ACCES GRATUIT
Performantele profesionale ale angajatilor din justitie vor fi evaluate anual
Angajatii instantelor judecatoresti si ai Ministerului Justitiei vor fi evaluati anual, potrivit unui act normativ publicat recent in Monitorul Oficial. Regulamentul privind procedura de evaluare stabileste ca se va compara gradul de indeplinire a obiectivelor stabilite cu rezultatele obtinute in mod efectiv, iar fisa de evaluare se va atasa ulterior la dosarul profesional al angajatului.
Articolul continuă mai jos
Ordinul Ministerului Justitie nr. 1.243/C/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti, precum si ale personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Justitiei a fost publicat in
Monitorul Oficial, Partea I, nr. 297, din 5 mai 2012.
Conform actului normativ, salariatii din cadrul instantelor judecatoresti si din aparatul propriu al Ministerului Justitiei
vor fi evaluati anual, comparandu-se gradul de indeplinire a obiectivelor stabilite cu rezultatele obtinute in mod efectiv.
Astfel, la fiecare inceput de an, in luna ianuarie, angajatilor le vor fi verificate performantele profesionale din anul anterior evaluarii.
Creativitatea si diversitatea activitatilor, criterii de evaluare ale salariatilor
Performantele profesionale ale salariatilor vor fi evaluate in functie de 3 elemente de referinta:
- Fisa postului;
- Obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluata;
- Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale.
Potrivit regulamentului, criteriile de evaluare sunt:
cunostintele si experienta, calitatea si complexitatea activitatii, creativitatea si diversitatea activitatilor, judecata si impactul deciziilor, conditiile de munca, modul de indeplinire a atributiilor manageriale.
In ceea ce priveste evaluarea
personalului debutant, printre criteriile de evaluare se numara:
- Gradul de realizare a atributiilor prevazute in fisa postului;
- Calitatea lucrarilor executate si a activitatilor desfasurate;
- Gradul de cunoastere a reglementarilor specifice domeniului;
- Capacitatea de transmitere a ideilor in scris si verbal;
- Capacitatea de lucru in echipa, de a se integra in aceasta.
Procesul de evaluare se realizeaza in 3 etape
Regulamentul stabileste ca procedura de evaluare se realizeaza in 3 etape, dupa cum urmeaza:
- completarea fisei de evaluare de catre evaluator;
- interviul;
- contrasemnarea fisei de evaluare (contrasemnarea se va face de catre salariatul aflat in functia superioara evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autoritatii sau institutiei publice).
Criteriile de competenta profesionala si de performanta se vor nota cu note de la 1 la 10, unde nota 1 este nivelul minim, iar nota 10 – nivelul maxim. Salariatii nemultumiti de rezultatul evaluarii au posibilitatea contestatiei, ce va fi solutionata in termen de 10 zile calendaristice de catre o comisie constituita in acest sens.
Potrivit prevederilor legale, fisa de evaluare si raportul final
se vor atasa la dosarul profesional al angajatului.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)