Potrivit ANCOM, de la data lansarii acestui serviciu in Romania, 21 octombrie 2008, numarul de portari a crescut constant, astfel:
- in ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portari,
- in 2009 au fost realizate 180.239 de portari,
- in 2010 s-au inregistrat alte 221.219 de numere noi portate, in crestere cu 23% fata de 2009.
Trendul ascendent s-a mentinut si in 2011, cand numarul portarilor a continuat sa creasca, cu 18%, pana la 260.256. In perioada ianuarie – octombrie 2012 s-au realizat 195.818 de portari, estimarea ANCOM fiind ca pana la sfarsitul acestui an se va depasi numarul de portari de anul trecut.
"La 4 ani de la lansarea serviciului de portabilitate de catre ANCOM, putem spune ca cei peste 870.000 de romani care au ales sa isi schimbe furnizorul de telefonie sunt dovada clara a unei piete dinamice si competitive, o piata care ofera libertate de alegere clientilor",a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM la implinirea a patru ani de la lansarea in Romania a portabilitatii numerelor.
Potrivit datelor furnizate de ANOCM, din numarul total de 873.213 de portari realizate pana la 15 octombrie 2012, 586.252 sunt numere de telefonie mobila, reprezentand 67% din total, o proportie care s-a mentinut constanta in acesti patru ani. Datele statistice arata ca, in continuare, cei mai interesati de portarea numerelor de telefon sunt utilizatorii cu abonament (74%), fata de cei care porteaza o cartela preplatita.
In cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori impart cele 286.961 de numere portate pana in prezent.
Din septembrie s-au redus termenele de portare
Incepand cu luna septembrie a acestui an, termenul de activare a unui numar portat este de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii si durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare s-au redus.
"Astfel, daca inainte de intrarea in vigoare a noilor prevederi privind portabilitatea, durata medie de intrerupere a serviciilor pentru utilizatorii de telefonie fixa era de 86 minute si pentru utilizatorii de telefonie mobila de 27 minute, in primul semestru al anului 2012, in luna septembrie, aceasta a scazut la 64, respectiv 24 minute, valori mai mici decat cele prevazute in reglementari", puncteaza ANCOM.
Potrivit sursei citate, cele mai frecvente aspecte pe care utilizatorii le-au semnalat ANCOM de-a lungul anilor, prin cele 685 de sesizari cu privire la portabilitate, au vizat neinformarea completa si corecta de catre furnizori cu privire la procedura de portare, precum si intarzieri in realizarea portarii fata de data convenita pentru finalizarea acesteia.
De asemenea, printre cele mai des intalnite motive de respingere a unei cereri de portare de catre furnizorii donori, motive care au si generat intarzieri in procesul de portare, s-au numarat necorespondenta dintre numarul SIM-ului si numarul pentru care se solicita portarea, introducerea gresita a codului de abonat sau a adresei de instalare.
Mai multe detalii despre portabilitatea numerelor sunt disponibile pe pagina de internet www.portabilitate.ro.
Comentarii articol (0)