Ordinul Ministerului Justitiei nr. 3.278/C/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate, precum si ale personalului conex din cadrul instantelor judecatoresti a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 720, din 24 octombrie 2012.
Potrivit regulamentului, activitatea personalului auxiliar de specialitate si a personalului conex al instantelor judecatoresti este evaluata anual de catre conducatorul instantei judecatoresti in care isi desfasoara activitatea. Mai precis, grefierii, grefierii statisticieni, grefierii documentaristi, grefierii arhivari, grefierii registratori, specialistii IT, precum si agentii procedurali, aprozii si soferii primesc la evaluare calificativele "foarte bine", "bine", "satisfacator" si "nesatisfacator" la propunerea grefierului-sef sau primului grefier.
Sunt, insa si exceptii de la evaluarea anuala, si anume:
- persoanele angajate ca debutanti, pentru care evaluarea se face dupa expirarea perioadei corespunzatoare stagiului de debutant;
- persoanele al caror contract individual de munca este suspendat, in conditiile legii, pentru care evaluarea se face la expirarea unei perioade cuprinse intre 6 si 12 luni de la reluarea activitatii.
Cum se defasoara evaluarea?
In regulamentul publicat recent se precizeaza ca procedura de evaluare se realizeaza in doua etape: completarea fisei de evaluare de catre evaluator si interviul. In plus, se vor lua in considerare si alte elemente de referinta:
- fisa postului, ca element de raportare la cerintele, activitatile si responsabilitatile corespunzatoare postului;
- obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluata;
- criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale.
In urma notarii, se poate acorda unul dintre urmatoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfacator" si "nesatisfacator", insa acest calificativ poate fi modificat. Astfel, potrivit regulamentului, in cazul in care intre salariatul evaluat si evaluator exista diferente de opinie asupra evaluarii, evaluatorul poate modifica fisa de evaluare daca se ajunge la un punct de vedere comun.
Care sunt criteriile de evaluare?
In regulament sunt precizate criteriile de evaluare a performantelor profesionale, in functie de functia ocupata: de executie sau de conducere. Astfel, criterii generale de evaluare a performantelor profesionale ale personalului auxiliar de specialitate/personalului conex care ocupa posturi de executie:
- cunostinte si experienta;
- complexitatea, creativitatea si diversitatea activitatilor;
- judecata si impactul deciziilor;
- contacte si comunicare;
- conditii de munca;
- gradul de realizare a atributiilor;
- incompatibilitati si regimuri speciale.
Potrivit regulamentului, la criteriile generale de evaluare a celor care ocupa posturi de conducere se adauga, pe langa cele enuntate mai sus, influenta, coordonarea si supervizarea.
Comentarii articol (0)