Va propunem pentru azi sau pentru zilele de repaus care urmeaza o tema de gandire mereu de actualitate. Mai precis, haideti sa incercam sa descoperim cele mai bune modalitati de a reactiona la factorii de stres carora trebuie sa le facem fata in sfera vietii profesionale.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Poate sa fie vorba despre colegi sau sefi cu care ne este greu sa comunicam, despre proiecte cu termene limita nerealiste, despre lipsa de resurse pentru ceea ce facem; toate isi pun amprenta (adesea negativa) asupra motivatiei si performantei noastre.
Articolul pe care vi-l recomandam pe aceasta tema provine de pe unul dintre cele mai de succes bloguri internationale: Zen Habits. Intitulat sugestiv The Zen of Work, articolul ofera o explicatie pentru stresul de la locul de munca pe cat de simpla pe atat de greu de “digerat” in cultura noastra care adesea se bazeaza mai mult pe a avea decat pe a fi.
Astfel, motivul pentru care suntem atat de afectati/stresati de ceea ce ni se intampla la birou se datoreaza incapacitatii noastre de a renunta la a face lucrurile doar intr-un anumit fel. Nu volumul de mailuri si telefoane este de vina pentru faptul ca suntem stresati, ci modul in care reactionam in fata acestui volum.
Nu colegii si sefii sunt de vina pentru enervarea noastra, ci faptul ca ne asteptam ca ei sa se comporte (doar) intr-un anumit fel si nu acceptam nimic altceva.
Solutia? Sa renuntam la ideile fixe, la modalitatile prestabilite in care credem ca trebuie facute lucrurile sau la ideile preconcepute despre cum trebuie sa se deruleze o zi de munca sau cum trebuie sa reactioneze colegii/seful.
Daca vi se pare ca ar putea sa va ajute o astfel de filosofie de munca dar, chiar si daca o gasiti usor deplasata, va recomandam sa cititi articolul The Zen of Work. Poate nu o sa puteti pune in aplicare toate sugestiile despre cum sa va schimbati abordarea si sa fiti zen la locul de munca, dar exercitiul lui “cum ar fi…” ar putea sa va aduca beneficii neasteptate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)