potrivit componentei stabilite la alin. (1)
(3) Calitatea de membru in comisia de examinare este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor
(4) Membrii din comisia de solutionare a contestatiilor trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
(5) Membrii comisiilor de examinare si de solutionare a contestatiilor vor semna declaratii pe propria raspundere in care precizeaza ca:
a) nu sunt in aceleasi comisii cu sotul/sotia sau o ruda de gradul I;
b) nu sunt sot/sotie sau ruda pâna la gradul I inclusiv ori, dupa caz, nu au relatii cu caracter patrimonial cu unul dintre candidati;
c) vor respecta confidentialitatea lucrarilor comisiei si a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
Art. 5. -
(1) In cadrul examenului de promovare fiecare dintre cele doua probe, respectiv proba scrisa sau proba practica, dupa caz, si interviul, vor fi notate cu un punctaj maxim de 100 de puncte
(2) Membrii comisiei de examinare acorda individual punctaje pentru fiecare dintre cele doua probe mentionate la alin. (1), consemnate in borderoul de notare
(3) Punctajul final al fiecareia dintre cele doua probe se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor prevazute la alin. (2).
Art. 6. -
(1) Punctajul examenului de promovare se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor finale obtinute la fiecare dintre cele doua probe, scrisa sau practica, dupa caz, si interviul
(2) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte
(3) Rezultatele obtinute se afiseaza la sediul unitatii in termen de 3 zile lucratoare de la sustinerea ultimei probe
(4) Contestatiile se pot depune in termen de doua zile lucratoare de la afisarea rezultatelor si se solutioneaza in ziua lucratoare urmatoare datei-limita de depunere a contestatiilor
(5) Rezultatele solutionarii contestatiilor se afiseaza la data solutionarii si sunt definitive.
Comentarii articol (0)