Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala se vor restructura in perioada urmatoare, potrivit unei hotarari publicate marti in Monitorul Oficial. Astfel, Fiscul va redistribui 46 de posturi la MFP si 55 catre Garda Financiara.
HG nr. 854/2012 a fost publicata in
Monitorul Oficial nr. 596 din 21 august.
Unul din motivele invocate de Finante pentru adoptarea acestei HG vizeaza punerea in aplicare, la nivelul Garzii Financiare, a sentintelor judecatoresti definitive sau irevocabile, cu solutie de anulare a actelor administrative de eliberare din functie si de reincadrare a salariatilor in procesul de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din anul 2011.
Ce se intampla la MFP?
• se reduc 101 posturi ca urmare a preluarii Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public Privat la Ministerul Afacerilor Europene, respectiv la Secretariatul General al Guvernului;
• se preiau 46 posturi de la ANAF ca urmare a infiintarii Directiei generale de inspectie economico-financiara;
• se reorganizeaza Directia generale de metodologie contabila institutii publice ca directie in cadrul Directiei generale trezorerie si contabilitate publica;
• se actualizeaza structura organizatorica prin includerea Directiei generale de inspectie economico-financiara si a Biroului vânzare certificate de gaze cu efect de sera valabile post-2012, respectiv se elimina Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat.
Ce se intampla la ANAF?
• se reduc 46 posturi ca urmare a preluarii numarului de posturi al Directiei generale de control financiar din aparatul propriu al ANAF la aparatul propriu al MFP;
• Directiei Corpul de control va fi inclusa ca directie subordonata Directiei generale de integritate, având in vedere ca activitatea acestei directii este complementara sferei de atributii care vor reveni Directiei generale de integritate, respectiv de control intern si anticoruptie in organele fiscale, cât si pentru constituirea unei structuri organizatorice unitare care sa desfasoare o activitate eficienta si eficace;
Totodata, se plaseaza nivelul de coordonare a problemelor de integritate si control intern la nivelul Directiei generale de integritate si se reduce in acest fel numarul de raportari directe catre presedinte;
In plus, Finantele spun ca astfel se creeaza premisele pentru coordonarea unitara, pe verticala, a serviciilor similare (cu atributii de control intern si anticoruptie) de la nivelul Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare;
• se infiinteaza Directia generala de strategie, reforma si cooperare internationala care va asigura suportul necesar implementarii si monitorizarii centralizate a masurilor strategice de reforma care au loc la nivelul ANAF si va constitui motorul principal al schimbarilor care vor avea loc in perioada urmatoare la nivelul institutiei, tinând cont de Memorandumul cu tema „Programul multianual de modernizare a administratiei fiscale” (semnat la 18 aprilie 2012), precum si de proiectul de modernizare a administratiei fiscale aflat in curs de negociere cu Banca Mondiala.
Noua directie generala va prelua activitatea Directiei de cooperare internationala care se desfiinteaza, precum si activitatea de planificare strategica de la actuala Directie generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare care se va reorganiza in Directia generala de planificare si monitorizare a realizarii creantelor bugetare. De asemenea, noua directie generala va sprijini dezvoltarea functiei de control intern/managerial la nivelul agentiei, precum si functia de analiza a proceselor de activitate;
• se organizeaza cabinetul vicepresedintelui ANAF care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, infiintat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Ministerului Economiei si Finantelor, in vederea asigurarii consilierii si a coordonarii la nivel managerial a activitatii complexe din cadrul sistemului vamal;
• se redistribuie 55 de posturi de la aparatul propriu al ANAF si directiile generale ale finantelor publice subordonate acesteia, la Garda Financiara, in vederea punerii in aplicare a sentintelor judecatoresti definitive sau irevocabile, cu solutie de anulare a actelor administrative de eliberare din functie si de reincadrare a salariatilor pe posturile detinute anterior, care au caracter executoriu, dat fiind numarul insuficient de posturi vacante, necesare in acest scop.
Comentarii articol (24)